Färgade Linser.
Hej, halloween är snart här och då vill man ju se lite speciell ut. Jag funderar på att köpa färgade linser, är det dåligt för ögonen? Vet ni någon bra sida?
Tack i förhand🧟♂️😉
Jag tänkte faktiskt också köpa det till halloween. Finns ju på Buttericks som finns inne i Stockholm (vet inte om det finns någon annanstans), man kan också beställa från deras hemsida. Sedan finns Partykungen.se och säkert någon annan sida om man googlar :)
Tack för svaret, har googlat men är rädd att de förstör ögonen :P De funkar väl för ögonen? :)
Jag skulle absolut inte köpa färgade linser i maskeradbutiker eller liknande. Ska du köpa färgade linser så köp hos en legitimerad optiker eller gå dit och fråga om de bra ställen som säljer.
Risken med såna där linser som finns i maskeradbutiker är att de inte är anpassade för just ditt öga och att de kan vara gjorda av alla möjliga konstiga material som rentav kan vara farliga. Så jag skulle inte ta risken! Särskilt viktigt är det ju också om du ska använda dem flera gånger.
Tacl för svaret, ska fråga en optiker :)
Använd inte färgade linser för ofta isf och sov absolut inte med dom. En av mina kompisar fick linsen bakom ögat samtidigt som hon sov och hon fick operera bort det….
#5 Tillåt mig tvivla.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#5 Tillåt mig också tvivla.😃
Denna tråd är gammal men skriver ändå… färgade linser finns på batalj och använder man bara 1 gång så ser jag inte faran.😉Eller beror kanske om man har något särskilt "problem" eller form på ögat som gör att det skulle skadas av linsen.🦸♂️
#6 #7 Hon använde linser dagligen under 6 månaders tid och hade inte tagit ut dom under den långa perioden. Lite av hennes hinna på ögonen hade t.o.m försvunnit. En morgonen vaknade hon av att ena linsen var bakom ögat och hade åkt på något konstigt ställe. Hon fick inte bort linsen, fick sövas och sen fick dom ta något som petade ut linsen bakom ögat :)
#8 Det är omöjligt, en lins kan inte hamna bakom ögat. Fråga vilken legitimerad optiker som helst. Eller bara googla på ögats anatomi. Då kommer du se att linsen sitter på en hinna som sträcker sig mellan ögonlocken och fäster där. Det är alltså som en vägg som skiljer den främre delen av ögat från baksidan. En lins kan dock hamna under ögonlocken, men det är inte samma sak som att det skulle hamna "bakom ögat" och det är oftast enkelt att ta bort den då.
#8 Du får vara medveten om att detta bara förstärker folks tro om din trolliga dubbelidentitet.🦸♂️
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#9 Men då kanske det var bakom ögonlocket då. Det var i alla fall någonting med att linsen inte var på den platsen den skulle vara, och att den hade hamnat bakom nånstans.
Det kanske var den hinnan som hade lossnat?