Orkade knappt kolla igenom halva artikeln för att jag mådde så illa. Att folk tycker det är okej att dela upp efter kön på detta vis är absurt. (Edit: Jag är väl medveten om att artikeln använder sig utav sarkasm. Jag syftade på bilderna. För det som visas på bilderna, är riktigt).
Dela mer än gärna upp saker i blått och rosa (och grönt, och gult, och varför inte turkost): men dela inte upp det efter KÖN.
#1 Jag är rätt övertygad om att det är meningen att ta listan med ett stort mått ironi. Det är så jag har tolkat det.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#3 Givetvis så finns det, jag tror att det var vad som var poängen trots allt. De ville peka på problemen genom att använda ironi.
#2 Det är självklart att det var sarkasm i artikeln, det förstod jag så fort jag såg rubriken.
Det betyder inte att problemet med könsuppdelningen av produkter inte finns.
Jag reagerade ju inte på att det var "för" könsuppdelning. Jag reagerade ju på könsuppdelningen.
Jag förstår faktiskt ironi och sarkasm. 😛 Tror du missförstod mig.
#2 Jag tror Kneko mycket väl förstod att det var ironi. 😎
Haha oj Kneko hann före. Aja.
#5 Med bara text är det inte alltid så lätt att veta vad folk egentligen menar 😛
Nä självklart! Finns dessutom säkert folk som inte förstår alls att det var sarkasm i artikeln, haha.
#8 Förmodligen fler än vad man tror 😉
För mig är det såklart helt galet, och inte okej någonstans. Helt ärligt så har jag nog svårt att tolerera människor som tycker att könsuppdelning är helt rätt och riktigt. Jag är trött på att jag bara kan vara söt, vacker och gullig och att rosa är min rätta färg. Så bläh på könsuppdelningar är min åsikt ;)
Tycker att det rent ut sagt är löjligt… Varför ska jag t.ex. inte få vara snart och min pojkvän söt/snygg? Rätt tramsigt… Nä, mina ungar kommer få det som jag hade det när jag var liten (gällande leksaker) bilar, dockor och djur! Ungarna kan faktiskt få välja själva vilket kön de vill vara tycker jag! Hur de ser ut mellan benen ska inte påverka vem de är som person eller hur de ska bli behandlade!
Medarbetare på Skor iFokus
Jag tycker det är avskyvärt. Jag bryr mig inte så mycket om färgerna blå och rosa men det här med att tjeje ska vara söta och killar smarta är ju sinnessjukt. Tjejer kan vara MINST lika smarta som killar och killar för den delan kan vara MINST lika söta som tjejer. Det är ju helt sjukt att killar ska vara smartare än tjejer. Mår illa bara över att tänka på det.