Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2933 ggr
Molekylflickan
0

Bröst och sånt, antar jag

Hej :) Är så fundersam kring mina bröst. De växer inte. Har haft knölar och så i tre år nu. Lika platta som de var när jag var 9. Min syster har nu A-kupa, jag är så sjukt avundsjuk. Vi smög omkring i underklädesavdelningen för att hitta ett par bra BHar till henne nyligen, var liksom vara tvungen att prova en, typ. Hennes bröst fyllde ut hela kupan, INTE mina. De är HELT platta. De har inte kommit någon vart. Jag vill så gärna ha liiite bröst. Se skillnad till sommaren eller något. Åtminstonde lite. För att. Inte för någon killes skull, eller för att det är modernt med enorma bröst. Storlek och form spelar mig någon roll, bara de kommer. Jag svär på att ingen 8:an på min skola INTE har bröst. Men där sitter jag och ser ut som 9. Hjälper ju inte att jag är kort och ser allmänt barnslig ut ändå. Är jag ensam om att vara helt platt, 14 år gammal? Min syster är 13, A-kupa. Vill också kunna ha på mig en behå. Hm… Var bara tvungen att skriva av mig lite.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

ChristineL
3

Brösten växer tills du är 20-25, killar bryr sig inte om bröst och det är inte modernt med stora bröst :)

Ville bara klargöra detta :)

Molekylflickan
2

Ville bara skriva att jag inte ville ha bröst för någon annans skull, kanske lite fel formulerat…

justaskk
0

bröst är ju egenkligen två fettklumar :) 

det tar sin lilla tid men , jag är 14 år och har 80c , brösten växer ju olika på alla :)

hund_katt
1

Kan vi inte byta? xD jag vill inte ha så stora bröst.. Okej.. Nu är väll mina i okej storlek. Vill inte ha helt platta, men hellre det än stora.. Vill inte att mina ska växa mer nu.. Haha… Fast jag har väldigt svårt med förändringar osv. Har fortfarande inte accepterat att jag börjar bli vuxen… Haha. Är lika gammal som du är. :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[134643]
6

Klart att du inte är ensam, så speciell är du inte! ;) Finns massor av människor där ute som aldrig behöver använda en bh då de inte får bröst, och andra vars bröst fyller ut en a-kupa först när de är 20. Bröst kommer i alla storlekar och varianter, precis som det ska vara alltså! :)

Molekylflickan
0

Hoppas bara de kommer tillslut i alla fall :) :/

Sindri
1

Jag fick bh sist i klassen! Efter två år hade jag störst byst, och det var inte roligt, och är det fortfarande inte. Hatar bh, men klarar mig inte utan.

Var glad så länge du har din frihet!

fsigge
0

Tycker som #7 njut medan du inte har några! Asså det är bara jobbigt om jag skulle få bestämma så skulle jag gått ner en kupa ( inte för att jag har så stora bröst) för att jag tycker att det är snyggare med små bröst.

Frida

Love Lejonhuvadekaniner
3

Då ska du träffa killarna i vår klass det ända dem bryr sig om är Bröst, hahah! Och rumpa, hahaha!#1 Fast alla killar bryr sig inte om det;) och alla i vår klass har bara puch- up bh och typ D kupa och jag har A. Men deras bröst fyller inte öns upp kupan😝

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Molekylflickan
0

Haha :)

ChristineL
9

#9 - Det kallas flockbeteende, det är vad som förväntas av dom och det betyder inte att dom bryr sig på riktigt.  Jag har en känsla av att dom inte är särskilt gamla.

IceTee
0

När fick du mens? Om du fick mens när du var 13 så tar det kanske lite längre tid innan du får bröst jämfört med de som fick den när de var 11 Men som sagt, brösten växer läääänge, du kan ha 10 år kvar innan de är färdiga!

Medarbetare på Skor iFokus

Molekylflickan
0

#12 Jag har inte fått min mens än, ingenting. Det är det som gör mig lite orolig, att ingenting kommer igång liksom… 😕🙂

ChristineL
0

#13 - Är det så att du är underviktig? Har du inte fått mens vid 15 ska du söka för det så det är inte är någon hormonrubbning.

IceTee
5

#14 upp till 17 är det ingen fara att inte ha fått sin mens faktiskt. Min kompis fick inte den förrän hon var 16

Molekylflickan
0

#14 Jag är inte mer än 2 kg underviktig, men räknas det ändå?

ChristineL
0

#15 - Ah, är det 17 nu? 15 har satt sig i skallen :P Behöver naturligtvis inte vara något fel för det.

#16 - Ja, du behöver gå upp några kilo till då. Även om man ligger på gränsen så kan det vara tillräckligt för att kroppen ska flippa. Det är bättre att ha marginal till både över- och undervikt.

IceTee
2

#17 det är vad jag läst överallt i alla fall! Och som gällde för min kompis!

#16 om du är lite underviktig kan det definitivt sätta kroppen lite ur form! Det finns en anledning till att man ska sikta på "normal-vikt", det är då kroppen är i bäst form! Däremot ska man inte stirra sig bind på kilona! Vissa väger 5 kilo "för mycket" utan att vara det minsta ohälsosamma, samma åt andra hållet! Det hans om hur man är byggd helt enkelt! Men man ska alltid försöka ligga på "rätt" vikt om det går (med "rätt" menar jag vad man kallar för normalvikt)

Molekylflickan
0

#17 Fick veta att jag behövde gå upp lite redan i 4:an och jag har kämpat sedan dess.

Mamma och pappa var ganska smala när de var i min ålder med, ganska sena i puberteten också. De är inte oroliga, men syrran är ju förbi mig nu och så…

Äter ju verkligen vad jag kan, får till och med kommentarer om att jag äter mycket, haha. Inte övertränar jag heller, joggar och rider och några gånger i veckan.

IceTee
5

#19 då kan det helt enkelt vara så att det är den vikten din kropp mår bra av! Så länge du försöker att gå upp i vikt (ät gärna mellanmål mellan måltiderna) så tror inte jag att det är någon fara!
Om dina föräldrar var sena in i puberteten också så tror inte jag att det är något konstigt alls!

Molekylflickan
0

#20 Hoppas det 😉

Sindri
0

Jag har fått lära mig att könshormoner är fettlösliga. Det är alltså viktigt att du äter fett, men inte fel sorts fetter(margarin, lättprodukter etc).

Jag försökte äta mig till former med bakelser när jag var i din ålder. Det var inte rätt sätt……

Awoma
0

#6 Du är inte ensam, har exakt samma problem.. behöver inte ha BH syns inte att jag har något iallafall..

Går i 8:an

Jag är 163 väger 37kg.. kämpar som tusan att gå upp i vikt, alla säger att jag ser ut som ett skelett blir inte direkt så peppad av det:/ mer deprimerad.

Molekylflickan
0

#23 Ganska lika då, väger 35 och är 160. Haha.

hund_katt
0

Om jag var du så skulle jag fira att jag inte fått min mens ännu… Fick den för två år sedan, ungefär. Om man har oregelbunden mens som jag har, så går man och oroar sig hela tiden att man ska få mensen när man T.ex är på en konsert. Det skulle förstöra hela den roliga kvällen. När jag var på Konsert i början av februari (första gången jag var på konsert) så kunde jag inte sova på nätterna i flera veckor för jag oroade mig för att mensen skulle komma på den dagen, eller någon dag innan konserten. Som tur va så kom mensen en vecka före konserten, och det var första gången jag blev glad över att jag fick mensen. Vill hellre att jag aldrig ens kommit i puberteten, och att jag hade något fel/sjukdom som gjorde att jag aldrig skulle göra det.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Molekylflickan
0

#22 Nyttigt fett ska det va, ja :) #25 Ja, jag har förstått att mensen kan komma lite olägligt, haha. Tur du hade där :)

hannaj98
1

Jag fick min mens senare än beräknat och var platt länge också pga min undervikt trodde skolsköterskan. Jag åt också mer än tillräckligt och kämpade för att gå upp i vikt. Jag gick och väntade på mensen hela tiden, tills jag i princip glömde av den en månad och då kom den. Mitt tips är att gå och prata med skolsköterskan om hon tror att din vikt kan påverka mensen. 

Annars är det bara att vänta, den kommer förr eller senare och helt ärligt så är det inget att längta efter ;). 

Angående bröst så består de ju i princip bara av fett, har man då inte mycket fett över så blir de ju mindre. Men små bröst får man ändå förr eller senare. 

Tänk inte så mycket på det. Om några år när du har gått igenom puberteten kommer ingen bry sig om när den började eller hur "snabb" den var. 

Och tro mig du är inte ensam.

Molekylflickan
0

# tack :) Förmodligen har du rätt.

Awoma
0

Hur blir jag tjockare? behöver mer fett..

neasfotografier
3

Jag var underviktig när jag fick min mens, men fick den väldigt tidigt också. Fick den när jag var 9-10 år och var först bland tjejerna i min klass på lågstadiet.

Tycker inte heller att man ska stressa över att man måste gå upp i vikt för att få mens och få bröst. Jag har näst-störst bröst bland mina vänner och är även en av de kortaste och som väger minst.
Gick upp till bättre vikt först vid 19 års ålder precis som min mamma. Innan det så har många - bl.a. läkare varit på mig om att jag MÅSTE gå upp i vikt och fick mig att stressa så extremt över det och mådde dåligt över att jag vägde så lite när jag inte kunde göra någonting åt det. Spelade ingen roll vad jag gjorde.
Men så helt plötsligt så hände det något och jag började gå upp i vikt - fort. Gick upp 5 kg på mindre än ett år utan att jag ens gjorde någonting annorlunda.

Vikten, mensen och brösten kommer när det kommer. Ingenting man ska stressa över i onödan, tycker jag (av egen erfarenhet). Så länge man mår bra.
Men som några sagt tidigare i tråden, har inte mensen kommit vid 17 års ålder så borde man kolla upp det.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Awoma
0

Jag har dock redan fått min och ser fortfarande ut som ett skelett…

Jag kan inte ligga på rygg utan min svanskota går i marken, det gör svinont så kan knappt göra något på gympan…

Mina handleds knotor är stora som **** skelettet bara står ut typ.

Samma med ben,händer, armbågar och axlarna

neasfotografier
0

Som sagt, jag fick min mens vid 9-10 års ålder och gick inte upp i vikt förrän vid 19 års ålder.
Känner igen det där med att få ont i svanskotan. Får jag än idag fastän jag gått upp några kilo.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Molekylflickan
5

Sit ups är ju tortyr av den anledningen. Brukar alltid få lägga en dubbelvikt handduk i tillägg till underlägget.

ChristineL
5

#31 - Ont i svanskotan om man ligger på golvet beror inte nödvändigtvis på undervikt. Jag har alltid varit "normal" plus och får ont ändå.

Och situps är aldrig bra, plankan is the shit!

Love Lejonhuvadekaniner
1

Dem är 14 år #christinel

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Molekylflickan
0

34# Plankan är favoriten ;) Tror att vi alla är olika, vissa är lite mer + och andra inte och fett sitter olika på oss allihopa, samt muskler. Jag har kompisar som är smalare än jag, men vars svanskotaninte alls är ett problem. De brukar se lite oförstående på mig när jag klagar på idrotten, haha. Jag lät dem göra en sit up på min skåpsnyckel, så fick de känna på smärtan xD Jag har läst att sit ups är dåligt får ryggen? Stämmer det? :)

IceTee
2

#36 om man inte gör rätt är det dåligt för ryggen, vad jag vet. Däremot är det så himla lätt att göra fel att det är bättre att satsa på någon annan övning!

Molekylflickan
0

#38 Hört om något som hete crunshes… eller är det samma sak? Vad off topic vi blev nu xD Antar att vi tolkar det som "och sånt" då, haha

IceTee
0

#37 jag har ingeeeeen aning, haha! Tränar aldrig! Jag bara upprepade vad jag fått höra 😊

Molekylflickan
0

#40 Haha x))

hannaj98
0

Crunches liknar situps men rörelsen är mindre. Man går inte lika långt upp som på en situps. Men även med crunches är det lätt att göra fel. Därför tränar jag inte alls, känns säkrast så 😉

IceTee
3

#41 ja, det är så stor risk att man skadar sig när man tränar att jag också låter bli faktiskt, det känns så farligt! Haha

elinkw
3

Fast det är inte ovanligt att vara "helt" platt i fjortonårsåldern. Verkligen inte. Men jag förstår att folk tror att de ej duger pga alla sjuka ideal. Det är fint med små bröst. Och om du inte tycker det så kan jag försäkra dig om att de växer i många år till. Var inte heller speciellt välutvecklad i fjortonårsåldern men de är något som kommer med åren. 

För vissa människor kan det ta lite längre innan man kommer in puberteten, och de är inte heller ovanligt 🙂

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Molekylflickan
0

#43 Nej, det är det väl inte, får jag väl anta. Mina föräldrar var sena, men min syster har ändå kommit igång tidigare än jag. Det var väl mest det som fick mig att fundera. Sedan är vi väl olika, så hon är väl helt enkelt bara tidigare än jag. Det skiljer bara 16 månader mellan oss, så. Jag går i en klass där 75% av oss är killar och resten är relativt storbystade tjejer. Och sedan jag. Jag är kort och jag är platt. Typ utomjording i den klassen, känns det som. Men det kommer väl. Om gränsen är vid 17, så har jag ju ett par år på mig.

[peter54]
1

Brösten består till största delen av fettvävnad, så äter man dåligt med fett och är underviktig när man växer upp, så kan utvecklingen av brösten försenas. Det är precis den funktionen man utnyttjar för exempelvis kvinnliga gymnaster i en del länder. De får inte äta fett och därmed får de inga "kvinnliga" former. När de avslutat sin idrottskarriär och börjar äta fett, så utvecklas de flesta normalt ändå, fast sent.

Om man skadar sig när man tränar så gör man fel. Det är inte bra att strunta i att träna på grund av det. Om svanskotan gör ont av sit-ups, så får man rigga så att svanskotan aldrig påverkas, exempelvis genom att köra sit-ups i en sit-up-bänk där större delen av rumpan är utanför kanten just för att skona svanskotan. 

Kroppens alla muskler och organ är behovsanpassade. Används de inte så förtvinar de/slutar att fungera. Om man slutar att gå, kommer benmusklerna till slut inte orka bära kroppsvikten. Om man ger en frisk människa dialysbehandling, kommer hennes njurar att sluta fungera efter en tid. Att motionera och träna åtminstone lite, är en grundförutsättning för att kroppen ska hålla hela livet.

De korta sit-upsen, så kallade "crunches", har tillkommit just för att skona ryggen.

Awoma
0

Tror dock inte jag har ätit dåligt av fett under min uppväxt. Försöker äta så mycket fett som möjligt och ser ändå ut som ett ben rangel

hannaj98
0

#45 var inte så seriös med att jag inte tränar för att inte skada mej ;) även om jag kan vara lite lat då och då så ligger jag absolut inte i soffan hela dagarna. Jag rider 3 dagar i veckan och går ut med min hund varje dag. Jag tycker bara inte om fysövningar.

Gaara
0

De kommer nog ska du se, fast eftersom du är så liten i kroppen så misstänker jag att de troligtvis inte kommer bli speciellt stora (men kan ju hända det med) Själv så var jag platt under hela skolgången och jag fick min mens när jag var 15. Nu är jag en snart 29 årig tjej på 157 cm, 41 kg och med en knapp A-kupa. Men det passar mig bra. :) Hade inte gjort mig något om brösten varit liiite större, men inte större än en B-kupa för det hade inte sett bra ut på min lilla kropp. :)

Molekylflickan
0

# Ja, det får gärna vara i förhållande till ens kropp, lagom :) Mamma och pappa är långa, men utveckladse sent. Båda säger att de började växa jättemycket och så direkt efter konfirmationen. Jag konfirmerar mig till sommaren, haha. Man brukar ju utvecklas ungefär så som sina föräldrar, mamma har väl C i kupa och är relativt lång. Sent utvecklad. Det blir nog samma för mig, då. Egentligen är det ju lite spännande att inte veta (euhm hahah), fast samtidig inte… Annars har jag det helt okej med att vara 160 för resten av mitt liv. Fast bröst och mens vill jag ha. Inte för mensvärkens skull, då men x))

Gaara
1

#49 och antagligen inte för att få ha själva mensen heller. Men jag förstår vad du menar med att du vill ha den. Det är ju ändå ett tecken på att kroppen fungerar som den ska. Men kan lova att du kommer tycka att det är skönt att du fick den så sent. :) Jag har kompisar som fått lida med sin mens sedan de var 11-12 så jag tycker det känns soft att jag slapp den tills jag var 15. XD

Livet är ganska spännande, man vet aldrig vad som kommer hända. :)

Molekylflickan
0

# Precis :)

whysoserious
0

Du kan inte svära på att ingen annan i åttan på din skola inte har bröst… För det är garanterat många av dem som har samma "bekymmer" som dig. Har man BH på sig (även fast man kanske inte behöver det) och en tröja som går ganska högt upp, så ser det ju ut som att man har mycket större bröst än man egentligen har. Det är lika vanligt med små som stora bröst! Har inte heller särskilt stora tuttar men har ändå haft två seriösa förhållanden där killarna säger till mig att jag är perfekt som jag är! Och självklart är du också det!!

Molekylflickan
2

#52 Det är klart 🙂 Det tänkte jag inte så mycket på.

Tror äääntligen att de har kommit igång. Ärtknölarna har uppgraderat sig till vindruvor 😂

Sweelin
0

Gud det är så sjukt detta tycker jag. När jag var 14 så var jag  inte storbystad, lång och smal som satan… Blev dock retad av killarna för det? Kom igen liksom! När man är 14 så har man ju nyss börjat sin utvecklingsfas, vad begär dem? DD-kupa på alla tjejer? Gaah!

Kan ju meddela att de tjejerna som hade enorma bröst då, har ganska "små" idag. Mindre än vad dom hade då i alla fall, så det var väl lite strumpor och dubbla lager bh:ar som gällde då 🙂 Jag är fortfarande väldigt smal nu idag och mina bröst fick ett skjut vid 16 års åldern och jag har rätt stora för att vara så smal 🙂 Love them!

Jag har alltid varit underviktig och min mens kom vid 14 års ålder på sommarlovet. Plötsligt händer det 😕

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Tilde]
0

Alla får inte bröst (eller ska vi säga fylliga bröst). Min sambos mamma fyller inte ens ut en A-kupa 😛 Fast man kan ju få det senare istället för i början av tonåren också.

Molekylflickan
0

#55 :) Mamma berättade nyligen att hon har F (ibland E). Hon klagade över att det var svårt att hitta 70F eller var det var. Det finns väl för och nackdelar med olika stora bröst, antar jag.

RebeccaG
0

TS, inte för att vara sån, men vill du byta? 😂
Jag har DD och tycker det är sjukt svårt att hitta kläder som sitter bra(för att inte tala om BH😟)
E fan avundsjuk på min syster(A kupa) hon kan iallafall köpa kläder och framför allt BH som inte kostar 400kr/st eller ser ut att vara för en gammal tant😐

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Molekylflickan
0

#57 Om man bara kunde byta xD Fast hade vi gjort det hade du förmodligen tillslut haft E-kupa eller D-kupa ändå xD

RebeccaG
0

#58 Still😎fett värtGapskrattar

| Youtube

Molekylflickan
0

#59 Hahah xD

[Tilde]
0

#56 Japp, man får gå till specialaffärer och betala extra mycket. Men så är det också av bra kvalité. :) Jobbigt ibland med större kupa dock, svårare att hitta kläder som sitter bra, osv…

RebeccaG
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#61 Tell me about it😕
Alternativ 1: Tröjan sitter bra men går antingen inte att "stänga" över brösten(typ halvöppen topp/skjorta/blus)
Alternativ 2: Kläderna sitter bra över brösten, men det ser ut som ett tält över mage/midja. 

Köpte en jacka i höstas. Mätte mig då jag beställde den. 
Enligt midjan skulle jag ha storlek 40, enligt brösten skulle jag ha storlek 50. 
See the problem? 😂

| Youtube

[Tilde]
0

#62 Haha I know! Jag har storlek XS på toppar normalt då jag har smal midja och så men får välja en större S eller M för att den ska få plats över brösten. Skjortor vill jag knappt prata om, en mardröm om man vill ha en snygg och tajt skjorta 😭

Molekylflickan
0

xD Det är väl så x))

IceTee
0

var skulle ni dra gränsen för små respektive stora bröst?

Molekylflickan
0

Jag vet inte riktigt. Det beror ju även på hur stora de är i förhållande till kroppen och deras allmänna utseende. Bröst är ju olika.

IceTee
0

#66 ja, det är sant! Har alltid varit så kluven till om mina bröst är normala eller stora…

[Nelley]
0

AA-B = små

C-D = medel

DD+ = stor

😃

Sindri
0

#62 av: RebeccaG

Underbar film. Skulle behövt den när jag var tonåring! Trodde det var "bara jag". För att inte tala om 70-tal när man var jättetöntig om man inte brände bh:n! Sure!

IceTee
0

#68 problemet är att en c-kupa är olika stor beroende på omkretsen.. fast du kanske menar det också? 🙂 i så fall klassas jag som stor-bystad, haha

Molekylflickan
0

#68 Är det officiella mått, eller vad du tycker? :) Kan ju hända att det finns mått som gäller, så att det går att sätta ett ord på om man är storbystad eller inte… men jag tycker nog mest att det är väldigt individuellt. Min mammas ser inte stora ut, men hon har tydligen ändå F-kupa, liksom.

[Nelley]
0

#70 Du menar att dem ser olika stora ut? För man kan ju enkelt mäta under brösten och testa kupor för att lista ut sitt bröstmått. C är väl C, eller? Läste på ett ställe att om man har 80 D kan man tex ha 75 DD, 70 E. Så om dina bröst ser små ut kanske du har för stor kupa och för litet runtom. Bara skepulerar.😃

#71 Finns väl inga officiella mått, men du din mamma har stora bröst. Om det inte är så för henne som jag skrev över.🤪

[Tilde]
1

Fast jag håller med. Folk med silikonbröst kan ha exempelvis 70E och då se ut att ha större bröst än en med naturliga bröst på 70E eftersom formen på brösten är olika. Naturliga bröst är ju ingen "fast massa" på samma sätt och kan därför se mindre ut. Så i så fall kan man ha stora bröst enligt bh-storlek utan att se ser stora ut. 😛

[Nelley]
0

#73 Jamen de ser ut att ha större bröst, men de har dem inte. Kan man säja att en person med fejkbröst har stora bröst men inte någon med riktiga, i samma storlek. Men man kan väl säja att de ser större ut.🤪

IceTee
0

#72 nja, en C-kupa är olika stor beroende på omkretsen! Jag har rätt storlek, fått det uppmätt till 65 E, haha! Krånglig storlek kan jag lova!

[Nelley]
0

#75 Verkligen? Okay då. Jag vet haha jag har 70E.🤮(😃)

IceTee
0

#76 ja, en kupa på en 70D bh är lika stor som en på en 80C (eller om det var 75… Minns inte helt) Testa att jämföra i butiken! Det ska ju inte vara lätt med BHar, hahaha Usch för märkliga storlekar…

[134643]
0

#76 yes! Kupan är bara bröstens storlek i förhållande till omkretsen. Jag kan t.ex ha både 70C (på yttersta spännet) och 75B (på innersta spännet), då är kupan precis lika stor men omkretsen är förändrad. Så att bara säga att storleken på ens bröst är en B-kupa t.ex funkar inte då det är beroende på omkrets också :3

[Nelley]
0

Hm🤔

IceTee
0

#79 det ska inte vara lätt!

hannaj98
0

Är det bara jag som alltid vill ha större omkrets på bhn än vad man "ska" ha? Jag blev mätt 60 i en underkläds butik men jag använder ändå mest 75 och jag tycker ändå att dom sitter åt tillräckligt

[Tilde]
1

#81 De är felet som många gör och de får därmed problem med rygg/axlar till slut. 90% av allt stöd för brösten ska komma underifrån och inte från axelbanden.

Cazzos
0

En kompis till mig hade typ kupa A-B när hon var 15. Sen från ingenstans så blev det stadiga C-D när hon var 16-17 och är typ det enda man ser på henne.

Som andra sagt, bröst växer fram till man blir 25. Det är olika snabbt hos olika personer. Oroa dig inte!! Oavsett hur stora eller små bröst du har så ska du vara stolt över din kropp! Du har bara en kropp, ett liv 🙂

Molekylflickan
0

#83 :)

Tipsi3
0

Haha TS du har ju tur, det där med BH:ar är ett rent helvete! Jag har B, ibland A, det går aldrig att veta :/ För ungdomsavdelningens A är ibland större än vanliga A (på "vuxenavdelningen") eller tvärtom, och vanliga B är större än ungdomsavdelningens B. Eller så är vanliga B mindre och… Nä usch och fy! x)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Molekylflickan
0

#85 Det är väl lite som skor, kanske? Ibland har jag 38, ibland 39 och ibland 37. Fick en gång en kommentar om att jag hade stora fötter… de undrade om skorna var för stora eller om jag rent faktiskt hade så stora fötter. Fast mina är smala och fina, så de ser inte så stora ut för det x) De borde seriöst ta och fixa storlekarna på BH:ar då. Så kan man ju inte ha det x( :P

Tipsi3
0

#86 Ja det är det nog, och jag är lite för lat för att komma ihåg massa olika storlekar hehe :9

-Toulouse Cola Fanuel-

Molekylflickan
0

#87 Tur att BH:ar inte handlas sååå ofta som tröjor, då haha.

Tipsi3
0

#88 Haha ja :)

-Toulouse Cola Fanuel-

Molekylflickan
0

#89 :))

[Nelley]
0

#88 Det beror ju på vem man är.😃

Molekylflickan
0

#91 Ja, det är klart xD

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.