nödladdare
Finns det nån som har en sån där nödladdare, eller i alla fall testat? som man kan ta med och ladda mobilen med ifall man inte har tillgång till kontaktuttag?
Isåfall: Funkar dom bra? Hur lång tid tar det att ladda upp mobilen med en sån? Om mobilen är nere på säg 10%
Har ni testat någon bra får ni gärna rekommendera den sorten också :)
Är det en sån här du menar? 🙂
http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-batterier/powerpack/linocell-powerpack-2200-mah-bla-p94626
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Jag har en jag köpte på Ullared, den tog jättelång tid på sig att ladda upp 5% så jag tog ut sladden, sen råka jag tappa den i marken så den gick sönder :/ det kanske var för att den kom från ullared men… köp ingen från Ullared iaf.
Min kompis hade en sån, som fungerade bra. Laddade i ungefär samma hastighet som när man har laddare i väggen. Kommer inte ihåg vart han hade köpt den dock.
//Jessie
#1 ja precis! :) såg nått liknande på glitter för första gången men har aldrig testat nån och vet inte exakt hur dom funkar. Men mitt batteri går från 100% till 20% om jag lyssnar på musik i 20 minuter så nått måste jag göra liksom -.-
har du testat? :)
#2 oj det lät verkligen inte bra D: då ska jag undvika att köpa en från ullared i alla fall ;D
Nej, jag har tyvärr inte testat. Men en kompis till mig har en sån och hon tyckte den funkade rätt okej i nödfall i alla fall 🙂
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#3 okej! :) vad synd. det finns ju så väldigt många, i olika prisklasser, så hade varit bra att få något direkt tips.
#5 okej! :)
har hittat en på en hemsida för 59, samtidigt som det finns sånna för 299, så frågan är väl hur bra en för 59 kan vara.. men har varit med om andra saker där dom dyra inte är dom bästa så D: svårt haha!
Jag köpte en som jag hade med mig när jag skulle köa till en konsert en hel dag och visste att jag skulle ta slut på batteriet på telefonen, hehe.. men jag tycker att den funkade jättebra! Vet dock ej vart den var ifrån..
we're always chasing that paradise
#7 haha det var exakt därför jag verkligen kom att fundera på det här med nödladdare! Ska också på konsert och köa och vill såklart kunna använda den under tiden, sen ta kort med, och ha kvar batteri när jag ska hem så att jag kan komma in på google maps/ringa till nån ifall jag inte hittar tillbaks till hotellet x)
Okej, men bra att den funkade i alla fall! :) kommer du ihåg på ett ungefär vad den kostade? ifall det var runt 100:- eller en sån där superdyr?
#8 Vad kul!!
Den kostade 200kr har jag för mig! Kollade upp lite snabbt och den är från butiken Glitter! :) Hittar den dock inte på deras hemsida, men den funkade jättebra! Vet dock inte om du har den butiken där du bor men jag köpte den här i Umeå.
Googlade runt lite och kolla här och här så kanske du hittar nån? Lycka till och ha så kul!
we're always chasing that paradise
#9 okej 8D har för mig att dom tar styckepris på batteriet och sladden på glitter? var därför jag tänkte att det säkert kan finnas liknande på andra ställen men som är billigare då (dom jag tittat på har haft sladd med i priset liksom.)
Men bra i alla fall, då vet jag att glitters är bra ifall jag inte hittar nån annan passande :)
Tack, det hoppas jag att det blir 😃
hm ja jag kikade där också men dom var så väldans dyra D: Hittade många på den här sidan, bland annat denna http://www.teknikdelar.se/mobiltillbehor/apple/ipad/portabla-batterier/deltaco-powerbank-portabelt-batteri-2600mah-lila/ ,men står ju dessvärre inga recensioner..
Har också suttit och kollat på sådana, då min mobil dör pga kylan när jag är ute och rider. Är ju himla bra att kunna ladda mobilen i fickan samtidigt som man rider 😛
Har kollat på de på clas olhson, men har lite beslutsångest haha. Funderar på den här i alla fall; http://www.clasohlson.com/se/Powerbank-2800-mAh/Pr386151002 😃