Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1222 ggr
Liinneea98
0

A traktor

Jag undrar hur mycket ett am körkort för a traktor kostar

hannaj98
0

Kursen jag gick för AM kort kostade 4 000 kr och då ingick alla kostnader: Teori böcker, intensiv teorikurs, körträning på inhägnat område och körning i trafik. Enda extra kostnaden var teori provet som kostade 350 kronor. Jag tog dock moped klass 1. Men då får du även köra traktor och EU moped (den som går i 45 km/h) Alla jag känner som kör a traktor har tagit ett likadant kort som mig, även om jag kör moped. Men om man ska köra traktor i jordbruket tror jag man behöver ett annat körkort.

pigelina
0

Själva teoriprovet för am kostar ca 350-400 kr, ska du bara köra traktor i jordbruket på egen gård eller mellan era egna ägor behövs inget kort.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Liinneea98
0

Är det klass 1 som är kort för A-traktor då? Samma som eu moppe?

pigelina
0

Har lite dålig koll på vad a-traktor räknas spm för fordon men går den inte snabbare en 30km/h bör det vara am, dvs samma kort som för ex vanlig traktor och moped klass 1

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

wille_wille
0

För att köra A-traktor ska man ta AM. Utbildningen jag gick kostade 3900kr. Utöver det så måste man ha körkortstillstånd (65kr), göra provet (325kr), ta kort i trafikverkets automat (80kr) och få kortet tryckt (150kr). Inte helt säker på kostnaden för foto och tryck men jag har för mig det var så 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.