vänner
Hur får man vänner om man är extremt blyg? Vill inte vara vän med någon i min skola för ca alla där är idioter.
Har du några hobbys/fritidsintressen? Du kan ju leta vänner där och gör du inget på fritiden så kan du ju försöka leta efter nya intressen. Där kan man hitta nya vänner!
#1 har tänkt på det men det finns nästan inget jag är intresserad av, bara hundar och böcker haha
Ja men djur intresse är ju bra! Har du egen hund?
Finns många människor som läser också!
Ja, det har jag. Vi brukar gå kurser och så men det är aldrig någon i min ålder där ://
Byt grupp kanske? Det finns ju såna där ungdomsgrupper har jag för mig på vissa ställen! :)
Finns det ingen på din skola eller i din närhet som har hund som är i din ålder? Du kanske har träffat någon granne eller så med hund?
Det finns inte såna grupper där Och alla mina grannar är medelålders så nä
Finns det ingenting du vill börja med, någon ny hobby? Gå på nån kurs för något? :)
Vad gör du på fritiden? :)
Har funderat på att börja en gitarrkurs
Börja på en hundungdom då? :)
#8 Ja, men det är väl ett bra, testa nya saker så ska du se att du träffar nya vänner.
Den finns det ju ungdomsgårdar, typ UNF och liknande.
Dit gick jag när jag var mellan 12 - 15 år och där träffade jag jätte mycket vänner!
Tror inte det finns här ://
Detta tipset kanske är lite konstigt eftersom det blivit en så stor grej av allt med ipads och iphones m.m. Men kik är faktiskt en jättebra plats att träffa nya människor. Jag kikar med sen kanske 5 månader tillbaka och vi känner varandra ganska bra nu!
Internet kan absolut var ett bra ställe att träffa kompisar på, så länge man är försiktig :) Annars så är det väl de klassiska grejerna, som de andra tipsat om, att hitta nya hobbys och saker att göra på fritiden. Tänk dig helt enkelt saker där du träffar andra människor, och kör på det!
Jag hade också dessa problem när jag gick i grundskolan.. I stort sätt alla hatade mig, undvek mig osv. detta var något som pågick från 2:an till 9:an. Jag är också VÄLDIGT blyg och tar helst inte kontakt med någon jag inte känner. När jag var 12 började jag dansa bugga, visst det är mest gamlingar men det händer att de tar med sig sina barnbarn mm. De extremt få vänner jag hade i Varberg (där jag bor) hade jag från dansen, dessa träffade man dock inte utanför dansen då de bodde i Halmstad och Falkenberg… Men när jag började gymnasiet bestämde jag mig att jag skulle börja så långt ifrån Varberg som möjligt, visst tiden till och från skolan är inte alltid rolig då detta tar ca 3 timmar, men jag har fått nya kompisar som är med mig för den jag är. Dessutom så bor jag på internat så man blir tvungen att prata med varandra och lära sig att inte vara blyg. 😉 Jag vet inte hur gammal du e men detta funkade väldigt bra för mig!
Var bor du? UNF och liknande (som andra nämnt) finns säkert även i din stad bara att du inte vet om det:)
#12 jag har internetvänner men jag vill ha någon son jag kan umgås med #15 jag bor i blekinge