Jobb du inte vill ha?
Finns det något eller några specifika jobb som du absolut inte skulle vilja ha?
Jag skulle aldrig kunna jobba som tandsköterska, tandläkare eller dylikt. Skulle aldrig kunna hålla på med saliv! Kan knappt borta tänderna utan att spy. Förstår egentligen inte hur någon kan välja det yrket, men jag är tacksam för att det finns folk som gör det 😃
tandläkare, läkare, de jobb (form av säljare) som man får pengar efter provision lön - den som jobbar mest får mest.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag skulle inte kunna jobba inom hemtjänst eller som personlig assistent
Skulle aldrig kunna jobba inom vården, restaurangbranschen eller industrin.
Tandläkare går bort för mig också .
Och mellanchefsjobb i organisationer som gör den ena nedskärningen efter den andra som man sedan måste försöka rättfärdiga för sin personal.
Vad är så hemskt med att vara tandläkare? Haha, jag skulle aldrig kunna jobba på djurfabriker eller inom slaktindustrin.🙂
#5 Min anledning skrev jag i TS 😃 Personligen tycker jag att det helt enkelt är vidrigt.
Städ inom Samhall då min rygg inte funkar annars allt annars inom Samhall :)
Jag jobbar som tandhygienist men skulle gärna läsa till tandläkare!
Jag skulle aldrig kunna jobba som telefonförsäljare eller liknande där man ringer och stör folk. För jag avskyr själv att de alltid är så jobbiga och inte kan ta ett "nej tack jag är inte intresserad" för ett svar. Dessutom ringer de alltid oförskämt sent på kvällen.
#8 hahah min bor är utbildad rörmokare, han har faktiskt aldrig behövt rensa rör utan hjälpt till på byggen att sätta dit och installera rör, men lönen var tydligen inte värt det så nu är han sjöman inom försvaret :p men ändå, verkar inte bara handla om att rensa rör i den branschen :) sen är väl lönen en annan femma
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag skulle nog inte klara av att jobba som personlig assistent eller inom vården. Är alldeles för känslig för sånt.
Eller inom slaktindustrin. De jag kommer på nu.
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Skulle aldrig palla med ett stillasittande kontorsjobb. Och skulle heller aldrig palla jobba på en snabbmatsrestaurang.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Skulle inte klara ett jobb där chefen skäller på mig så som telefon försäljare eller tex stå i serviceluckan på elejtronikföretag. Sen skulle jag inte klara att köra slaggbil som tömmer brunnar och tömmer bajamajor mest för det luktar räligt. Har jobbat med hemtjänst och slaktdjur sålänge man ser var individ e det inte så farligt har slutat när det bara har blivit ett jobb :D
Dom flesta mer aktiva eller fysiska jobb, samt jobb där man måste vara väldigt nära och röra andra människor.
Vill inte heller jobba för provision, det skulle kännas ganska stressigt.
//Jessie
Jag skulle aaldrig jobba hos gamlingar. Tycker bara dåm är skitläskiga!
Städa är inte heller nåt jag tänker jobba me.
skulle aldrig kunna jobba på ett jobb som inte har en mening. Jag vill jobba med miljö och djur
Jag skulle inte vilja ha ett säljarjobb där man prackar på folk saker.
Pretty wise //
Städerska/bambatant/mattelärare usch
Be the best version of you.
- Zoella
I dagens samhälle skulle jag inte välja bort nått jobb alls, för att det finns så få jobb det finns inte så det räcker till alla så vilket jobb som helst skulle jag ta, Skulle till och med klippa kohagar med en nagelsax om så var
Pengar är trots allt pengar
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#19 ja det är klart. Fast jag hade ändå aldrig gått igenom en utbildning för att bli tex tandläkare även ifall det betydde inkomst. Då hade jag hellre utbildat mig till något annat. Så vissa saker kan man nog säga nej till.
Personlig assistent (där man ska hjälpa personen duscha och gå på toa), undersköterska, gynekolog, slaktare… samt jobb där folk talar ner till en i t.ex. serviceyrken. Eller många jobb som inte kräver utbildning (diskare, servitris [främst för jag har dåliga leder], kassörska i mataffär, osv.)….
Detta om jag fick välja, men hade förmodligen tagit ett jobb som kassörska om jag blev erbjuden det ändå, hah. 😛 De har det bara så dåligt här i DK, folk som klagar och skäller på dem, superstressigt…
Telefonförsäljare
Restaurangbranschen
Tandläkare
Mataffärer
Städerska
Personlig assistent
Inom äldrevården
På sjukhus
Lärare
Dagis
Samhall
Elektriker
Gynekolog
Inom slaktbranschen
Ja ni ser hur petig jag är :) tur att jag fick världens skönaste jobb på Gefle Katthem och får gosa med katter hela dagarna.
Elektriker! Fyfasen, jag är så jäkla rädd för el, så jag tror inte att ni förstår ^^ (Däremot drömmer jag om att plugga till VVS-installatör. Logiskt? :D)
Oh, och undersköterska/sjuksköterska! Nej, fy ^^
Slamsugs gubbe haha! Usch de luktar så illa så man mår ju illa!
I nuläget skulle jag aldrig söka jobb inom något annnat än pedagogik, men det är ju för att jag plugggar till lärare. Pluggar dessutom mer än 100% så extrajobb är inte aktuellt.
Men utan utbildning så hade jag inte sagt nej åt något jobb som jag fysiskt skulle klara av.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Kom på fler som jag lär lägga till.
Köra lastbil och taxi, jag hatar att behöva köra min egen bil för det är så tråkigt till och med.