Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1296 ggr
[Tezz!]
0

Hur ska jag göra?

Jag är 16 år och har alltid varit väldigt ensam av mig och inte haft speciellt många förhållanden men de jag har haft har hållit i 10 respektive 9 1/2 månad. Båda förhållanden har slutat på samma sätt, med att min "bästa" kompis tagit båda.. De sista förhållandet (9,5 månader) slutade när jag började gymnasiet 20 mil bort. Efter 6 veckor så orkade inte killen med de längre utan trodde på "bästa" kompisen när hon sa att jag varit otrogen med hälften av alla killar på skolan.. Efter 2 veckor hade killen en ny tjej.  Det har tagit ungefär 5 månader att komma över honom. Under denna tiden så låg jag först med en av killarna som jag blev anklagad att varit otogen med. Något som jag ångrade direkt när jag gjorde det.. (Kanske rätt vanligt att man gör sånt när man saknar någon?) En dag började de en ny kille i klassen och första gången jag såg honom smälte jag bokstavligen.. Åh efter ett tag fick jag honom. :D Dock var jag en idiot igen. Efter en vecka så dumpade jag honom pga att varje gång jag inte såg på honom så var det mitt ex som låg jämte mig.. Det var de sämsta valet jag någonsin gjort… Idag när jag kommit över mitt ex så vill jag inget annat än att ha killen i klassen tillbaka. Hur skulle ni gjort? Försökt vinna honom tilbaka? Stå för ert misstag och låta honom gå? Desperat tjej som behöver hjälp!

Aleya
2

Jag hade låtit honom vara.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tezz!]
0

Glömde skriva att vi är i samma gäng. Våra 5 "gemensamma" kompisar gör allt för att få ihop oss igen, när de frågar honom om vem som är snyggast, snällast, vem han skulle kunna bli tillsammans med av tjejerna han känner osv. e svaret mig.. detta gör liksom inte saken bättre.. jag har försökt låta honom vara, då vi går har olika praktikplatser och har praktik 50% av 3 år så är vi med varandra i skolan i 3 veckor och sedan ifrån varandra i 3 veckor. Men direkt när man träffas igen så står han och stirrar på en hela tiden. Spelar ingen roll om det är i caféet, matsalen eller på hans rum med våra kompisar.. När vi var med 2 av dessa 5 så kom de två på att vi skulle göra sanning och konka, och självklart fick de oss att pussas… Killen satt bara och skratta medan jag  satt i panik och försökte få de att komma på något annat😮 bara jag som tycker de e bevis på vad han egentligen tycker? eller går de att misstolka?

Aleya
0

#2 jag personligen tror inte att du kommer bli nöjd. Du verkar ärligt inte kunna bestämma dig. Så för killens välmående så låt detta bero och lär dig att bestämma dig!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen