Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmat-och-dryck
Läst 865 ggr
Monkey D. Luffy
1

Inte okej att vara vegetarian?

Asså vart vegetarian ett tag nu men morsan vill inte acceptera det, så fort jag säger att jag är hungrig säger hon t.ex "Men eftersom du  inte äter kött får du skylla dig själv" eller så tjatar hon om att jag får laga min egen mat, vilket jag gör, men jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att acceptera det, jag menar  hon har ju också varit det så man kan ju tycka att hon borde förstå mig  lite grann i alla fall…

Hoseok
10

Förklara för henne att det som vi "behöver" i kött finns i massa andra produkter. Sen se till att äta dom produkterna, självklart.

Fortsätter hon ändå så tycker jag du får säga till henne att du faktiskt inte tycker det är så trevligt när hon säger så. Säg hur du känner om det.

dansafastingenser
0

Samma för mig. Har skaffat en egen låda i frysen som är MIN AND ONLY MIN full med vega*nkäk som jag då och då lätt värmer i mikron. Har förresten fyllt med glassen Rice idag MUMS. Jaja, säg att man inte behöver vara köttätare för att få i sig alla aminosyror du behöver… men du äter väl tillskott? (MittVal Vegetarian på apoteket. 100piller, ett om dagen som kompenserar för köttet-det kostar typ 120kr. Ät detta om du inte är bäst (!!!!) på var och hur du dagligen får i dig dessa aminosyror. Köp pillrena, men ha alltid med vatten. Smakar skit utan H20..

/äckligt anonym.

Monkey D. Luffy
0

#1 Tack för tippset ^^

Monkey D. Luffy
0

#2 Klart jag käkar tillskott (Mycket som fan tycker jag men, men, inget man kan göra).  Ska se om jag kan övertala henne att ge mig min egen låda, käkar ju rätt mycket quorn och  sånt, det är lite knepigt att hitta vegetariskt käk som morsan tycker är okej,   för det första får det inte vara för dyrt och inte heller innehålla  för mycket kolhydrater (Hon har diabetes och käkar  LCHF men hon låter mig käka mer och mer kolhydrater, för att jag inte ska svälta  ihjäl (xD)) Och tack^^

[Nelley]
0

Grattis till ett längre och hälsosammare samt "etiskare" liv, haha.😉Men det kanske inte är anledningen? Ifall det är det så hänvisar jag dej till vegan ifokus, det snällaste hihi.😇😎

Monkey D. Luffy
0

#5 Det är lite både och, tycker inte  det är okej men djurfarmer och djur som har det dåligt. Men då kan jag väl bara äta ekologiskt? Nej, åt mindre och mindre kött och tillslut inget alls, nu hatar jag det, det äcklar mig, tänk att det är ett djur som ligger där på tallriken liksom, det är vidrigt.

[Sockertoppens_kaniner]
2

Vill inte förstöra tråden, men vill bara framföra min åsikt. ^^ Djur är det bästa jag vet och det värsta jag vet är när de far illa och behandlas som skit. Jag väljer att endast äta produkter som kommer från djur där de har haft ett värdigt och rikt liv. Då ser jag inga som helst problem med att äta kött. Men när människor väljer kött från djur som levt ett hemskt liv, blir jag förbannad. Hur kan man det? Folk tänker inte efter. Känner ibland att det är hopplöst att få världen rättvis mot djuren. Uppdagas så mycket hemskheter hela tiden. Usch!

Monkey D. Luffy
2

#7 Jo jag har ju inget i mot de som äter ekologistkt, man jag  gillar inte kött så jag äter det inte men jag tycker inte att det är okej att äta icke ekologiskt! Jag har alltså inget problem med att folk äter kött bar  om de äter kött från djur som inte haft ett bra liv ^^

[Nelley]
1

#6 Super, och kan inte annat än att hålla med.😉