Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 4735 ggr
jojjon
0

Breda höfter, kjol?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ganska breda höfter men skulle så gärna vilja ha en klänning som på bilden, tror ni det skulle se bra ut eller ser bara mina breda höfter ännu bredare ut? :/

[rumelle]
0

Jag har breda höfter och på mig ser de bredare ut om jag har en kjol som sitter så högt upp  i midjan. Det ser dock ok ut om jag drar ner kjolen så att den sitter längre ner mot höften.

Sindri
0

Hon på bilden har kjol och top, så hur menar du med klänning? Kjolen är klockad och generellt så tycker jag att det är smickrande för de flesta figurer.
Om du har så breda höfter som du tycker, så undvik skärp i midjan och rynkade kjolar.

Hur nåt sitter sen beror också på om man har lång eller kort rygg.
Du kan väl gå runt i lite affärer och prova och se vad du tycker.

[134643]
1

Mina höfter ser större ut i sådan kjol/klänning, men spelar det någon roll haha? Jag trivs jättebra i midjekjolar och sådana klänningar c:

Scorpio97
2

Själv tycker jag det är snyggt med breda höfter, så jag tycker helt klart du kan ha en sån! Men det beror ju såklart på vad du själv är bekväm i.

//Jessie

Flöffo
0

Är du osäker kan du ju alltid gå till någon affär och prova en klänning eller kjol :)

//Flöffo

[134643]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis som #5 säger så är det ju faktiskt bara att gå och prova! Jag hittade en bild på mig i en midjekjol som även är väl markerad i midjan. Var väl två år sedan, men jag ser typ likadan ut nu haha. Man kan definitivt se att kjolen framhäver/får höfterna att se större ut, vilket helt enkelt är en smaksak om man tycker om det eller inte. Då jag har väldigt tydliga 'hip dents' (vet inte vad det heter på svenska) väljer jag alltid en lös midjekjol över något som sitter tight på höfterna eller som ska ligga precis i min grop, för då ser det ut som om jag har väldiga 'muffintops' :) Så det är väl helt enkelt en smaksak, och vad du känner dig bekväm i! ^_^

jojjon
0

Tack för svar. Blir nog att gå in och prova helt enkelt.. :)