Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 723 ggr
Whippet
0

Hjälp?

Hej!

Jag behöver gå ner lite i vikt tror jag, jag är inte överdrivet överviktig men inte heller ''smal/Lagom'' Tips?

Och sedan hatar jag mitt ansikte, har kärl i på kinderna (och hatar det) Har typ dålig hy (tror jag) Något man kan göra åt det? 

Behöver verkligen hjälp!….😕

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridaaaa
2

Du utvecklas fortfarande (sett din ålder på in profil)
Rör på dig, ät godis mm max på helgerna, och undvik skräpmat, färdigmat utan försök äta mycket hemmagjord (vet att det kan vara svårt om föräldrarna inte kör på det),, tänk inte på din vikt. Inte bra i din ålder när du inte är överviktig och ja inte annars heller när man är tonåring (bättre att få hjälp om det verkligen behövs, av kunnig).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[134643]
0

Hejsan! Vet du, jag tror faktiskt inte att varken din vikt eller ditt ansikte är något problem, utan det sitter i ditt huvud. Det kan vara jättejobbigt att fastna i ett sådant negativt tankesätt som du verkar ha. Det är klart att du ska vara hälsosam, men för någon i din ålder har det sällan med vikten att göra. Däremot är det bra att redan nu få in bra vanor, så som att röra på sig och äta nyttigt. Men det viktigaste är att du tycker om dig själv, precis som du är! Det tycker jag att du borde jobba på, istället för att jobba på att gå ner i vikt.

[134643]
0

Och att ha kärl som syns genom huden beror inte på att du har dålig hy, utan helt enkelt att du har tunn hy. Tunn hy brukar också kunna vara känslig, så var försiktig med den c: Om du, samtidigt som du jobbar med att tycka om dig själv, faktiskt vill dölja dina kärl så brukar en foundation göra tricket :)

Whippet
0

#1 Tack ska tänka på det du skriver. :)

#2 Du kan nog ha rätt, tänker nog för mycket på hur andra ser på mig osv.

#3 Okej, men glömde också nämna att jag har väldigt torr och knottrig hud, Ska prova köpa en  foundation har du tips på någon bra?

Tack.😇

I'm out Vilar huvudet i handen

Molekylflickan
0

Jag har massor med blå kärl under hyn i mitt ansikte, överallt. Det beror helt enkelt på att jag har känslig hy och det är absolut inget fel i det :) Motionera och ät nyttigt, för din hälsas skull. 5 kg hot eller dit spelar roll så länge kroppen mår bra.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

hannaj98
0

Om du har torr hy så skulle jag rekommendera loreal true match. Jag har väldigt torr hy och det är den foundationen jag tycker funkar bäst. Den är väldigt lätt att jobba med så man kan få ett lätt täckande resultat eller fult täckande beroende på hur mycket foundation man använder helt enkelt. Sen finns det säkert många dyrare foundations som är bra, men jag vill inte lägga så mycket pengar på smink. Sen är det ju bra att ha någon återfuktande kräm om huden är torr också. 

Men! du ska absolut inte känna att smink är nödvändigt, du kan använda det om du vill men kom ihåg du är fin utan också och att ha kärl som syns igenom hyn är helt normalt! Alla har något som de inte tycker om men som andra antagligen inte ens tänker på.

Tipsi3
0

Om du har torr hy kan jag bara inflika lite snabbt, att det funkar bra med någon typ av fuktgivande lotion som "bas" innan sminket :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Joie
0

Det viktigaste för hyn är hur du "tar hand" om den. Använd bra produkter till tvättningen som är anpassad för din hudtyp.

Drick även mer vatten och försök att inte stressa allt för mycket (vet att det är svårt, har själv problem med stress, men det hjälper)!