Serier igen. Vampaire Diares (stav)
Hej hej! Jag vet att de har funnits många frågor om serier här men denna är lite anorlunda. Jag undrar om Vampire Diares är en läskigt serie? Jag själv har ofta kollat på sånna klassiska high school serier med tjejproblem och ville testa något annat. Men jag är SÅÅÅÅ lätt skrämmd och om jag ser något "läskigt" kan jag inte sova på flera månader. Hur är Vampire Diares? Och om ni har något annat tips på en serie är det också välkommet! :)
Det beror på vilket sätt du menar läskig, det är en del blod ibland när någon vampyr biter en människa och sånt men förutom det tycker jag inte att den kan uppfattas som läskig. Men å andra sidan har jag själv inga problem med skräckfilmer så vet inte om det är något mer men som jag då inte uppfattar som läskigt.
Jag skulle inte säga att Vampire diaries är läskig. Snarare spännande! Rekommenderar verkligen att se den.
we're always chasing that paradise
Den är inte läskig. Men är du rädd för blod så skulle jag inte rekommendera att inte se den. :)
Be the best version of you.
- Zoella
Skulle själv absolut inte säga att det är läskigt, men å andra sidan är jag nog den minst lättskrämda personen ever när det gäller skräckfilmer osv, så jag kanske inte är den ultimata personen att bedöma om något är läskigt eller inte.
Tycker förövrigt att det är en väldigt intressant och spännande serie, kanske lite b egentligen men det går inte att slita sig från den, haha.
Vampire Diaries är inte läskigt, älskar den serien men har missat så sjukt mycket. Och minns de första säsongerna, repriserna visades kl 18.00 och då hade dom klippt ut "läskiga" scener för det kunde ju finnas "små barn" som tittade… på 6:an av alla kanaler där det inte finns något bra för barn hahahah 😂
Nä men, VD är inte läskigt, man kan nästan förutse vad som kommer hända men det är en grym serie… Måste köpa hela serien, har missad halva säsong 2 och framåt 😂
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#5 Kolla på swefilmer annars :)
Be the best version of you.
- Zoella
#6 vad är det? Är det för datorn går det inte då det jag har inte är en sån typ av dator, är det till mobil så har jag bara en gammal stenålders nokia :p
#7 Swefilmer är en hemsida där man streamar filmer, serier osv. Ungefär som netflix fast gratis, större utbud och med svensk text.
#8 ja då går det ju inte då som sagt.
Med "läskigt" menar jag andar eller att man öppnar en dörr och plötsligt står någon där. Sånna saker #1
Nah den är inte särskilt läskig, beror på vad man tycker är läskigt. Jag hatar själv skräckfilmer men tycker att tvd är väldigt bra. Det är en hel del blod och det är vanligt att man river ut andras hjärtan och dödar andra, men annars är det inget särskilt läskigt som händer :)
//Flöffo
#10 Det kan vara "snabba" saker i serien. Att någon plötsligt står där, till exempel. Men inte i skräckfilmsanda direkt. Du kan garanterat börja se den för att se om du klarar av den 🙂
Som många andra skriver är serien spännande och inte läskig, i den bemärkelsen.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Dom drar ut hjärtan, hugger av fingrar… Mycket blod. Men Asså inte så typ 'tortyr scener'. Eller.. Finns några, men dom är inte så obehagliga. Asså när dom T.ex hugger av fingrarna så går det snabbt. Asså inte som i tortyrfilmer där dom drar ut på hela och man verkligen ser allt. Utan man ser bara att dom hugger igenom fingrarna, och den scenen är i typ 1 sekund.. Det är lite 'spooky' eller 'andligt' ibland. Men Asså inte sånna onda andar som i skräckfilmer som smäller i dörrar osv. Men den är sjukt bra! Du kommer nog inte ångra dig att du tittat på den!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Halloj! Har själv aldrig sett vampire diaries, men jag har en kompis som är superrädd för skräckfilmer och kan knappt sova om hon sett något läskigt, som inte har några problem alls med vampire diaries. Sen kanske ni blir skrämda av olika saker, men hon tycker absolut inte att den serien är för läskig ^^
#10 Jumpscares alltså?
Jag tycker inte den är läskig även om den inte passar små barn förstås. Det är något med serien som gör att man bara vill veta mer snarare än att bli rädd! :) själv är jag inte så förtjust i skräckfilmer heller. Dock är de ju på den sjätte säsongen så frågan är ju om du orkar se allt så intensivt.. Fast man måste ju inte se serien tillslut förstås! Min bror började i höstas kolla från grunden och han blev less i slutet av säsong 3 :D sedan finns det ju också spin-off serien som håller på på sin andra säsong. Man måste ju inte se
Med vänlig hälsning,
Jenny
Jag tycker inte den är läskig även om den inte passar små barn förstås. Det är något med serien som gör att man bara vill veta mer snarare än att bli rädd! :) själv är jag inte så förtjust i skräckfilmer heller. Dock är de ju på den sjätte säsongen så frågan är ju om du orkar se allt så intensivt.. Fast man måste ju inte se serien tillslut förstås! Min bror började i höstas kolla från grunden och han blev less i slutet av säsong 3 :D sedan finns det ju också spin-off serien som håller på på sin andra säsong. Man måste ju inte se
Med vänlig hälsning,
Jenny
Man måste ju inte se den men för mig är det verkligen ett måste och just nu är det bättre än själva vampire diaries! :)
Med vänlig hälsning,
Jenny
Jag är ganska lätt skrämd och har sätt hella serien och den kan vara lite läskig ibland men inte så att man inte kan sova.