Vad önskar sig en 14 åring?
Hej! Jag fyller snart 14 och ska ordna en liten fest. Kompisarna undrar vad jag önskar mig… Om föräldrarna hade frågat skulle jag sagt pengar, då jag gärna sparar. Men jag vet ju själv att det är hur tråkigt somhelst att ge pengar till en kompis.. Jag vill ha småsaker som en ny mascara, nya jeans, strumpor, bh (haha). Och det är ingenting man direkt ger bort i present. Så vad kan jag önska mig som skulle vara roliga för dom att köpa ? Lite konstig situation, men så är läget.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Kan du inte önska dig presentkort i olika butiker?
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Kanske inte det roligaste att köpa, men det är ju praktiskt!
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Hm, kanske det. Är det knäppt om jag får en tröja i present och sedan frågar om kvitto för den inte passar?😂😖
Aktiv på kanin.ifokus.se
smink grejor kanske kan vara kul att ha? skönhetsprodukter typ lyxiga bodylotions, badskum, etc…? biobiljetter? smycken av något slag?
Vad gillar du för småsaker? även om det inte är något du direkt önskar men som ändå är kul att få liksom? annorlunda kakformar? annorlunda prydnadssaker? Pyssel prylar? tja… vad gillar du?
:)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag har aldrig gett mina kompisar en önskelista, de får klura själva! Det brukar gå hur bra som helst, och jag tycker att det är mycket mysigare. Men om du nu måste så är det väl bara att önska dig det du listade? Jeans kanske är lite svårt med storlek, men resten kan ju inte vara något problem för dem att köpa. Annars får du väl önska dig smycken, eller kläder eller godis eller något c:
En bok? (:
Du kan absolut önska dig presentkort eller pengar! :) Om det är något speciellt du vill ha i någon butik kan du ju önska dig presentkort i specifik butik, sen kan de ju själva välja summan. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Tja… jag tycker inte man behöver önska sig något egentligen. Min kompis frågade mig hela tiden vad jag ville ha i julklapp, jag sa att jag inte önskade mig något och att hon inte behövde köpa något. Fast nu fick jag ju julklappar av henne ändå. Blir ju lite roligare när det är en överraskning också kanske.
Men du kan ju säga att du önskar dig en mascara t.ex, så kan dem köpa något mer om dem tycker det är för lite. Annars finns det mycket man kan ge bort. Smink, parfym, mat, någon hemmagjort, dekorationsprylar, något smycke. Beror helt på vad du har för intresse, lite svårt att säga eftersom jag inte känner dig.
När jag köper presenter brukar jag i alla fall utgå ifrån sånt mina vänner tycker om och som jag kanske hört att dem vill ha (t.ex. om vi varit ute på stan och h*n sett något som jag tror h*n tyckte om), brukar aldrig be om en önskelista då jag tycker det är lite tråkigt. Man kan ju lika gärna köpa sånt själv liksom :)
//Flöffo
Tack för svar! :) tror jag säger att jag önskar mig ett fint smycke eller någon fin tröja i min storlek. Smycken är kul att köpa när man ser att personen Använder det sen :)
Aktiv på kanin.ifokus.se
#9 varför inte säga att du önskar dej en fin tröja i deras storlek? 😉 Haha observera att jag var sarkastisk
Kanske nått ni kan göra tillsammans typ bio,resa,grönan whatever
Godis är något jag alltid önskar mig haha, det är gott och man får mycket för pengarna! //Sveriges största godisgris ^^
~I'm not crazy, my reality is just different from yours~
https://www.instagram.com/crazy_petartist/
Vad fick du? :)