Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1373 ggr
Wellcraft
0

Tappa hår..

Sitter i skrivande stund med en portion stark blekning i håret.
Men får plötsligt för mig att jag kommer tappa allt hår, alltså allt.
Haha, kan det hända? Är jätte nojig.
Mitt hår är jättefrisk, tjockt och har inte gjort något med det på tre år.
Vet att man alltid tappar lite hår, men nu känns det verkligen som att allt kommer lossna bara sådär, typ om någon kommer och drar i min hästsvans nu så kommer hela kalufsen följa med.. 😭

Ursäkta flummigt inlägg men är livrädd för riktigt 😂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Surpan
0

Att tappa håret vid blekning kan hända, men det är inte supervanligt. Risken att få tuggummihår är däremot stor. Det kan i sin tur leda till att håret går av lätt och ramlar av. Är du väldigt orolig så skölj ur blekningen i förtid.

/Surpan

Scorpio97
3

Har man starkt hår så är det nog väldigt liten chans att det skulle hända (: Men det är klart man tappar lite mer än vad man brukar.

//Jessie

Andorr
1

Det kanske hade varit praktiskt att vara hårlös?

Bara lite polischmedel och köra lite med polermaskin. Klart! 😉

Wellcraft
0

Är beredd på att tappa mer hår, har blekt förut för flera år sedan, är även beredd på att det kommer bli slitet (har bunkrat upp med dyra hårinpackningar..).. 

Konstiga tankar/ideer som jag får ibland, då är det perfekt med lite lugnande ord. 😃
#3 Haha precis!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

taylor__lambert
0

Tappa håret är mer vanligt om man nyligen tvättat håret och bleker det efteråt, då finns det ju inget som skyddar hårbotten och hårsäckarna och då bränner blekningen just där och satans vad ont det gör och så faller håret av.

Läste detta bla i en av mina engelska böcker när jag läste Eng6, det handlade om olika hårtyper och kulturer, då det var en tjej som tvättade håret gick till frisören och skulle permanenta och färga håret, 3 minuter och hon kunde inte stå ut med smärtan när håret sköljdes av föll stora klumpar av håret av.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Wellcraft
2

Usch då :(
Men jag kan uppdatera er med att inte ett hårstrå av mitt hår föll av i alla fall, haha

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund