Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: böcker-film-och-musik
Läst 1023 ggr
hund_katt
2

Ska på min allra första konsert!!

Imorgon ska jag gå på Slipknots konsert i Stockholm!! Asså jag tror jag drömt allt!! Jag kan inte fatta det!! Detta är min allra första konsert jag varit på, om man räknar bort alla tråkiga kyrkokonserter och orkestrar som familjen och skolan tvingat med mig på. Asså.. Vad eller hur gör man när man är på konsert? xD konstig fråga, men jag har ingen aning… Sitter man ner och bara sitter där som potatisar som på en kyrkokonser? Haha, eller typ hoppar man och skriker? På ståplats antar jag att man hoppar och typ sträcker ut handen osv. Men hur gör man på sittplats?(jag har sittplats) sitter man där och typ försöker hoppa på rumpa och sträcker ut handen? Eller brukar man stå upp ändå även om man har sittplats? Hahah, Asså jag är sjukt nervös… Jag fattar att jag bara kan göra som alla andra gör, men ändå.. Haha, jag vill veta hur alla andra gör innan konserten xD Asså omg det känns som om konserten kommer bli inställd eller att jag kommer bli sjuk eller något… Då jag aldrig upplevt något såhär stort förr. Vi kan ha planerat att vi ska åka någonstans med familjen men sen blir det ändå inte av… Dock har vi köpt biljetterna, och Slipknot har skrivit flera gånger på Facebook om konserten i Stockholm. Så att mamma hoppar av eller att konserten blir inställd kommer nog inte hända, men om jag eller min kompis som ska följa med blir sjuk? Jag kommer gråta hela mitt liv om det händer… Haha.. Innan oroade jag mig för att jag skulle ha min mens under konserten, men det har löst sig då jag fick den i onsdags, och den slutade igår c: haha, det var första gången jag blev glad när jag fick min mens, eftersom jag fick den i onsdags så visste jag att jag skulle slippa den på konserten. Åh jag nästan grät av glädje för att jag fick min mens hahahaha… Jaja.. Ska sluta skriva nu.. Ville mest skriva av mig för jag är så nervös!! Kan fortfarande inte fatta att det är den 11 februari imorgon!! Känns som om det var två timmar sedan jag beställde biljetterna, och det var för exakt 105 dagar sedan(har räknat dagarna sedan jag köpte biljetterna xD) aja nu ska jag vara tyst. :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Hayabusa]
2

Har du sittplats så får du anpassa dig lite efter hur dina "grannar" gör. Om de som har platserna bakom dig sitter ner, så kan du inte ställa dig upp och skymma sikten. Risken är alltid att du skymmer för någon som sitter ner. Själv väljer jag alltid ståplats, det ger bättre känsla tycker jag. Såg Slipknot på Ullevi 2004, de var förband till Metallica. Glöm inte öronproppar!

Ha det så kul, att gå på spelningar är skitkul!

molam
1

Undra vad som skulle hända om man sa att det är elfte februari idag ;) (DET ÄR INTE DET, men om man skulle säga det x3)

Men jag är glad för din skull dock har jag aldrig gått på en konsert själv då jag oftast står på scen istället för nedanför så jag inte gillar folksamlingar xD Men jag önskar dig lycka till och det kommer går bra ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

hund_katt
0

Tack! Öronproppar… Ja… Jo men det har jag xD har sånna som inte dämpar ljudet typ, utan tar bort det farliga ljudet istället. Så jag kommer höra lika bra, bara att det inte förstör trumhinnan typ eller något sånt var det.. Haha.. Ända problemet är att få dom att sitta fast :/ får sätta snöra så jag inte tappar bort dom. Sen sätta lite lim också så dom stannar i öronen cx hade helst velat ha sånna stora som byggarbetare har typ xD fast då kommer jag känna mig lite mobbad hahah…

Portie
1

När jag har haft sittplats så har jag ändå stått på platsen och hoppat och headbangat och allt det där. När jag var och såg In Flames själv i Scandinavium så hade jag även där sittplats men då ställde jag mig inte upp utan satt och headbangade. Man får som sagt kolla lite på hur dom andra gör.

För mig är dock ståplats bäst, mina bästa upplevelser har varit när jag haft ståplats, man kommer närmare och kommer in i publiken på ett annat sätt tycker jag. Brukar alltid hitta nån "okänd" som man står och har skitkul med. Angående öronproppar så finns det väl såna med snören att köpa där? Är även många som har såna stora hörlurar. Har aldrig själv använt öronproppar eller hörselskydd så är inte så insatt i det (inte bra, jag vet).

hund_katt
0

Jag ville ha ståplats men mamma sa att jag kommer dö då xD På tal om mamma, hon typ tror att bandmedlemmarna typ kommer halshugga alla i publiken typ eller nåt :p hahah….

Portie
1

Jovisst kan man bli klämd men den risken tror jag inte är så stor. Visst finns det dom som inte klarar det och svimmar av men dom står oftast längst fram och kan dras upp av en vakt eller liknande. Men jag tycker det hör till en konsert att bli lite klämd och trampad på och sådär. Dock så tycker jag att man kan ta det lugnt och inte slänga sig in i folk med flit som vissa gör. Har på en del konserter fått dra upp folk som ramlat för att någon har slängt sig in i dom. Men överlag tycker jag det sköts snyggt, de större spelningar jag har varit på har varit mer ordning och reda än på dom små faktiskt.

Haha ja Slipknot har väl lite… läskiga masker kanske 😃

hund_katt
0

Haha… Naa… Tycker inte dom är så läskiga c:

[Tilde]
0

Vad kul! 😃 Jag tycker att man ska hoppa och dansa och sjunga på konserter, men det är ju jag 😉 Skulle heller inte vilja gå på jättestora konserter där man har sittplats för det känns inte lika personligt.

[Hayabusa]
0

#5 Haha, hälsa din mamma att du inte kommer att dö. Nu är jag "lite" äldre än tonåring så jag håller mig på distans. Slipknot är inte farliga och inte heller de som går på deras spelningar. Tog med mig en av döttrarna på hennes första riktiga spelning, hon var nyss fyllda 13 år. Vi såg Kent i Jönköping och vi stod längst fram…🙂Jag stod bakom henne och "höll emot" så att hon inte skulle hamna i kläm. Inga problem.

[rumelle]
1

Jag hade sittplats på en Kiss-konsert. Kan lova att jag inte satt mer än någon enstaka minut. Alla stod och hoppade och skrek och sjöng med osv. Fördelen var att alla stod vid sina platser så det var inga som trängdes.

hahael
0

Kasta dig inte in i wall of death och det kommer gå så fint så (:

Klart att laxen ska ha en jolle

hund_katt
4

Nu har jag varit där!! Sjukt grymt!! Några bandmedlemmar gick fram till publiken, och en gick upp vid sittplatserna… Fast på andra sidan av var jag satt :c Det var rätt lungt, förutom vid ståplatserna. Eller, det var rätt lungt förutom i mitten där massa människor typ sprang runt runt och headbangade och ja… Det såg ut som dom typ brottades men det gjorde dom nog inte xD Sen i mitten längst fram så var det minst 10 personer som 'klättrade' på publiken xD dom typ gjorde kullerbyttor uppe på publiken haha :p Sittplatserna var lite för lungt tyckte jag… Alla bara satt där som döda människor och kollade… Knappt att dom sträckte upp händerna xD sen var det någon bakom min kompis som hällde ut en öl på henne :( hahha, det luktade asäckligt och jag tyckte synd om min kompis samtidigt som jag inte kunde hålla mig för skratt hahah… Sen jag och min kompis… Vi var typ dom ända fangirls som var där xD vi 'fangirlade', medans alla andra var mer coola och brölade istället för att skrika xD hahaha. Eftersom vi var i Stockholm så passade vi på att träffa en annan vän som bor där. Vad jag har saknat honom!! Och sen när vi lämnade honom för att gå på konserten så kändes det som hela dagen blev förstörd :( jag saknar honom så mycket!! Han är den bästa vän man kan ha! Hela dagen känns som en dröm… Ingenting känns verkligt.. Känns som det var flera år sedan jag träffade min vän, även om vi bara känt varandra sedan i somras cx och det känns som om vi aldrig varit i Stockholm. Och det känns som att jag aldrig varit på konserten.. Fast jag vet att jag varit där c: haha…