Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 574 ggr
Turast
0

Hortons huvudvärk

Hej!

Jag undrar om det är någon här som har Hortons huvudvärk? Det är väldigt vanligt bland unga människor, speciellt hos kvinnor. I höstas fick jag min första Horton attack och det tog läkare 1 vecka att fundera ut vad det kunde vara och ge mig en fungerande medicin. 

Jag är otroligt rädd för när det ska komma igen, de sa att det kan ta flera månader emellan attackperioderna men även kortare tid. 

Horton är det värsta jag har varit med om. Man vet inte vad sjukdomen beror på men den visar sig genom en otroligt kraftig huvudvärk på ena sidan av huvudet och kan hålla i sig i flera timmar. 

Det enda som hjälper mig vid dessa attacker är en spruta, som tur är så är jag inte spruträdd! 👍

Vet inte vad jag ville med detta inlägg, se om det är fler unga som har hortons förmodligen haha :P

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Tjeja
0

Hej du! jag känner bara en som har hortons, min man. Men han (vi) är ju inga ungdomar precis (40+) ha ha.

Men, vad jag kan säga om hortons för hans del är att han klarar sig bra på vanliga migräntabletter. Så kanske om du har tur blir det lättare attacker med åren och inte lika fullt så fruktansvärt smärtsamma som nu när du behöver spruta t o m för att det ska hjälpa. :)

Hoppas du slipper fler attacker på länge länge i alla fall. Min man har hortons kanske 2 ggr/mån nu för tiden.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.