Emo/goth smink?
Ja jag vet att emo och goth inte riktigt passar i samma mening men jag tror ni vet vad jag menar! Jag undrar hur ni sminkar er om ni är emo eller goth? Jag sminkar mig på morgonen men det är ganska utsmetat när jag kommer hem. Jag vill ju att det ska se bra ut när jag kommer hem också! Jag använder inliner i skolan efter som jag går i en liten skola vill jag inte över sminka mig (kanske är lite snål) och inliner och eyeliner när jag åker till stan. Någon idéer på hur jag inte smetar ut det? Annat smink?
// Birkis
När jag var pastel goth/scen stuk påre hela(vetefan hur jag ska förklara det.. haha) så använde jag antinge en mörk smokey eye aktig look eller bara helt casual winged eyeliner. Ofta lite ljusare foundation 🙂
-
Jag använder ofta svart ögonskugga som jag lägger på med en snedskuren smal pensel istället för eyeliner. Tycker att det ofta sitter bättre och håller hela dagen.
#2 vilken typ av ögonskugga? Har loreal men jag vet inte om det sitter så bra…
// Birkis
#3 Har haft en från Make Up Store som jag tyckte var riktigt bra (Pollution tror jag färgen hette). Dock lyckades jag tappa den i handfatet så att det bara blev smul… Har en annan som också är hyfsat bra nu men minns inte vilket märke.
Jag har en eyeliner från.. Maybelline? En burk och pensel i alla fall, förpackningen är grå. För mig sitter den som sten, håller verkligen hela dagen. Oftast har jag den som en tjock vingad eyeliner på ögonlocket. Ska jag ha i vattenlinjen och undre ögonfransraden har jag istället en torr penna, just nu är det maybellines master drama, men ska testa en från mus nästa gång. Till det har jag oftast brun ögonskugga då jag inte har hittat den rätta svarta ögonskuggan för mig än. Kom ihåg att använda primer! Jag gillar mörkrött och lila läppstift också för den delen ^_^