Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 884 ggr
uz00x
0

Jobb?

Jag vill ha ett deltids/tim - jobb vid sidan av skolan, men vet inte riktigt vart en 16 åring kan få jobb? Jag har ju tidigare erfarenhet av reklamutdelning, men vi slutade verkligen på en dålig fot, (Hade sagt upp mig via mejl då de inte svarade i telefonerna när de hade öppetiderna för dem och det blev ett litet bråk ang det typ)

Vart kan jag söka jobb och hur bör jag söka jobb?

jossan...
1

finns massa sidor på internet, det är bara att googla, fock har jag lite samma problem men jag är yngre så det är ännu svårare för mig… så kanske är lite lättare för dig även om det inte lär bli så himla lätt:/

Gud vad bra jag stavar…

IceTee
1

Jag har en kompis som fick ett deltidsjobb i en underklädersbutik och sen har jag en kompis som jobbar på Coop, så kolla med olika affärer!

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
1

Är i precis samma sits! Mitt enda tips är att, precis som #1 säger, hitta alla jobbsidor och leta efter något du kan ansöka till. Studentcounseling t.ex har oftast jobb för studenter, annars är det bara att kolla igenom alla annonser och kolla efter deras krav. Det är tyvärr svårt att få jobb i vår ålder :/

jossan...
0

dock ska det stå i #1 :x

Gud vad bra jag stavar…

Jetaime
2

När jag var 16 (och även yngre) jobbade jag lite extra på ett hund- och kattpensionat. Framförallt lov och helger. 

Jag tror det är lättast att få ett extrajobb när man är 16 via kontakter så jag hade hört med kanske grannar, bekanta, släktingar…