Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1138 ggr
[Stockholmsbruden]
0

Djurjobb

Nyfiken ;) Vad vill du, eller jobbar du med? Är väldigt höst och djurintresserad, men vill inte bli veterinär, några förslag?

Fridaaaa
0

Jag hade velat bli veterinär men kommer aldrig ske.
Annars starta egen djuraffär eller eget hunddagis/hundpensionat. Men får se om det någonsin blir av

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Stockholmsbruden]
0

Hmm, hunddagis kpter mycket intressant!!

[Tilde]
0

Veterinärsjuksköterska? Har inte lika höga betygs/ämneskrav som veterinär :) Tänkte börja studera till det men det var omöjligt att få praktikplats vilket också var ett krav för att komma in på utbildningen…

Whippet
0

#3 Måste fråga, vet du vad månads lönen är om man jobbar med det, vet att det är olika på vissa ställen men den ''normala'' lönen.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tilde]
0

#4 Tyvärr ingen aning. Jag bor ju i Danmark och här tjänar man alltid mer än i Sverige… 🤔 Detta är väl ett liknande jobb (kanske t.om. vad det egentligen heter på svenska? haha): http://allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/?q=veterin%C3%A4rassistent

[134643]
0

Om Tilde menar veterinärassistent så får de 18000 i medellön i Sverige tror jag! :)

Whippet
0

#6 Veterinär sjuksköterska typ en som hjälper veterinärerna och kollar till alla djur så att dom har mat/vatten går ut och rastar dom hjälper till vid operationer hålla djuret osv

oh-la
0

Hundförare för exempelvis polisen eller tullen finns. Ridande polis.

[134643]
0

#7 Tja, om du vet det rätta namnet så är det bara att kolla på http://www.lonestatistik.se/loner.asp. Finns inget som heter veterinärsjuksköterska :)

[134643]
0

#7 Eller menar ni djursjukvårdare? De tjänar 20000 ungefär i medellön ^^

sobel
0

Jag vill bli NO-lärare eller biokemi-ingengjör

[Stockholmsbruden]
0

Har för mig att nån här skrev att man kunde bli veterinärmedhölpare men hittar inte den kommentaren nu, hursomhelst. Googlade lite men hittade inget jobb där man kan såattsäga jobba som veterinärmedhjälpare och inte oberera, undersöka, eller ge sprutor utan bara gosa med djuren, gå ut med hundar, byta vatten, hålla fast djur osv.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Djurvårdare = Städar burar, matar, rastar, får ge viss medicenering osv. Djursjukvårdare = Assisterar veterinären under operation, förbereder djuret innan operation, medicinerar, osv.

Whippet
0

Vill bli Polis förresten.