Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 539 ggr
Gambino19
0

Vad är det som händer?

Hej!❤️Sen jag var 4-5 år har jag haft en bästis!!alltså vi gjorde verkligen allt tillsammans. Varje rast vi hade så var vi,och vi var verkligen jätte bra kompisar..men sen var det en tjej som började hos oss.. Kanske i förskoleklass eller så. I början var hon väldigt blyg osv..men sen så när vi började 3:an blev helt plötsligt min kompis och hon bästa vänner..jag och den nya eller den andra tjejen bråkade väldigt mycket..sen i 4:an gick de väldigt bra!men sken i femman..så blev de ännu mer..jag kunde knappt vara med dom utan att bli arg/ledsen..varje gång jag skulle säga en sak som t.ex. "Men gud vad jobbig min hund är" så sa de bara "jaha?inte mitt problem" och var allmänt konstiga eller är det att vara bitchig?sen har jag pratat med de 100 gånger men de verkar inte bry sig..det är mycket mer som hänt..de kanske pratar skit bakom min rygg..när vi varit någon stans han hon(den andra tjejen) kollat på min bästis och kollat skrattretande på mig och viskat en sak..sen när jag sagt en sak som att jag inte kan komma på träningen för att jag har ont så kollar de på varandra och ger en konstig blick..eller vad ska man säga..typ "Uhm..ska vi tro henne"den blicken typ..ibland har jag inte orkat med dom..som när vi ska läsa eller nått (läsa tyst en stund) vi läser en bok tillsammans och då klagar den andra tjejen på att hon inte hittar sida osv.."AA men du ska läsa nu..du måste.."och så skrattar de o håller på..och varje gång säger de mitt namn och DET VAR HON JU.. Min "bästis" gör likadant men ibland så pratar hon med mig och säger typ att den andra tjejen är lite för mycket..har inte egna åsikter osv..kan man kalla det här för bästa vänner?

Flöffo
0

Nej det tycker jag inte. Blev lite smått förvirrad för är så trött nu, så kanske inte har förstått det hela sådär jätte bra, men jag tycker inte de låter som bra vänner. Kan du inte försöka umgås med några andra? Bra vänner ska ju inte snacka skit om varandra och jag tycker du borde snacka med dem och berätta hur du känner. Behandlar dem dig fortfarande dåligt efter det tycker jag att du borde försöka skaffa nya vänner som kan behandla dig med respekt. Kompisar ska inte få en att må dåligt hela tiden. Dessutom glider man ifrån sina vänner med tiden, men så hittar man nya vänner senare, det är väldigt vanligt :)

//Flöffo

Cazzos
0

Så som jag förstår det så tycker du att din bästis förändrats sen hon började umgås med den andra tjejen, och nu är de dryga mot dig?

Jag tycker att du ska prata enskilt med din bästis om det och förklara att du tycker att hon förändrats. Det är ju inte roligt för dig att stå ut med dryga kommentarer och blickar hela tiden.