Är ni natt mänskor ?
Jag älskar att vara uppe på nätterna det är då jag får alla måsten gjort. Är en redig natt råtta jag. Älskar nätterna för att då kan jag släppa alla spärrar utan någon ser och hör kan flamsa som vet inte vad om nätterna ;)
Ja, jag har tyvärr blivit det efter att jag började plugga på distans.. Jag är mycket mer effektiv under nätterna, och vore det inte för att vi bor i lägenhet + har grannar så skulle jag storstäda på nätterna också, haha!
Egentligen är jag en morgonmänniska, så det går inte alls ihop.. Älskar att kliva upp tidigt, se solen gå upp, äta frukost, läsa tidning, gå ut med hunden, kolla på nyhetsmorgon, ja allt det! Men det går ju självklart inte speciellt bra nu för tiden 😃
Ja… Alltså, jag tänkte gå och lägga mig tidigt idag. Jag vet inte riktigt vad som hände… Som vanligt då då.
Nix. Morgonmänniska. Gick och lade mig föra åtta igår och gick upp halv fem idag. Pigg och glad! 😃
#1 samma skulle storstäda och damsuga ;) städa går fint under nätterna förutom att man bara kan sopa ;(
Hihi, jag är nästan så lite nattmänniska man kan bli. Jag får inte lägga mig innan nio för då går jag upp så otroligt tidigt. Jag går hellre upp två timmar tidigare för att plugga än sitter uppe två timmar längre på kvällen😛
// Nadja
Kvällsmänniska definitivt, nattmänniska i perioder, aldrig morgonmänniska :) Går upp senast 9, tidigast 6. Lägger mig tidigast 23 :)
Jag är absolut inte nattmänniska. Tycker bäst om att vakna utvilad och det gör jag sällan om jag är uppe sent, oavsett hur länge jag sover. Men jag har inget emot att vara uppe på kvällarna och allt för ofta är jag vaken långt in på natten.
Nja, varken eller 😂 Blir trött runt 23-00-tiden oftast, men måste sova till minst kl 9 om jag ska vara pigg under dagen. Vet inte varför jag behöver så sjukt mycket sömn, haha.
Ja definitivt. Avskyr att gå och lägga mig tidigt och är oftast på hemskt humör på morgonen, trött och grinig oavsett hur länge jag sovit.
//Flöffo
Skulle nog säga morgonmänniska. Jag brukar vara uppe sent , men mår bäst av att lägga mig tidigt och gå upp tidigt.
Olika på den fronten ;)
Jag är en kvälls/nattmänniska. Mamma och pappa brukar säga att jag "vaknar" vid 10 på kvällen, då blir jag piggast, kreativast, effektivast och pratigast 🤪 Jag vänder otroligt lätt på dygnet, det kan gå på en natt så kan jag inte somna innan fyra på natten, men tvärt om (somna tidigt gå upp tidigt) är näst intill omöjligt.
Johanna - Instagram
Jag är varken kvälls eller morgonmänniska. Vet inte ens om det är möjligt haha. Jag blir trött runt 22-23 på kvällen och är trött när jag vaknar också :3
Helt klart kvälls/nattmänniska. Kan utan problem vara uppe till fyra om jag vet att jag kan sova hur länge jag vill. Har flera gånger storstädat rummet, eller gjort stora skoluppgifter mitt i natten med bra resultat.
Att kliva upp före tio är en plåga. Sover oftast till elva-tolv om jag får välja. När jag ska upp i skolan kliver jag upp 06.50 eller 07.50, men jag vaknar inte ordentligt förrän på väg till bussen. Allt däremellan går på autopilot, haha.
//Jessie
Ja eller snarare somna vid 01:00 och vakna vid 04:00 människa.
Är definitivt en nattmänniska! Har under senaste två åren också enbart jobbat nätter, vilket har passat mig utmärkt pga det! :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Nope, är en morgonmänniska och det är tur det för min del🙂
- Nederlandse Kooikerhondje -
nattmänniska. brukar väl somna runt klockan fyra/fem. ibland klockan åtta.