vilken samhällsinriktning?
Hej!
Ska ha valt inriktning imorgon, går samhällsvetenskap linjen.
Men vet inte fortfarande 100% på vilken jag vill gå. Funderar på media-foto&bild eller sam-sam-ekonomisk fördjupning. Skulle vilja veta ni som går samhällslinjen, vilken inriktning har ni/ska ni välja och varför? :)
Jag gick humanistisk inriktning, jag ville lära mig språk och har alltid haft lätt för det. Slutade med att jag läste svenska, engelska, franska, svenskt teckenspråk, och latin. Provade också på ryska, spanska och gammelgrekiska men det blev lite för mycket :P
/Christine
#1 åh vad intressant :), teckenspråk verkar så kul att kunna!
Jag gick samhälle ekonomi och tyckte det var störtkul så idag studerar jag till civilekonom på universitetet.
Jag går samhäll-media! Fördjupar mig även i journalistik :) Egentligen var sam-beteende linjen jag ville gå, men det fanns inte på någon skola jag trivdes på så det blev media istället. Tycker det är superintressant med media, journalistik, radio osv så det passar mig bra det också ^_^
#2 - Ja, det var jättekul! Rena chocken när det visade sig att läraren dessutom själv var döv, hon pratade ganska bra men jag tror att det gjorde att man koncentrerade sig mer.
/Christine
Jag gick också humanistisk, eller sam-språk som det hette 🙂 Fanns dock endast sam-sam och sam-språk på min skola så ja… Hellre språk (vilket jag alltid har haft lätt för) än massa samhällskunskap. pluggade spanska, franska, latin och japanska. Fick dessutom åka på studieresa till både Italien och Japan 👍
Jag går sam-media trivs jätte bra :)
jag gick sam-sam 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag är inne i samma sak just nu. Jag skall välja inriktning på linje och i-val det är sjukt jobbigt haha! Men jag skall välja sam-sam som linje tror jag och sen skall jag välja i-val som har med foto eller bild&form hehe x) Svårt att bestämma mig!