Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 976 ggr
hund_katt
0

Konstig fråga :p

Haha, jag har fått en konstig fråga på huvudet. Om man skulle bli kär i en person, och denna person visar sig sedan vara typ någon brottsling, gangster… Ja.. Men man fortfarande älskar personen, och han/hon älskar tillbaka. Skulle du tycka det är okej? Haha. Asså att vara ihop med en brottsling? Jag har inget med frågan att göra, det var bara något jag kom att tänka på :p

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Calcifer
2

Om jag fick reda på att min partner snattade en gång när de var 13 skulle jag inte bry mig. Om jag fick reda på att de blivit dömd för våldtäkt, misshandel, knarkinnehav/smuggling, vapenrån, mord, eller annat så skulle det definitivt leda till ett avslutande av förhållandet. Det finns vissa brott jag skulle kunna bortse från, förutsatt att det gått lång tid och personen sedan dess har ändrat sig totalt. Men om det är nyligt eller något som då t:ex våldtäkt så aldrig.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Rumblebee
2

För mig beror det nog på vad det är för brott. Om jag skulle falla för en som verkligen skadade andra, antingen fysiskt eller mentalt så skulle jag gå emot mina egna känslor och undvika denna. Rör det sig om små brott som bara ger böter alternativ samhällstjänst så skulle jag ge det en chans samt även försöka att ändra på personen. För jag resonerar som så att älskar man någon så vill man ju göra vad man kan för att göra sin älskade lycklig.

hund_katt
0

Tänker på brott som typ inte är så grova, alltså inte mot någon person. Alltså inte typ våldtäkt, misshandel, rån osv. Utan typ snatteri, bilstöld, kopiering, och sånt.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Calcifer
4

#3 Det beror på om de ändrat sig eller inte. Om de fortfarande snattar skulle jag inte vara tillsammans med dem. Inte heller om de fortfarande pysslar med bilstöld osv. Men om de i en situation av ren dumhet som 15 åring stal en bil, och jag möter dem när de är 27 och de aldrig gjort något dylikt sedan dess och verkligen förändrats skulle jag förmodligen inte avsluta förhållandet pga det.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

catcult
0

Brott som inte har några offer är inga brott i mina ögon, så ja… Däremot hade jag väl inte i första hand valt en kåkfarare till pojkvän om jag fick välja. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Wellcraft
1

Beror på vad för brottslighet.
Men i vilket fall som helst skulle jag kräva av hen att hen skulle avveckla det ifall hen vill ha ett förhållande med mig, då jag inte vill ha massa trubbel i närheten av mig.
Övergrepp, våldtäkter, djurmisshandel skulle jag aldrig - någonsin - acceptera dock , även om det är något "förflutet".
Resten är mest luddigt.
Misshandel typ, vem som helst kan ryka ihop med någon på krogen där båda parterna slåss lika mycket och båda döms. Men samtidigt vill jag inte beblanda mig med någon som aktivt hamnar i slagsmål, men någon enstaka gång över en skitsak där det gått bra för båda i slutändan skulle jag nog kunna strunta i, så länge det absolut inte händer igen.
Knarkinnehav skulle jag också kunna strunta i om det handlar om just cannabis.. Luddigt detta men mitt slutgiltiga svar är att jag skulle kunna ha överseende med vissa brott - men så länge de inte längre utförs när vi blivit ett par.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[SisselaJ]
0

Nej jag skulle inte bli tillsammans med någon som har fått en anmärkning i registret, eller borde fått en anmärkning.

[Tilde]
1

Snatteri i tonåren, nej det är väl inte så farligt. Bilstöld, vandalisering, etc. är värre. Skulle inte vilja vara med en kriminell person, delvis för jag anser att personen inte har någon moral (eller väldigt låg sådan) och delvis för att personen inte har några ambitioner om denne förstör sitt liv genom att begå brott. 🤓

catcult
0

#7 En stackars olycklig krake som blev utsedd till syndabock av de stora filmföretagen och sedan anhållen för piratkopiering i 18-årsåldern är totalt out of the question alltså? 😛

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[SisselaJ]
0

#9 nej det finns ju såklart undantag och bagateller man kan förbise.

catcult
0

#10 Hehe, tänkte väl det! 🙂