Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettlekar-och-skoj
Läst 1858 ggr
[klarabastin]
4

blåsta saker tjejer har sagt #3

Tänkte att vi tar en till sån här för dem e så roligaXD

jag kan börja.

en gång när vi hade "quiz" med klassen så frågade min lärare min vän "säg något som ar svårt att göra med stängda ögon" och min kompis (då 13 år) svarade stolt och högt "SOVA" och alla typ dog av skratt…

hon fattade efter typ 10 minuter vad hon sa fl😃

• Redigerat 2022-09-14 23:04 av vendelay
[postmortum91]
1

jag har faktiskt 3 st, alla utspelar sig i högstadiet av 2 tjejer i klassen som hade otur när de tänkte.

Händelse 1
Vår NO-lärare pratade med oss om batterier, han sa att batterier var ju såklart viktiga för våra prylar att fungera, och sedan skulle vi ge exempel på olika slags batterier. Någon sa uppladdningsbara batterier, då bad läraren att komma med ett exempel och eleven sa mobilbatterier, läraren instämde.
Då flippade en tjej i klassen ut och nästan skrek anklagande: "Men HALLÅ, mobiler har ju fan inga batterier." Tjejen ifråga trodde endast att batterier såg ut som dessa AA eller AAA batterier som man trycker in i tv-kontrollen. Vi skrattade högt.

Händelse 2
Samma tjej som innan, men den här gången pratade vi om solen och solsystemet med samma lärare. Han skulle prata om gravitation och himlakropparnas storlek på tygndkraften på planeterna när han bara för att börja någonstans säga: "Om vi ska ta en jämförelse så säger vi att väggen här är solen och den här lilla bollen föreställer jorden…".
Tyst tyst viskar tjejen som sitter bredvid mig: "Men öj, är inte jorden större än solen?". Jag höll på att dö av skratt och skrek ut hennes korkade fråga ut över hela klassen, stackars tjej men vi gillade inte varandra så jag fattar inte varför hon envisades med att fråga mig av alla. Den här gången trodde hon att solen var så stor som den såg ut att vara på himlen…

Händelse 3
En annan tjej i klassen (tacka gudarna för det) satt på en SO-lektion och blev helt ställd när vi helt plötslig skulle prata historia och om vad som hände åren innan år 0. Även denna stackars tjej viskade frågande till mig "Man va? Det går väl inte, jorden skapades ju år noll, eller har jag fel?". 

Hoseok
0

Vi håller oss till denna tråd.
Länk

Inlägget är låst för nya kommentarer