Gymnasium
Så… vilken linje/inriktning går du helst till? Skola också om du törs skriva det. Andrahandsval? Är du peppad?🙂Några spec' kurser på skolan? Jag ska förhoppningsvis gå estet teater, om jag kommer in haha. Du kan skriva om du redan går också, och hur du trivs.😉
Jag går hundsport på ForshagaAkademin just nu velar mellan att byta och stanna kvar, vi får se. Blir hund/Hundsport isåfall då också.
-
Går på Samhälle inriktning Samhälle på Södra Latin i Stockholm. Jag trivs helt okej och programmet passar mig bra, så här stannar jag :).
Inför nästa år så ska jag ha min första individuella kurs, och den blir förhoppningsvis Retorik eller Sociologi. Tredjehandsvalet är Naturkunskap 2, men jag har ingen större lust att läsa det egentligen :P.
Tass Josephine
Mitt första handsval blir vård & omsorg, yrkesgymnasiet :)
Jag tog studenten i somras, men gick utökad teknik med inriktning media och IT. 🙂
melancholy were the sounds on a winter's night.
Ska antagligen gå Samhäll beteende men är väldigt osäker. Känner inte riktigt att det finns någon linje som passar mig. :(
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Har fortfarande ingen aning.. :( Finns inget jag vill eller kan tänka mig gå heller.
Vill gå djurvård eller hund-linjen på REALgymnasiet🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#7 Vilket av dem? Två kompisar till mig går på real i liljeholmen (stockholm) men de tycker att framförallt hundlektionerna är väldigt dåliga.
Tass Josephine
#8 i västerås! Har flera vänner som går hund-linjen och alla tycker både skolan och hundlektionerna är super🙂
Djurvårds-linjen är också väldigt bra där🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Jag bor på ett naturbruksgymnasium, går naturvetenskap med inriktning hund. Favoritlektionen är såklart hundkunskap😃För övrigt trivs jag bra, hunden är med och trivs super hon med. Men nu inne på andra terminen så blir det lite att man vill vifta den vita flaggan och sticka hem, går man NV är man tyvärr aldrig fri från att ha massor med läxor, och då vill man ibland bara ge upp och sticka hem med svansen mellan benen. Men jag håller ut, för det kommer alltid komma uppförsbackar i livet 😛
Alla nior då? Var vill ni gå?😃
Jag ska gå vård och omsorg på Yrkesgymnasiet i Örebro :)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Vi ska välja gymnasium imorgon och vet inte hur tusan det ska gå till :/
Går linjen djurvård på REAL- gymnasiet i Borås. Är sjukt nöjd med skolan, alla lärare är bra och trevliga, fräscha lokaler osv! Det som är synd dock är att vi är ca 30 elever i en klass(alla inriktningar i åk 1, 2 och 3 är varsin klass tillsammans), så vi är väldigt många. Men annars älskar jag skolan. Stämningen är bäst, eftersom att REAL i Borås är bland den minsta gymnasieskolan av de som finns i Sverige(av REAL skolorna då) så får vi en sjukt bra gemenskap. Alla snackar med alla, vi är som en liten familj!
Edit: Eller… Liten familj?! Stor familj menar jag hehe!
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag går samhäll-media på kopparlundsgymnasiet :) Trivs galet bra! Skolan är som ett stort vardagsrum, det är chill stämning och alla är väldigt trevliga. Det är bra lärare, bra schema och ett allmänt nyttigt tänk på skola och ansvar och sådär. Jag är supernöjd med mitt val ^_^
Jag har valt vård och omsorg som förstahandsval. Hoppas de är nog många som väljer för att dom ska ha den. Tror de är 5 som måste gå för att de ska startas en linje, allafall där jag ska gå. I säkerhet så valde jag barn och fritid som andra val. Men de är egentligen bara för att komma in på nåt åtmistonde.
Jag ska nog läsa upp också så jag får högskolebehörighet så jag har möjligheten att läsa vidare om jag skulle vilja de senare (:
Ska gå inriktning Djur på Munkagårdsgymnasiet. Det är ett internat så ska bo där! :D Har inget andrahandsval… Jag är jättetaggad och ser fram emot att börja där! :)
Jag går inte i nian utan i åttan… Men jag vill i alla fall gå naturvetenskap :)
//Flöffo
#17 åh gud så roligt! Skulle också vilja gå nåt sånt men jag skulle aldrig klara att sova borta. Klarar knappt att sova i mitt eget rum haha. Och något liknande finns inte här. /:
#19 Ja, ska bli superkul! Tror man kommer hitta nya vänner rätt snabbt, eftersom alla delar samma intresse. :)
#20 ja vänner de skulle jag vilja ha, haha 😉
Jag läser natur med naturinriktning på Katedralskolan i Lund. 🙂
// Nadja
Jag går sista året på international baccalaureate inriktning global politics, English och business & management. Trivs sjukt bra!
Jag går första året på estetiska programmet -> Bild och Form. Trivs väldigt bra med programmet, skolan är ok den med. c:
Jag vill gå Samhälle beteende!
åååh nu började jag ju gymnasiet 2011 och har redan slutat, men fick jag välja om skulle jag välja humanistiska programmet, lätt! Eller något med djur :)