Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 594 ggr
Scorpio97
0

Sommarjobb

Har aldrig sommarjobbat förr (har dock varit reklamutdelare), men tänkte kolla lite till i år. Ansökningen till min kommuns sommarjobb öppnar 2 mars, så jag vet inte exakt vilka ställen som finns i år.

Något jag tänkte på var bibliotek. Såg att dom hade tagit emot sommarjobbare förra året. Jag älskar böcker och det är inomhus, så det kändes passande. Jag är nämligen ganska värmekänslig, så att vara ute och typ rensa rabatter känns inte som något alternativ för mig. Har ni tips på andra inomhusjobb? 

Har ni kollar sommarjobb? Vad ska eller vill ni jobba med?

//Jessie

Cochon
0

Jag ska sommarjobba hemma och i den lokala båtklubben. 

I båtklubben är jag huvudansvarig för alla segelkurser under sommaren och kommer undervisa båda våra segelperioder. Hemma ska jag gallra äpplen tillsammans med mamsen och andra sommarjobbare. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[134643]
0

Jag kommer söka till kommunens sommarjobb ^^ Det är väl bara att peppra in cv:n och ansökningar lite överallt? Kaféer, affärer, mataffärer osv. Skadar aldrig att söka! Kolla på jobbsidor på nätet också, brukar finnas de som söker sommarjobbare också :)

smellcaramell
0

jag ska skicka in min andra ansökan så fort jag pratat med min pappa, sökt ett jobb för områdesskötsel på fabriksområdet han jobbar på(jag jobbade där förra sommaren), och i driften på samma fabriksområde, sen tänkte jag kanske gå runt o kolla i några olika butiker om de behöver extrajobbare samt att vi ska på en mässa snart där IKEA ska rekrytera personal så ska väl kolla där med :) har redan extra jobb i stall och butik sen innan :)

[Nelley]
0

Förhoppningsvis ett sommarkollo (ett specifikt) med 8- till 13 åringar.

wille_wille
0

Jag ska nog göra samma som förra sommaren, köra traktor o mata kossor :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Wenniz
0

Detta år får jag vara hemma under hela sommarlovet tack vare lång rehabilitering efter operation men tidigare sökte jag via komunen med städning osv, även Parken Zoo.

Sista 2 åren så har jag varit med min pappa som är murare och det funkar det med hehe.

• Nederlandse Kooikerhondje -