Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1323 ggr
Hippieelsa
0

Hur blev ni tsm?

Jag har tänkt på en sak. Hur blev ni egentligen tsm med era pojk/flickvänner? Frågade någon eller kollade nii bara varandra i ögonen som en film? Hur visste ni ens att ni va ihop?

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

[Tilde]
2

Vi låg i sängen och skulle sova när min kille sa något i stil med "I don't want to lose you" (det var på den tiden då han inte pratade svenska och jag inte förstod speciellt mycket danska). Så kom vi fram till att vi endast skulle träffa/dejta varandra 🙂

[134643]
0

Med min första pojkvän 'bara blev det' så, vi pratade inte om det utan det kändes bara naturligt att vi var ett par. Med min andra pojkvän frågade han ifall det var okej att kalla mig hans flickvän, vilket var lite sött faktiskt c: Så jag tror att det är väldigt olika, beroende på hur man träffas/vilken personlighet man har/vilken relation man har osv osv :3

Hoseok
22

Jag skickade relationsförfrågan på facebook och han svarade, hahahaha.

[SisselaJ]
0

Jag hade träffat min kille ett tag. Så jag frågade honom helt enkelt "vill du bli tillsammans med mig?". Han svarade ja ;)

Frida B
4

Haha nej det var verkligen inte som en film. Inte från mitt håll i alla fall. I någon månad träffades vi, som vänner, efter att ha träffats på en praktikplats där både han och jag praktiserade. Och jag hade en väldigt jobbig känsla varje gång, det klickade aldrig. Men det var någonting som fick mig att inte ge upp, och nu har vi snart varit tillsammans i 9 månader. Vi hade varit ute på öarna här i Göteborg och hade lite myspicknik, och på spårvagnen hem försökte jag fråga honom men fick inte fram det. Så tillslut sa han "Frida, vill du bli tillsammans med mig?". Självklart sa jag ja! När vi gick av spårvagnen, så log alla jag gick förbi som satt i närheten… ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[EvelinaL]
2

Jag träffade min fästman via mitt ex och sedan råkade jag flytta tvärs över gatan till vart han bodde (typisk love-story, haha) och sedan hängde vi konstant i en månad till vi en dag låg i sängen och så sa han något i stil med att han inte ville stressa mig in i något förhållande och sa att han var villig att vänta på mig varav jag svarade något i stil med "vad väntar du på?" sedan kysstes vi. 20 minuter efter den romantiska smörjan sa vi typ "jaha ska man gå officielt nu på facebook". När min kille "friade" till mig var vi på kyrkogården sent på kvällen och så sa han "det skulle vara fett värt att förlova sig" vilket jag svarade jag på. Mest romantiska frieriet någonsin 😃

Afturelding
8

Vi hade träffats på MSN  på vintern , och under sommaren bestämde vi oss för att ses. När det var dags för honom att åka hem så frågade han "skulle du kunna tänka dig att inleda ett distansförhållande med mig?", haha. Och tja, jag sa ja, och nu är vi gifta och har varit tillsammans i 6½ år.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

teddykaniner
4

Vi hade känt varandra i ett par månader på Skype och kik, vi pratade hela tiden och en dag frågade han mig om jag vill bli tillsammans (även om vi aldrig träffats, endast skypat osv) och eftersom jag vetat att vi tyckte om varandra svarade jag såklart ja! Det tog några månader till innan vi träffades "på riktigt" och det slog verkligen lågor då också och vi har fortfarande ett distansförhållande såhär 2 år senare (träffas så ofta vi kan och skypar varje dag) men med underbara framtidsförhoppningar :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

[MikeW]
3

Vi såg varandra först på antagningsprovet för gymnasiet, vi pratade inte med varandra men vi blev båda intresserade av varandra oavsett. Sen efter några månader så började vi i samma klass och blev jätte nära varandra efter bara två dagar. Så vi blev tillsammans efter en vecka vi började skolan :3 Och nu har vi varit tillsammans i 6 månader :)

Sugar Mist
16

Jadu.. är inte så mycket för förhållanden så byter rätt ofta, men brukar antingen vara på donken eller pizzerian, tyvärr håller det aldrig speciellt längre eftersom jag är snabb på att äta upp…

-

Molekylflickan
0

#10 Jag dööör x'D

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

IceTee
1

Vi var hemma hos honom och jag skulle sova där över helgen (han bor i skåne och jag i halland). Vi satt i soffan och jag tittade på honom och sa något i stil med "jag tycker verkligen om dig. Jag tror jag börjar bli kär i dig" och han svarade att han kände samma sak. Typ så var det! Sen satt vi och myste i soffan och jag hade fjärilar i magen och flinade som en idiot resten av kvällen, haha

Det var helt underbart! Jag var 17 och han skulle fylla 22 två dagar senare (jag fyllde 18 drygt en månad efter det)

Vi har f.ö. nyss firat 1,5 år och jag är så jäkla glad att jag vågade säga det!

Medarbetare på Skor iFokus

wiixe
1

Träffade E i skolan via en kompis, en vecka senare dumpade  mitt ex mig, och E fanns där och stöttade mig.
Ytterligare 2,5 vecka senare drog vi på en fest och precis innan vi skulle skiljas åt och dra hem sa han att han älskade mig och frågade om jag ville bli hans flickvän.
Lite sjukt att de gick så fort haha..  Men trots svåra motgångar har vi hållit ihop i över ett år nu och är lika lyckliga som när vi träffades.  🙂

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Fridaaaa
0

Bara blev så. Var på dubbeldejt och samma dag blev vi tillsammans. Bara "blev" så. Varit tillsammans en gång tidigare först över ett halvår innan vi blev tillsammans igen, och då varade det inte mer än en månad. Nu har vi varit tillsammans i 7½ år 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.