Måste skriva av mig...
Jag är väldigt ledsen och behöver skriva av mig, så ni vet varför jag skrivr detta.
Min mamma är otrolig självuptagen, och har så extremt lätt för att bli stressad/Arg, och det finns inte med på hennes karta att säga Ja när det fått ett nej ett annat gång, vad som änn händer och sker.
Min pappa håler även alltid på mammas sida, även om han själv inte håler med (det märks) då an är rädd att överstressa henne (hon har fel på hjärtat)
Nu till det som upprör mig
Min lillebror skulle göra mat till mig och min lillasyster, det skulle bli pasta med sojafärs, basic mat. Men när pastan är klar så råkar brorsan tappa hälften av pastan i sinken. Mamma bir klart arg, även om sådant händer alla ibland. Hon skriver på fb till mig och säger att det inte blir någon ätbar pasta, och säger vad som hänt, och hon inte vill att vi gör mer. Jag blir självfallet lite irriterad, men föreslår att vi anvnder ris till min lillebror, och att han kan ta resterande pasta så han var väldigt nervig över sitt mistag. Då kommer mamma in och skriker att vi inte fick koka upp något mer alls, det var för dyrt. Vi bråkar ett tag och kommer in på diet och hur ofta man borde äta. Vi har helt oika uppfattningar om detta, och tilslut säger hon att hon anser mig överviktig och inte tror att jag någonsin kommer kunna bi smal. Jag tog väldigt hårt på detta, sprang argt upp på mitt rum. När jag kommer ner en stund senare (helt utsvulten) så förklarar jag för mamma varför jag blev ledsen och arg. Mamma tar då på sig sina skor. Jag förklarar att jag under en längre period av mitt liv varit väldigt rädd för att vara fet, och att jag altid känt mig sådan, och att jag mått väldigt dåligt över det, men att jag bivit bättre det senaste året Och att hon drog tilbaka mig til ruta 1 på bara några sekunder. Hon har aldrig kallat mig fet förut, så det var helt nytt för mig och något jag aldrig väntade mig, därav jag tog det så hårt. Efter det börjar hon klaga ännu en gång om hur alla klagar på henne gällande allt, hur jag varje dag ber henne köra mig överallt (gör det sällan, men bara då jag tex behöver komma någonstans och hon är den enda med körkort eller om jag behöver komma hem från skolan och inte alls mår bra, blir väl att hon kör mig någnstans mellan 0-4 g i månaden, så inte jätteofta Sedan säger jag til henne att det inte alls är så, och att hon bara blir arg, vilket gör att hon skriker att hon inte vill elva våra li och han önskar vi inte fanns (hon har 6 barn, varav de två äldsta flyttat ut)
Jag känner mig rätt värdelös just nu och ville bara skriva av mig någonstans, förlåt att det är så dåligt skrivet…
Jag bad min syster hämta upp mig så kan jag bo hos henne tills imorgon, men inte längre än så då jag har husdjur här hemma. Känner inte als för att träffa henne igen på ett tag.
Ta dina husdjur och syskon, åk till din syster och ring sedan Soc.
Eran familj behöver få hjälp och ni behöver få en stabilare vuxen runt er tills ni får den hjälp ni behöver 🤗
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Din mamma låter utbränd. Försök gå ihop alla syskon och be henne skaffa hjälp. Annars får ni gå via SOC, såhär kan ni inte ha det.
I övrigt måste jag få skicka några kramar 🤗 Hoppas det blir bättre för er allihop.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Har 8 utav dem och 2 av burarna går inte ens in i en bil…Men vi har blivit sos anmälda så många gånger att om vi skulle ta kontakt med något sådant är jag rädd att vi skulle bli förflyttade, och då ingen är redo att ta över 3 syskon i väldigt olika åldrar, därav en av dem har ADHD så vil jag inte bli separerade från dem. (sos-anmälningarna har mestadels varit på min ädre bror på snart 20 som bor här hemma som har grov Adhd och även min lillebror med samma syndrom, att de inte klarar av skolan etc.) Så kommer inte söka någon hjälp alls fakiskt, min mormor är precis som mamma är, och det gäller ju att härda ut. Jag har många ansvarfulla vuxna runt om mig som tur är, vilket tex är mina äldre storasystrar, som är otroliga mäniskor som hjälper til och står upp mot mamma (och faktikst hon lyssnar på) Men min syster skall prata med henne ikväll sa hon och så, kännerm ig bara så hemskt ledsen över att vi inte kommer överens (det är bara vi två som bråkar hela tiden, inga andra i familjen gör det)
Tror att er familj verkar ha stora ekonomiska problem, bla för att din mamma säger att ni måste dra ned på mat och dyl vilket sätter sig direkt på humöret.
Men jag skulle göra så som #1 skrev, detta låter inte som något som kommer hålla speciellt bra, något kommer att ske även om det blir en olycka oavsett vad som händer, bättre att ta kontakt snart, innan nått blir fel.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#2 Det är hon värkligen! Hon har kontoroll problem, så alt måste gå i hennes vägar, och hon studerar alltid, komer knappt ut ur huset om det inte är för att handla, vi har pratat med henne många gånger om att hon inte borde ta åt sig så mycket och att det stressar henne, att det märks, men hon vil inte als med på det, hon trivs som hon har det som hon brukar säga, hon gillar inte att sitta utan saker att göra :/
#3 Nej - ni ska inte behöva härda ut, vuxnas problem skall lösas av vuxna och barnen skall inte hamna i kläm. Det är inte acceptabelt att du ska behöva fly ditt hem pga att din mamma är arg osv.
Sök hjälp, ni kommer inte förflyttas om inte soc har extremt goda anledningar till detta som ex att era liv skulle vara i fara, så oroa dig inte för det =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#3 som tur det slår vi ju inte varandra (därav är hela huset dock förstårt, vi har 1 dörr i huset som sitter fast som den skal tex…) Det så tror inte någon kommer komma till skada direkt, vi har hafft det såhär hea mitt liv (även om hon blivit mycket värre det senaste (typ sedan hon började plugga psykologi)
Poängen är den att det går massa ---FALSKA---- rykten runtom att vi blivit mishandlade hemma, att vi inte får mat så vi kommer jättehungriga till skolan, osv, så jag tror alt att de skulle ha goda chanser att se det som en anledning att flytta oss. Har en annan kompis som blev förflyttad för mycket mindre änn det :/ Vet inte om de förflyttar en med korrekta anledningar, men här där jag bor värkas det göra kors och tvärs faktiskt.
#5 Men bevisligen gör hon ju inte det, eftersom att hon uppför sig såhär. Det låter som att hon är rädd för något, inombords, eftersom att hon MÅSTE ha saker att göra precis hela tiden. Kanske är hon till och med deprimerad?
Hoppas det blir bättre när din syster pratar med henne iallafall ❤️
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#8 Ännu större anledning att söka hjälpen själva.
Om det går falska rykten och det är det enda som soc har att gå på så kommer dom antagligen bilda fel uppfattning. Så om ni söker hjälpen själva och berättar hur det verkligen är så behöver det inte bli några onödiga misstag =)
Gällande din kompis så förflyttades hon säkert av goda själ som ni inte känner till, soc flyttar nämligen inte barn hur som helst för minsta lilla.