Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 582 ggr
[AnimalLover1]
0

Resa till Washington

Nån som vart i Washington? Vad tyckte ni om det? :) Mina föräldrar vill åka till Washington efter Canada, men jag som inte är så förtjust i att resa tänker på tornados.. Finns det där? Vet att det inte är nödvänligt att oroa mig men ändå.. Och nån som vart i Canada? :)

[rumelle]
0

Det finns ju tornados i Canada också, beroende på var i landet man är. Jag har varit i Canada några gånger på sommaren och då har det varit tornadovarningar. Det blir ju inte alltid någonting även om de varnar för det men det har varit någon mindre tornado utanför stan när jag har varit där.

teddykaniner
0

Jag har varit i Canada och nej du behöver inte oroa dig, olyckor kan ju hända varsomhelst. Men jag tycker inte att du ska stå över en resa som kan bli mycket trevlig pga av rädsla! En av mina bästa vänner åker som au pair ett år till washington nu i juni :) så jag tycker absolut att du inte ska vara rädd! Nästan allt som kan hända där kan hända här också. Kulturen i Canada är mycket lik den vi har (iaf när man är turist och inte lever som lokalbefolkningen). Jag hade verkligen roligt i Canada, jag som älskar att shoppa älskade alla dessa stora Victorias secret affärer, forever 21 och en massa andra! Det är också häftigt med en massa höga skyskrapor i städerna eftersom vi inte är vana med såna här (iaf inte jag :D). Jag åkte i mars förra året till Toronto (vi åkte också över till USA) så då var det kallt, en riktigt kall vind. Men enligt de lokala jag snackade med är det riktigt varmt om somrarna. Människorna tycker jag är trevliga och maten bra, det finns så många valmöjligheter på restauranger och speciellt snabbmatsrestauranger. Om du har frågor du tror jag kan svara på är det bara att fråga :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

[AnimalLover1]
0

#1 Ja, det förstår jag. Nåt jag undrar är, vad händer när det kommer en tornado? Då förstörs väl typ hela stan, hus och allt? Och vad händer med människorna? #2 Låter ju supertrevligt! Tänker också åka till Toronto, i Juni :) Finns det något speciellt som man kan besöka eller göra i Toronto (t.ex som Eiffeltornet i Paris eller Disneyland)? Förutom att shoppa haha :)

teddykaniner
0

#3 vi var på en hockey resa dit i två veckor med min lillebrors hockeylag, så det blev rätt mycket hockey i form av NHL matcher och så.. Men om. Man inte är intresserad av hockey är det ju inget man gör på en resa! Dessutom finns det kända hockey hall of fame museet i Toronto som är riktigt känt. Toronto CN tower finns i centrum och är ett högt torn man far upp i och där ser man ner över den stora staden. Riktig häftig syn! Det finns restauranger osv lite överallt i tornet (det är ganska stort). Minns inte hur mycket det kostade att få gå in och upp. Sedan finns det stora akvarium, Toronto zoo osv men personligen har jag inte besökt dem. Något jag hörde av andra från hockey gänget (killarna var 14 år förra året så de flesta hade ju föräldrarna /hela familjen med) var att de hade besökt China town osv vilket är som ett område i Toronto med mest chineser och där finns alltså kinesiska butiker, restauranger osv som som. Det vore i Kina. Jag hade velat gå dit men hann inte! Minns att det också finns andra typ german town osv men besökte inte någon av dessa "towns". Vi for också till niagra fallen. Det var vinter så tyvärr var det ganska fruset men i juni borde det vara som bäst! Det tog 3h med buss dit och där runtomkring fanns det häftiga små butiker, små söta gator och typ karuseller och stora färgglada spel hallar med spel man sätter pengar i och spelar osv…riktigt roligt! En speciell stämning :) Det finns säkert många andra sevärdheter och du kan tex kolla på TripAdvisor :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

[134643]
0

Klart att tornados kan inträffa, men i Kanada är det ca 5% av alla tornados som är som det du tänker, att hus och sånt rasar typ. 95% av alla tornados innebär att något staket, trädgrenar, skorstenar osv går sönder - alltså antagligen inget du kommer bli skadad av :) Tyvärr så kan man ju faktiskt bli skadad överallt av lite vad som helst. Jag förstår att tornados kan verka läskiga, men inte vill du väl missa en kul semester på grund av det? Har själv aldrig vart i Kanada, men hade gärna åkt dit! ^^