Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettlekar-och-skoj
Läst 7724 ggr
monstermash
6

Blåsta saker killar sagt

Finns en liknande tråd på flashback, så tänkte att det kan vara kul med något liknande här! Meningen med tråden är att man citerar dumma saker som killar kläckt ur sig, som är roliga på nåt sätt. 🙂Humortråd alltså, tar man illa upp behöver man inte delta.

Skriv gärna ålder på killen, i vilket sammanhang det sas. 😃

Ps: Ett perfekt sätt att visa att man tyckte något var roligt är att gilla inlägget :)

Yen-Chan
50

Minns när vi skulle på en klassresa, och vi åkte buss och var nere i skåne när jag hörde några killkompisar diskutera om skåne fortfarande var danskt eller inte…suck -.-'

runt 15års åldern var det då..

Sajtvärd SydKorea Ifokus

[Tilde]
36

En kille i min gymansieklass, typ 16 år trodde att Einstein var smart för han hade en jättestor hjärna… x)

[Tuulikki]
46

När jag och min killkompis campade (14 år gamla) smsade jag med en som bor på Gotland och då frågade killkompisen om de verkligen hade mobiler på Gotland. "Åker inte de häst och vagn där lixom?" undrade han sen😂

Gimbergsson
53

Jag: "Jag bor i norra Sverige"

Svar: "Jaha, har ni renar/älgar som husdjur/utanför dörren/åker med dem till skolan." You name it… 

Detta har jag varit med om flera gånger i många åldrar. 15-23 typ.

[Odde]
21

#4 sprang faktiskt runt renar i centrum hära i vintras 😂

[Tilde]
23

Ja just det, det var en 13-årig superreligiös muslimsk pojke som sa att jag skulle till helvetet för jag inte trodde på gud. Så frågade jag om dinosaurierna och alla bevis på att de har funnits och han svarade "Gud skapade dinosaurierna och han vill 'ta tillbaka' dem i framtiden!"

[Tilde]
34

"Europa är ett land där alla pratar franska", i princip. 😂 Kille typ 18 år gammal från USA.

[Tilde]
49

"What date did 9-11 take place?"

Man i 60-årsåldern: "Um… August 16th I think".

En annan man, något yngre: "October?"

Duvethon
61

Min kompis trodde att tjejer använder plåster som menstruationsskydd… Denne var då 13/14 xD

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Thatgirl
45

Jag var på fotbollscup och pratade med några killar från Stockholm. När dem frågade var jag kom ifrån och jag sa Dalarna sa en av dem "Men herregud, fy vad jobbigt! Finns det ens TV där?😮"

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

mikkan01
63

Haha 😂

När jag var i 14-års åldern så pratade jag och en killkompis om mens, helt plötsligt kläckte han ur sig att det är jättejobbigt att ha mens och att man får ont i magen av det. Hur vet du det frågade jag och han svarade att han haft mens… och det bästa var att han stod fast vid att killar visst har mens vääääldigt länge. 😃

~mikkan

deleteduser
103

Det var den 4:e dagen på ett 6-dagars läger och jag gick och pratade med en killkompis. Jag gnällde lite och sa: -"åhh tänk att halva lägret har gått" Plötsligt började han springa, vände sig om och skrek -"VARTFAN GICK DOM?!" Detta var alltså någon vecka sen, så 15 var han.

[Tilde]
21

#11 Wtf… blödde han från snoppen då eller? Kanske något han borde kolla upp… o.O

[rocklover]
2

#13 joo..killar kan blöda från snoppen om de fått ett hårt slag i magen, jag tror att man ska kolla upp det om man blöder länge :P

[Odde]
16

#13 jag har blödit en hel del från snoppen, hade sex så gick det lite villt till så strängen gick av 😂

[Tilde]
8

#15 o_______O Men det kollar man ju i så fall upp! xD istället för att tro att man har mens, ahahaha

[EllenAlicia]
11

#15 dah fuq ._.

[Odde]
23

Shit happens :D ja jo jag for ju till akuten inte precis så jag tog på mig en binda 😂

Tina-A
0

#15: haha, aj! Måste gjort skitont. Men det är lätt hänt :-) läker ju av sig själv..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Juliaskaniner
82

En kille som läst "varje gång en tjej tackar nej till oralsex så dör en ponny nånstans ute i världen" och trodde stenhårt på detta och tyckte det skulle vara lag på att inte säga nej då det kunde räknas som djurmord.. ._.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Odde]
2

Julia!!! hahahah viker ihop fyfan va klockren!!

hahael
0

#20 Hahahaha omg xD

Klart att laxen ska ha en jolle

Juliaskaniner
0

Mahah han trodde ju verkligen det också xD

Juliaskaniner
2

Kan tillägga att han var 16 :p

Cazzos
0

#12 HAHAHAHAHAHAHAAHHA

Jesperlinden97
16

Det där pinsamma ögonblicket när min bästa kompis säger att hanhundar löper ;) Grejen var att han var så övertygad om det så det inte var möjligt xD 

Jag envisades såklart om att bara tikar kunde löpa, men han var HELT övertygad om att hanhundar löper xD Han är säkert det fortfarande…!!

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

AnaMadde
53

Min kusin på 15 frågade: Hur ser man på korna om de har blå eller grön mjölk?

monstermash
27

Min 26 åriga killkompis frågade mig igår stenseriöst om jag använder skydd när jag har mens.

Lite koll brukar man väl ha i den åldern? 😃

FritZzJävel
37

En killkompis i 23 års åldern: Jag har så jäkla ont i magen.

Tjej på skoj: Det kanske är mensvärk du har?

Killen verkligen jätteseriöst: Ja, det kan det nog fan vara, jag får nog kolla upp det.

Det tog ett bra tag innan han förstod att han inte kunde ha mensvärk ;)

Denna snubben har man fått många roliga skratt av då han kan säga extremt "korkade" saker utan att fatta vad det är som är så roligt, tyvärr kommer jag inte på något annat just nu men man har aldrig tråkigt med honom iaf ^^

~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

CatchFatch
16

Just nu kommer jag inte på något roligt någon sagt men en kille som gick i min klass när jag var ca 13 var jätte dryg och kaxig. Ni vet såna där typiska mobbar killar som hackar på alla och är såå coola och inget kan skrämma de?
Vi skulle iaf åka till stallet där jag red och alla skulle få prova rida. Det vissade sig att han var LIVRÄDD för hästar och att ens hålla i en ryktborste utanför spiltan var tydligen trauma nog ^^

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[rocklover]
53

min bror sa "MAMMA, SOPHIE, NI FÅR INTE VARA SURA IMORGON FÖR DÅ FÅR NI MENS" xD han trodde seriöst att vi fick mens när vi blev sura. han är 11 😂

[Tilde]
9

#31 AHAHAHA vad söt xD

[rocklover]
27

xD och sedan har vi min killkompis, han frågade vilken nål man skulle ta (knappnål eller synål) jag skämtade lite med hnom och sa "Joo..du kan nog ta en knappnål och försöka knyta fast sytråden runt om.." 

efter ett tag kommer han fram till mig och säger "Men Sophie, det är något fel på tyget! det tar ju stopp direkt när jag försöker sy och sedan åker tråden av hela tiden T.T", jag vek mig utav skratt, han står och stirrar frågandes på mig sedan kommer en utav mina tjejkompisar fram till hnom och berättar hur man syr..XD han var 12

Michaela-N
29

Som liten (mycket liten skall påpekas) tyckte min lillebror om att ljuga och tja, berätta saker med lite modifikation.

Som den ansvarsfulla syster jag var (😂) så sa jag till honom att "Ljuger man kommer man till helvetet"

och hans reaktion är helt oförglömlig! Han blev vit i ansiktet och bad om förlåtelse till helvetet flera gånger. Tog faktiskt något år innan han var tillräckligt förståndig för att förstå att det inte finns något helvete 😉 och tills dess ljög han förstås inte en enda gång.

[Lindixo]
33

När jag träffade min killkompis förra veckan på stationen när jag kom hem till Skåne, så frågade han mig vart jag hade varit. 
- Jönköping, svarade jag
Då kläcker människan ur sig "Åh!!! Jag vill med till Stockholm!".

Den människan har noll koll, och han är 18 kan jag ju tillägga.

Jamie+Engla
40

Killen: Jag tror att jag vill prova att vara tjej. jag: varför? Han: ja, Då kan jag ju ta på mina bröst hela tiden ;) jag: varför skulle du göra de? Han: Gör inte ni de? Han e 16 XD

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Tilde]
13

#36 Du, min sambo säger samma sak när jag frågar vad han skulle göra om han vaknade upp som kvinna xD

[Tilde]
12

Min sambo trodde också på myten om att det är glaspartiklar i snus som skär upp läppen xD Han är 23.

tusstuss
1

Haha…

Portal Is Love, Portal Is Life.

Tregly
30

Min lillebror på 12 år och jag:

Jag: Hur många månader är det på ett år?

Han: Ööh?

Jag: Seriöst, vet du inte? 

Han: ehm, 3 kanske?

Jag: *facepalm*

Han: Men sånt lär vi oss inte i skolan

En 12-åring borde ju veta hur många månader det är på ett år? Även om man inte lär sig sånt i skolan så ska man veta det, det är allmänbildning!

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[MikeW]
8

#40 Brukar man inte bli lärd det? Jag blev det i skolan, vi lärde oss allting om månader och dagar och tid osv osv..

[cookies]
37

"Jag hatar raka kurvor" hehe…. /jag

Cham
42

Jag och min far hade fika med hans vän som heter Arne.  
Dom började prata om fotboll osv och kom in på något ämne angående helikoptrar.. därav sa Arne irriterande-
"När dom förbaskade helikoptrarna ändå står still där uppe i luften varför i helvete kan dom inte stänga av motorerna så det inte låter så jävla mycket?!"

Arne är en riktig stjärna. ✨

Tregly
3

#41 Jo det lärde vi oss, både på engelskan och på svenskan 🤔

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

hahael
0

#40 Han är inte ensam… :l

Klart att laxen ska ha en jolle

ponnyfotot
1
AnaMadde
39

Jag satt och pratade om Harry Potter böckerna med min mormor och morfar.

Morfar: Den första filmen men han Harry Potter går idag på tv.

Jag: De vises sten?

Morfar:Nej, någon annat.

Jag: Philosopher's stone? Sorcerer's stone?

Morfar: Nej, något annat.

Jag: Är du säker på att det var första?

Morfar: Ja det stod det. Det var något med den där ringen…

Jag: Sagan om ringen?

Morfar: Ja det var det.

Jag: Men det är ju inte Harry Potter.

Morfar: Men är inte Harry Potter med där?

Freddyy
9

Haha skulle väcka min bror som är 19/20 :P och han bara ska bara bajsa klart hahaha 😂.

tusstuss
17

Jag hörde två killar i min skola diskutera om tjejer hade snopp eller inte. ASSÅ WTF? xD

[Nothronychus]
9

Var ute och gick med min min mormors hund som är en pudel. En runt 18-årig kille frågade om det var en Chihuahua :)

linn8
9

Det här bar väl inte jätte konstigt men: En kille i min klass: om du undrar varför jag gör så här så är det för att jag måste pissa, bara så att du vet.(han gned baken mot stolen när han satt ner) Jag: okej? Men gå på toa då? Han: just det, kommer strax!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
2

Det här bar väl inte jätte konstigt men: En kille i min klass: om du undrar varför jag gör så här så är det för att jag måste pissa, bara så att du vet.(han gned baken mot stolen när han satt ner) Jag: okej? Men gå på toa då? Han: just det, kommer strax! 12 år.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

litengris
11

Asså haha. Jag o en av mina bästa vänner satt o snackade, plötsligt så han på skoj (vi väntade på en annan kille som var på toa) att han som var på toa antagligen runkade för det tog så jävla lång tid. Jag bara skrattade lite sen säger han "det är riktigt härligt, eller Hur!?!" Jag tittar bara skumt på honom sen säger han högt ochl helt seriöst "OFTA DU INTE VET HUR DET KÄNNS ATT RUNKA!!!!"… jo men smart kille där. En tjej vet ju exakt hur det känns… han var 14 år kan jag ju tillägga ockdå…

XOXO

Liten Gris ♥
Jessicahagstrom94
6

Min bror när han var ganska liten.

- Varför har den där bilen en båt på ryggen?

Bilden hade en sån där takbox.

- Det här tåget går inte alls fort!

Han och pappa skulle åka x2000 och pappa hade sagt att det går jättefort, när det precis hade börjat rulla kläckte min bror ur sig det där.

[WickedAlly]
51

Min make är en riktig stjärna ibland, kläcker ofta hur sig saker som får mig att undra hur det står till. Oftast så handlar det som saker som inte är helt passande här inne dock. Men en sak han sa i början av vårt förhållande:

Jag hade precis klätt på mig eftersom vi skulle ut.
R: Är inte det där ett nattlinne? 
Jag: Haha, nej. Det är en tunika.
R: En tunika? Är inte det en frukt? 
Jag: Uhm.. 

En stund senare efter att ha kliat sig fundersamt i huvudet. 
R: Nej just det, persika heter det ju.

monstermash
3

#55 - HAHAHA 😂

[MsHammer300]
3

har inget att skriva men jag hänger med här i alla fall ^ ^

Nallebus
16

För några år sen var vi på semester och skulle åka och kolla på dalahästar. För oss som var lite äldre var det ju självklart vad en dalahäst var, men för min lillebror var det ju inte alls lika självklart eftersom att vi lyckats glömma att berätta för honom vad en dalahäst var.

Detta resulterade i att på vägen dit frågade min lillebror: Mamma, är dalahästarna tama?

Det är inte så många gånger som jag har garvat lika mycket som jag gjorde då… 😂

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

stinabest
20

Min lillebror hade haft prov i historia och frågan var: "Nämn tre asagudar" 

Hans svar: "Jesus." 

Höll på att dö av skratt :')

Fizzy
26

Var på klassresa i 9:an till Auschwitz lägren, Och en kille i klassen frågar guiden efter 1 timme: "Du hittar på va? Detta har aldrig hänt ju?"

Hela klassen knäckte sig.

Samma kille frågade sen: "Hade dom inte datorspel i sina rum?"

(Notera att vi hade fördjupat oss inom Världskrigen i totalt 5 månader under 9:an inför resan)

Nästa kanske inte är så blåst men jag tycker det.

Jag hade åkt Skateboard en kväll och trillar framåt snabbt och skrapar upp hela ansiktet och spräckte ögonbryn och läppar. Så var svullen och sårig i hela ansiktet dagen efter.

En av dom "tuffa" killarna frågar nästa dag i skolan: "Har du skadat dig?"

(Min tanke blev: "No shit Sherlock")

May the Gerbils be with you :3

cookiedough101
10

Jag vet att detta är en gammal tråd men: På ett glosförhör trodde min ena kompis att isbjörn hette Snowbear. När jag sa att det fel sa han "Juste, det hette icebear!". En annan gång trodde en annan kompis att Arlanda låg söder om STHLM och blev jättesur för att jag inte trodde honom. Min mamma jobbar på Arlanda, men när jag sa det sa han "HON LJUGER!". Haha

Jessicahagstrom94
18

"Jag drack en mugg oboy med mjölk imorse"

No shit, hade du verkligen mjölk till oboy…? (för er som missat poängen, man HAR mjölk till oboy så det var rätt onödigt att tillägga - "med mjölk".)

Jessicahagstrom94
7

Jag: pappa, jag behöver låna en sån där bankdosa

Pappa: Vad ska du göra med en matdosa?

elinkw
17

Några månader efter att whistle låten släpptes satt farsan snorfull och lyssnade på den på spotify och sjunger med.
Min pappa är världens sämsta på engelska så han förstod inte texten (som förövrigt är ganska pervers).

Så ja frågar "Vet du ens vad den här låten handlar om?!"

Han kollar på mig en lång stund och tänker, sen säger han, helt överlycklig "Ja den handlar om en visselpipa!!"….

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Luisa
13

Vi skulle ta skolfoto i ett av skolans 2 bibliotek. Då kommer en kille i min parallella klass i högstadiet in i rummet, ser sig om och säger: "varför finns det så många böcker här?" (Vi gick då i 9an) Alla som va i rummet facepalma

LeeKnow
6

När vi var på Gotland i somras sa min bror (9år) "Den största är störst!" En gång hörde han bilar på teven och sa då "Nu ska vi se vad det är för manligt program på teven" och gick iväg, då utbrister han "Åh byggare Bob!" (Inte så värst manligt program om du frågar mig. ;))

Djuralex
7

Jo, idag på matten så var det en tjej som var lite sur och sånt och så var det en kille som sa "Oh, is it that timme of the day…." (Mens) Jag upprepar "that time of the DAY" inte månad utan dag…

tusstuss
4

Kille i 7an:"Vad jobbar din pappa med?" Jag: "Han server hjärlt-lung maskiner." Kille i sjuan: "Sprängar man inte upp saker då? :O Är inte det olaglit? :O"

linn8
14

Idag hände något som jag fortfarande garvat åtXD Det var på matten och vi hade en vikarie, en ganska ung blyg tjej. Då skulle vi spela mattespel och alla hade fått 3 sexsidiga tärningar utom vår grupp. (I vår grupp jag, tjejkompis, killen) Han räcker upp handen och vikarien kommer. Vikarien: hur kan jag hjälpa till? Killen: vi behöver 3 st sexiga tärningar! Sen var det tyst ett tag innan alla vi började skratta (utom vikarien och killen) han fattade ingenting. Sen kom vikarien med 3 tärningar och allt var glömt… Just dåXP

Fia9000
4

Jag var på konfirmationsträff (eller vad det nu heter) och vi skulle berätta lite kort om oss själva. Jag berättade att jag hade kaniner och höll på med kaninhoppning, ledarna blev lite förvånade och ställer frågor och sen var det inte mer med det typ. Vi lekte en lek och precis när den var slut utbrister en av 'medhjälparna' helt random "men om det finns kaninhoppning, finns det inte kanindressyr också då??" Kanske inte låter så kul men alla brast i skratt och han fattade ingenting vilket gjorde situationen ännu roligare xD

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Jossangizmo
14

"Hur kan ni kissa när ni har tampong?" - min förra klasskompis 😂

Jessicahagstrom94
0

Jag är tydligen "mer knäppare" än min pojkvän. ;) 

Han har även sagt giraff till kamel.
Som om inte det vore nog har han även sagt "den där saken man kontrollerar tvn med" om tvdosan.

Sugar Mist
11

Kneko, eftersom du låste båda två trådarna puttar jag upp den här till trådarnas försvar. Båda orginaltrådarna gjordes samtidigt om jag minns rätt och är inte intended för att vara sexistiska.

-

tötenöten
5

När jag gick i åttan så gick jag i samma klass som en kille som började skriva med med mig på fb och frågade om vi kunde ha sex. (Han var nog riktigt desperat)

Hur som haver så svarade jag att jag inte ville förlora min oskuld med nån jag inte var kär i och hans svar till det var då "Men om vi har kondom så förlorar du ju inte den!"

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Flöffo
1

Ska ni inte låsa den här tråden också då? ((:

//Flöffo

Hoseok
1

Japp! Hänvisar till denna tråd.
Länk

Inlägget är låst för nya kommentarer