Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 818 ggr
Mysan_
0

Tips på praktikplats?

Hej!

Den 14-15 april ska vi praktisera, men jag vet inte riktigt vad jag vill praktisera som. Jag är intresserad av ridning och hästar och andra djur. Förra året praktiserade jag på djuraffär, men det blev lite tråkigt efter ett tag. Jag har funderat på att praktisera på ridskola. Har ni några tips?

hannaj98
0

Hur gammal är du? Jag praoade på ett hunddagis när jag gick i 5an tror jag. Då man inte fick praoa på ett hunddagis med stora hundar när man var så liten så hittade jag ett hunddagis för bara små hundar. Det var verkligen jätte roligt tyckte jag!

Annars är väl ridskola en bra idé. Om du går eller har gått på ridskola så kan du ju börja fråga där då det kanske är lättare att få praoa där om en ridskolelärare känner dig.

[VS_Veris]
0

Det brukar vara väldigt svårt att få praktikplats på djurrelaterade saker enligt min erfarenhet eftersom det är så populärt. Jag har praktiserat på kostymavdelning på en stor teater och det var askul :) Och på min gamla skola, det var mera långtråkigt. Annars vill fik ofta ha hjälp :)

[134643]
0

Hunddagis? Jag har själv jobbat på hunddagis och vi hade praktikanter typ hela tiden haha. Annars tycker jag att ridskola låter som en bra idé! Jag praktiserade på ett ställe för turridning och ridskola, och det var superkul! :)

Mysan_
0

Nu har jag bestämt mig för att ringa till 2 ridskolor och fråga om jag kan praktisera där. Men tack i alla fall för tipsen!