Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4819 ggr
Hoseok
3

Vilka kändisar har du träffat?

Satt och snackade med Misslisibell på facebook nyss, frågade hur hon hade det och slängde in lite "så kul att det gått så bra för dig!". Det fick mig att tänka på att skapa en sådan här tråd!

Vilka kändisar har du träffat? Det kan vara signeringar, ute på gatan, någon som du känt som blivit känd etc. 

Vad gjorde/sa ni? Var dom trevliga?

ALLA sorts kändisar räknas!

Feelicia
2

Eric Saade, Anton Ewald, Alex Jafarzade,

Hoseok
1

Ok låt mig tänka nu, haha. Jag börjar med dom jag kommer på nu på rak arm.

Misslisibell / Lisa Jonsson - Hon är min barndomsväns lillasyster. Hittade henne av en slump på youtube för några år sedan och såg hur bra det gått för henne. Så konstig känsla att någon man inte sett sen hon var i blöjor tagit sig så långt, haha. Är så stolt över henne!

Pewdiepie - Var i ett skypesamtal med honom för några år sedan.. Om det räknas.. haha.

Günther - Någon som kommer ihåg den här snubben? Träffade honom i alla fall på Göteborgskalaset när jag var typ.. 10..

Alcazar -  Träffade dom på Göteborgs central och fick autografer, haha. Det var bara tjejerna.

Göran Persson - När jag jobbade i Indien på svenska ambassaden så var Göran Persson där av någon anledning. Fick skaka hand med honom.

Dom jag kommer på nu i alla fall.

NordicSunset
3

Haha, jag träffade en eldslukare som var på våran skola. Köade i regn och blåst i typ en timme tills jag fick en aoutograf på en pappersbit som sedan kopierades av mina vänner. Visste ens inte vad han hette, man han var lite känd iallafall och det var det viktiga! ;) Satte stolt upp lappen på mitt skrivbord när jag kom hem! Det är den enda autografen jag har. Och den enda "kändisen" jag träffat.. x)

Be the best version of you.

• Zoella
Vaargen
1

Jag vet inte riktigt när man räknas som känd egentligen, det kanske är vad man personligen känner. Jag bryr mig faktiskt inte alls om någon räknas som känd, då jag inte gör skillnad på folk jag skulle inte bry mig om jag träffade "världens kändaste person"  jag förstår inte heller vad det är för speciellt med att skaka hand med en känd person eller få en autograf, men det kanske bara är för att jag inte är en sån som bryr mig om sånt. När jag var 12 äälskade jag tokio hotel, var ett fan men det var en fas som gick över fort.

Min släktings man har blivit en ganska känd rappare, man kan höra honom i radion och han uppträder mycket har blivit relativt stor i lilla sverige tänker inte säga vad han heter här då jag inte vill att någon ska känna igen vem jag är- försöker vara lite anonym på iFokus. På tal om att känna någon känd.

Hoseok
0

Just ja! Tydligen så är Lasse Gustavsson (känd som "brandmannen" och igenkänd för sina brännskador) lite av en kändis. Han håller föreläsningar och sådär. Hans son gick i min brors judoklass, träffade honom en del!

[Túrwen]
3

Elijah Wood och Sean Astin skulle väl vara de mest kända (Frodo och Sam i Sagan om Ringen) många fler också som är mindre kända x)

Fridaaaa
0

André som var med i farmen förra året och ja även en kortis iår känner jag, han gick på samma skola som mig på högstadiet.

Chippen har jag träffat (fotbollsspelare) kommer från där jag är uppväxt.

Hasse Andersson (kvinnaböske) träffade vi på hotell i Borås

Han som spelar Alex i skilda värdar

Afrodite, fick autograf (flera år sedan)

Frida (Dunkamiggulochblå), fick autograf och pratade

Per Nilsson - Författare. Kom och pratade på högstadiet  då vi hade läst några av hans böcker.

De jag kommer på nu 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojaton
0

Robin Stjernberg, Amanda Fondell och Calle Kristiansson från Idol gick på samma gymnasie som mig (Sibel också, hon gick i min fasters parallellklass men jag har inte träffat henne) så har träffat dom på skolan, i stan och på jobbet.

Har också träffat Petra Mede (sminkat henne också), Blossom, Lasse Kronér och Jenny Berggren från Ace of Base. Eric Saade, Anders Lundin, Jessica Andersson och nått band som skulle spela på Sweden Rock har varit på restaurangen där jag jobbar.

Johanna - Instagram

[Tuulikki]
0

Varit på samma fest som Robin Stjernberg, snackade lite. Detta var dock innan han var med i idol men jag tror det räknas ändå?

Agnes Carlsson har jag också träffat, fått autograf. Var typ 10 då, haha.

Har för mig att det är någon/några fler men jag är inte så bra på att komma ihåg sånt, haha.

Anna O.
0

Mina gamla idoler.. Men Amy Diamond, Anton Ewalt, Eric Saade, Ulrik Munther.. Tror det är dom. The fooo också

[pusselbit]
3

Ingen som har nått spännande skvaller😃 Typ som : ' Jag träffade Perrelli och hon var fruktansvärt otrevlig!' Det vore ju lite kul..

[MARWAKE]
0

Inga superkända men min mormors grannes syster som spelat mördaren i nån mord-film och även varit med i massa andra mord-filmer, vet dock inte vad hon heter träffade henne när jag var 2 :P Johan Ungenge, han besökte vår skola. Han har bland annat varit med och skrivit Adam och Eva, Hotell gyllene knorren, Rosa osv.

Flöffo
0

Jag träffade någon gubbe (han var på vår skola i mellanstadiet) som var med på fångarna på fortet tror jag. Vi körde olika lekar och sånt. Många i min klass ville ha autograf så jag hängde på, även om jag inte hade en blekaste aning om vem han var. Hittar tyvärr inte autografen så kan inte säga vem det var :P

Sen träffade jag även Christina Wahldén som var på min nuvarande skola och svarade på frågor (hon är författare).

Det är dem jag kommer på :P

//Flöffo

Hoseok
15

#11 Vill du höra om någon som varit otrevlig? Pewdiepie!

Det var som sagt bara över skype, så det räknas kanske inte egentligen, men det är en ganska rolig grej ändå.

Det var innan han blev sådär megastor. Folk visste vem han var, men han hade ännu inte hittat sim totala image så att säga. 

Jag, Felix (Pewds) och två andra killar satt i ett samtal. Felix tog upp praktiskt taget hela samtalet medan vi andra var ganska tysta. Han var extremt arrogant och babblade på om något medan en av killarna, som är våran gemensamma vän, frågade honom saker. Felix började ganska snart smutskasta en annan youtuber och var skitotrevlig. Han sa sexistiska saker och jag kände tillslut att jag ville lägga på för att jag faktiskt inte ville höra mer.

Han hade ett oerhört annorlunda tonläge när han pratade med oss jämfört med videosarna. Som sagt, arrogant, aggressiv och bara.. onödigt högljudd och jobbig. Mer högljudd och jobbig än vad han är i sina videos, då.. haha.

Jag tror Felix har växt oerhört mycket som person idag, men att höra honom säga alla dessa saker var en konstig upplevelse.

Linneahorse12
0

Har träffat Eric saade vid en signering.

Vann en tävling och fick träffa min förebild YOHIO och intervjuade honom.

Träffat seremedy, linda bengtsing om hon nu heter så.¨

Fanny de aguiar har jag pratat med.

Inte så värst många men 2 av dem är de största förebilderna jag har så det är stort för mig ..

Carrosh
0

Anders Fridén (In Flames): Sprang på honom i en matbutik på väg till jobbet och har sedan dess åkt samma buss ett par gånger med honom (innan jag slutade jobba där).

Lancer: på Putte i Parken sommaren 2014

Andy Dörner (Caliban): Två gånger på deras spelningar.

Corroded: 2 gånger de också på deras spelningar.

flertalet ur Upon a Burning Body: På en av deras spelningar.

Amanda Renberg: Vi gick i samma klass.

Ellen Fjaestad: Gick i samma skola under mellan- och högstadiet.

Danny Saucedo: Gick i samma skola under mellan- och högstadiet.

Robert Wells: Han spelade på vårfesten i vår skola (mellan-/högstadiet, minns inte vilket).

Rebecca Ferguson: Gick i samma skola under mellan- och högstadiet.

Rebecca Scheja: Gick i samma skola under mellan- och högstadiet.

Henrik Englund Williamsson (Scarpoint + Amaranthe): Två spelningar med Scarpoint.

Björn Speed Strid (Soilwork): Spelning med Soilwork.

Bingo Rimér + Katarina Zytomierska: På Fotomässan 2012

Tom Svensson: Fotomässan 2012

Joe McNally: Fotomässan 2012

Adam Tensta: Vi hängde på samma ungdomsgård under tonåren.

Lars Adaktusson: Hela vår familj känner hela familjen Adaktusson.

Har säkert glömt en massa. Gick i samma skola som en hel del, då jag gick på Adolf Fredriks Musikklasser.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[MikeW]
9

Någon annan än jag som aldrig träffat någon kändis? .-.

Kaninernasbästa
0

Eric Saade och Sascha Richardson (om du inte vet, en tjej som sminkar sig på youtube har jag träffat ca 4-5ggr.

Vanja
9

Jag har haft chansen att träffa några stycken, men har ärligt aldrig fattat vitsen.

Köade med min lillasyster till One Direction för att hon ville ha en autograf. När vi äntligen kom fram så fick hon sin autograf, de undrade om jag ville ha en men det ville jag inte. Jag förstod inte varför. Att ha någons namn på ett papper är överskattat. 

Och sen vet man ju vilken press One direction-killarna har på sig för att alla dessa tusentals fjortonåringar som faktiskt tror att låtarna är till dem. Nej jag vill inte vara med och bidra till detta mot någon faktiskt. För mig är frihet och privatliv viktigt. Något alla dom saknar. 

Men nej, jag tror de viktigaste namnen jag har uppskriva någonstans är på min gamla kollotröja, där alla mina vänner skrev sina namn sista året på kollo innan vi skiljdes. Det är de absolut mest värdefulla namnen, som jag har uppskrivna i autografliknande stil, för mig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Lia
0

Min släktings släkting är den "riktiga" Kurt Wallander, alltså Kurt Wald som han heter egentligen. Om det nu räknas x) Min pojkväns mormor är mästare i Badminton i Sverige i sin åldersgrupp, om det också räknas. Sen har jag träffat Claes Malmberg på Bo Ohlsson. Maria från Farmen vilket år det nu var, hon med hunden, satt på ett café i Brösarp och var allmänt högljudd och otrevlig.

Moalinn
1

Kan inte säga att jag har haft ett framgångsrikt samtal med alla men har typ sagt hej and stuff. Sen om de är kända eller inte går väl kanske att diskutera men det är många som vet vilka de är …

Eric Saade - Signering hah. Han "Hej hur har din dag varit?" "Jättebra!" "Vad bra" Stelt och fint.
Bertrand Poncet - Sångare i bandet Chunk! No, Captain Chunk! Han stod och sålde merch så jag bah "HEEEEY!" och han bah "Yoo hello!" och så började en trevlig konversation. Mycket trevlig liten kille.
Chadwick Glenn Johnson - Sångare i bandet Hundredth. Han vandrade runt i lokalen och gick sen mot merchen så passade på att säga hej och tacka för en jäkla grym spelning.
Blake Hardman - Gitarrist i bandet Hundredth. "High fivade" honom och tackade även honom för en grym spelning.
Jakob Widén - Sångare i bandet Neverstore. "Tack för en bra spelning!" var det som kom ur min mun och han log, nickade och tackade så mycket.
Den Svenska Björnstammen - Höll på att gå in i dem så de första orden blev "Oh shit sorry" och de började snacka på engelska och jag bah nej men jag är svensk. Sen undrade de vad "Hundredth" var (har en hundredth tröja hah) och när jag förklarat så undrade de varför jag skulle gå på deras spelning när jag lyssnar på band som Hundredth.
Daniel Norberg - Hade mailkontakt med honom efter hans tid i Idol. 😊 Träffade honom även under en sån där de-som-har-åkt-ut-ur-idol - spelning och signering och sa hej och lite sånt.

Arsch, jag kommer inte ihåg fler. Träffat så många vid deras merch och allt sånt, kommer knappt ihåg hälften.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[RC1393]
0

Nån fransk hästmänniska, minns inte vad han hette🤔 Jättetrevlig, fick klappa hans jättefina hingst Yellow hur mycket jag ville. Såg även Malin Baryard men hon stormade bara förbi och såg skitförbannad ut😃

Medlemmarna i Mora träsk

Tobbe trollkarl

William Spetz, i hans hemstad när jag var på läkarbesök. Han kom bara helt random med sin tjejkompis och satte sig bredvid mig utanför en butik i en galleria🤪 

Säkert nån fler också, träffade många svenska kändisar när jag var barn, men minns inte alla längre😃

[EmmiieErixon]
0

Träffat 

Linda Hallberg som var hur gullig som helst!

Daniel Paris som även han var en supertrevlig person. 

Vinkat till Mahombi 😂

Träffat Pether Markne och hälsat på honom på hans gård för typ 100 år sedan och fun fact…min mormor är sambo med hans pappa dvs min bonus-morfar är hans pappa. Oj vad rörigt jag gör det! 😮

Träffat dem från TheLife Nicole Falciani, Awa och Chloe Schuterman.

Någon utav killarna från PH som var men herre gud minns inte namnet på honom :O 

Säkert fler som jag inte minns :P

Mysan_
1

Marwa Karim som är en av Sveriges största bloggare och har bland annat vunnit Svenska Ungdomshjältar. Har pratat med henne och kramat henne och ja, träffat henne helt enkelt. 🙂

Sedan träffade jag någon snubbe som var med i ett band. Tror han hette Gustav haha. Han var vår vikarie i skolan en gång 😃 Och så träffade jag Mora Träsk när jag var liten, var på deras konsert och fick prata med dom och få en autograf 😂

Sedan har jag nog glömt någon, eftersom jag är så glömsk.

[pusselbit]
1

#23 åh Linda Hallberg! Säkert jättegullig irl❤️

[RC1393]
0

#6 Vad fränt! Blev avis ju😮

Daehyun_cheesecake
2

John Rhys Davies - spelar Gimli/dvärgen ur Sagan om Ringen! 😃❤️

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Cochon
0

Jag har träffat Björn Ranelid och snackat i telefon med Ulf Lundell. 😛 var ganska roligt för att jag var ganska liten då och visste inte vem Ulf Lundell var så när han ringde så var jag ensam hemma och Lundell bad då mig att be min pappa ringa honom. Då frågade jag vad han hette igen och det enda jag hörde var Rundell, så jag sa högt vad jag skrev på lappen till min far "ring Rundell"… 😃

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Lia
0

Lena Endre och Richard Hobert var på samma loppisar som mig och min familj en sommar. De betalade hur mycket som helst för möblemangen de ville ha så att ingen hade råd att buda högre. Lite märkligt kanske att slåss om loppisgrejerna med mindre rika människor när man har hur mycket stålar som helst, but thats how they roll. Sen nakenbadade de någon kväll när vi rastade hunden på stranden.

jela96
3

Har sett några kändisar under Melodifestivalen och festivaler även Sett Pewdiepie (innan han blev så stor och fortfarande bodde i Sverige) Sen har jag pratat med Jay Smith, Kapten Röd och även norsken från Sällskapsresefilmerna (Jon Skolmen) då han ville köpa vår sommarstuga.

Kommer inte på någon mer just nu :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Weasley
0

Har träffat Nanne Grönvall, på nån konsert på kupolen i Borlänge. Efter konserten gick hon ner från scenen och jag skulle gå, och då sa hon hej till mig och jag bah: Hej hej.. Jag visste inte vem det var förrän jag vände mig om och sa HEEEJ istället cx Beyoncé såg jag i Los Angeles på stranden. Hundratals personer stod runt henne, men sen gick dom och jag gick fram till henne :D Var dock 9 och hade bara hört nån av hennes låtar och visste inte att hon var så känd xD Lucy Hale, påväg till nån röda mattan grej i USA nån gång när vi var där c: sa hello och hon sa hi och gick xD Fick även en skymt av Ashley Benson och Ian Harding där inne också (:

Trololololololololololo

Hoseok
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffade mina största idoler , pentatonix, igår kväll här i Amsterdam. Kan väl säga att jag aldrig varit så lycklig.

[Outlawly]
0

Har träffat några faktiskt.

Bolibompa-Johan  typ i början av 2000 (star stuck) på tom tits

Linda Bengtzing

Efter att ha jobbat på Arlanda:

Olof Mellberg

Jessica Andersson

Tony Erwing

Gunilla Pärsson (hon va trevlig kund)

Jesper Rönndahl

Özz Nüjen

alex schulman

cecilia forss

Och säkert många fler, men jag är kass på att känna igen folk :)

Mysan_
1

Sedan har även min bror suttit bredvid Prime från Gladiatorerna och ätit på Max 🤪

IceTee
0

Orkar inte räkna upp och tänka, så jag tar bara de faktiskt pratat med Thomas Pettersson (hans dotter gick i samma kör som jag när vi var små) Markoolio Top cats förra året på rocka Billy night i Halmstad. Väldigt trevliga! Fick lite tips av Martin (kontrabasisten) på hur jag ska slippa de där eländiga blåsorna!

Medarbetare på Skor iFokus

Whippet
0

Träffade Jay smith och Minnah Karlsson (Hehe var tvungen o söka upp vad dom hette xD) Det var länge sen. Det är dom som vann idol 2010 J.S kom 1a och M.K tvåa.. Orkade inte köa för autograf men de gick typ en halv meter framför mig så det var coolt när jag var liten xD aja träffat och fått autograf av mårten melin också men kanske inte författare räknas. Kommer inte på fler ..

I'm out Vilar huvudet i handen

molam
0

Gick i samma klass som Matti Nalkki (Från the Strutters, dom kanske inte är så jätte kända ännu, med dom har haft en del Gigs, så kanske räknas? I dunno :P)

William Endmyhr Gick jag i samma klass som också (HAn var med i The Strutters, men nu är han  tydligen bytt band till Nått dansband. Jive eller nått tror jag det var han kanske räknas? xD)

Måns zelmerlöv

Sen nilla från Nicke och Nilla är tydligen pappas tremänning, jag har inte träffat henne men oh well xD

Kevin Walker

och säkerligen flera till som jag inte kan komma och tänka på nu

Alexandre Ferreira från förra årets idol är jag polare med så, vi har spelat tillsammans i 4 år eller nått ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

GemTwist
0

Anton Ewald - Vi åkte typ samma karusell på Gröna Lund

Yohio - Signering, jag såg bara när han signerade åt andra, själv ville jag inte ha signering

Magnus Uggla - koncert ^.^

Timbuktu - Koncert på en jombore (stavning?) Hade ingen aning om att han var känd då.

Mårten Melin - Han hade någon skrivstudio med massor av barn (jag var en av dem då)

molam
0

Juste Yohio med, både innan och efter han blev känd :p

[MARWAKE]
0

#33 Ohh, Gunilla. Hur var hon, hehe? Jag tror även att jag har träffat Tomas Ledin, är osäker. Men jag var iallfall på en konsert med mina föräldrar fast då var jag bara 3, är osäker om vi faktiskt träffade han. Har ni sett Ullared jakten på storsäljaren? Olle och Ronald, de som uppfann den här hållaren för anteckningsblocket. De känner vi, så jag har träffat de. Men de är inte jättekända direkt.

[Horse24]
0

Tja… jag är i alla fall släkt med Janne Lööf ;). Räknas killen från Telenorreklamen? Fast om man bara har sett honom gå förbi?

Jag har nog aldrig träffat en riktig kändis tyvärr, min pappa har träffat några XD

Rheen
1

Jag har nog inte träffat någon superkändis, men några mindre filurer har man väl stött på. Bl.a. Markus från bolibompa *applåder*, Timbuktu, Timoteij (ni vet, de fyra blondinerna från 2008), Darin, Veronica Maggio, Maria Montazami, Eric Saade och så tycker jag vi ska räkna Tero Pitkämäki som en kändis också. c; Jag förstår egentligen inte hur 99% av alla kändisar jag gått fram till är svenska.

~ Rheen.

Rheen
1

- Och förövrigt måste jag tillägga att den Maria Montazami ni ser på TV är enligt min synvinkel likadan som i verkligheten. Det märks att hon är väldigt godhjärtad. Av den uppfattning jag fått av henne utanför TV-rutan, så är hon otroligt härlig och lite allmänt 'tofsförälskad', om ni förstår. c;

~ Rheen.

MaxFlickan2.0
0

Hmmm… Barbados. om de räknas?

[AmandaBorg]
0

#37 Om "Nilla" är din pappas tremänning (eller syssling) måste ju "Nicke" också vara det. 😉 Det betyder förövrigt att Benjamin Wahlgren är din brylling (eller fyrmänning). 🙂

molam
0

DKa jag vara ärlig ar jg ingen aning, blev jättepaff när b´pappa sa det härom året xD Jag vet inte så mycket om nilla och hennes liv släkt så att xD

neasfotografier
0

Alcazar på nån mässa i stan när jag var liten. Fick autograf 😛
Petter har stuga snett nedanför oss så man kan säga att vi är grannar, hehe. Zlatan och Charlotte Perelli har också stuga i närheten av oss. Dock inte alls lika nära som Petter 🙂
Ken Ring har jag träffat och tagit kort med på en krog i stan.

Har mött han som spelar John Nettles som spelar kommissarie Barnaby i Morden i Midsomer i en gränd i Brighton i England. Han hälsade på mig och var så glad. Var först efteråt som jag insåg vem det var 😂
Stötte även på Bob Geldof på tågstationen i Brighton på väg tillbaka till London.

Sen har jag träffat några fler kändisar men orkar inte tänka igenom alla 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Fridaaaa
0

Just det: Oliver Ekman Larsson som spelar ishockey har jag träffat
Piia Pantsu - Hoppryttare
Alexander & Daniel Zetterman - Hoppryttare

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
0

Träffade Cody Simpson här om helgen… xD Sprang in på hans soundcheck haha, jag är inget fan men en kul upplevelse bara.

nikkifun
0

Det är inte så många kändisar jag har träffat men jag träffade iallafall Micke Kågered i höstas när han besökte min skola.

powerade
0

Hmm.. har autografen av alla i dead by april har även kramat dom.. men vet inte om det räknas till att träffa:3

[Túrwen]
0

Sci-fi mässan är inget dåligt ställe att träffa kändisar på :) 

Har träffat gitarristen och sångaren i Hammerfall, medlemmarna i mitt favoritband (som jag inte nämner vid namn bland de största metalbanden idag) , Crashdïet medlemmarna (varav Peter London flera gånger) och en hel del musiker eftersom att jag varit en del på spelningar/signeringar och festivaler.

Quirinia
0

Eva Funk (?), hon hade något program för mååånga år sedan som hette "så funkar det". Lakidoris, Fredrik Reinfeldt.

Min pappa har träffat kungen och Markus Persson (Notch, grundare av Minecraft)

[MARWAKE]
0

#53 Så funkar det sänds i repris ibland på Barnkanalen. Älskade det programmet när jag var liten ^^