Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 890 ggr
Tuuvaa
0

Skådespelare/modell?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Jag har alltid gillat att vara framför kameran och spela teater, har sedan jag varit nio (är snart fjorton) velat bli skådespelare eller modell. Och tja, det har väl varit lite som en dröm men jag har aldrig riktigt vågat ta steget att göra verklighet av den drömmen så jag tänkte att det kanske började bli dags att göra det:) Men jag har ingen aning om hur man ska göra, jag vet redan att man kan bli medlem på stagepool och sånt men är min mamma är lite skeptiskt till att man ska betala för att få ett jobb:/ Vet ni ngt annat sätt/hur jag ska få min mamma att betala? Här får ni iaf lite bilder på mig, tycker absolut inte att jag e jättesnyggt och vill bli modell därför utan för att jag ÄLSKAR att stå framför kameran:D

Aleya
3

Vänta tills du är gammal nog själv för att betala. Det är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
1
Halcyon
1

Jag tror absolut att du skulle kunna bli modell! Kika in på mikas.se eller stockholmsgruppen. Lycka till med dina drömmar! 🌺

we're always chasing that paradise

[Nelley]
0

Du skulle kanske kunna betala själv? Beror kanske hur mycket pengar du får, om du får pengar.😉

ostbollen
0

#1 om alla tänkte så skulle vi inte ha några unga modeller eller skådespelare till tex barnkläder eller barn i en film…

jossan...
1

#5 jo för själva jobben får man ju betalt för och det kostar ju ingenting att "anmäla" sig till jobben.

Gud vad bra jag stavar…

Aleya
1

#5 jag kan fatta din tanke med skådespelare men modeller förstår jag inte din tanke med. Inget av dessa två saker är väl egentligen direkt nödvändiga saker som man "måste" ha för att världen ska gå runt. Sen tycker jag att det är konstigt att unga får vara skådespelare och modeller. Blir inte det tekniskt så att barn jobbar då, och det är ju egentligen inte lagligt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rumblebee
0

#7 Barn får jobba, det hela beror på vad för jobb det är samt hur länge med mera http://www.barnombudsmannen.se/for-barn-och-unga/om-barnkonventionen/skydd/det-har-galler-for-dig-som-ar-under-18-och-arbetar/

Flöffo
0

Det finns olika hemsidor och sånt där folk skriver ut om dem söker skådespelare, statist eller liknande till t.ex. reklam eller en film. Testa att googla :)

//Flöffo

Sagolikt
3

Var rädd om dig! Det verkar tyvärr vara en bransch där det är lätt att bli utnyttjad och utsatt för saker som inte är okej. Ta det försiktigt.