Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 595 ggr
Potatisen
0

Tvetydlig kille

Hej!

Jag måste dela med mig av ett problem med en kille. Vi har känt varandra i ca två år och varit kompisar i ett.  De första veckorna av vår vänskap hade jag typ en crush på honom. Det har jag inte längre även om jag fortfarande tycker att han är snygg.

För ett par veckor sen kom han till mig med ett kärleksproblem, eftersom han tyckte att jag kändes "som en sån man kan prata med". Han verkade verkligen nere i den hör tjejen. Jag gav honom råd i problemet och tänkte att det var bra så.

Vi spelar i samma orkester och nu under kristi himmelsfärds helgen har orkestern varit i Danmark. Vi satt bredvid varandra på vägen dit och lyssnade på musik med varsin hörlur i ett öra. Det var trevlig och när vi kom fram så utmanade han mig i biljard. Vi satte också upp våra madrasser bredvid varandra. Senare när vi lekte älskling, älskling hade han ett asbra pokerface, så jag satte mig i hans knä och slickade honom på kinden. Han hämnades genom att slicka mig på halsen. Innan vi skulle sova och hade lagt oss i våra sängar, så skulle han kolla på youtube. Han erbjöd mig en hörlur och vi låg där med våra huvuden nära varandra. Han tyckte att jag hade bra videosmak. Jag frågade om han hade löst sitt problem och han sa att han hade det. Jag antog att det betydde att han hade tjej nu, men han sa att ha fortfarande var singel. Jag fick aldrig veta hur han löste problemet, eftersom alla andra kom. 

Nästa dag så skulle vi åka till tivoli. Vi satt bredvid varandra igen och lyssnade åter på musik. Ibland sjöng han med och alla dem textraderna handlade om kärlek eller att vara kåt. Då blev jag lite fundersam. Vad ville han liksom?

Väl på tivolit så hänger vi med samma gäng, men han håller på med en annan tjej. Dem hade något förra året men hon blev tydligen arg och avslutade det. Nu återupptog dem det som inget alla hade varit. De gick hand i hand kramades och höll på. Det han visserligen ha varit bara vänskap men jag tror inte det med tanke på hur dagen fortsatte.  Vi åkte tillbaka och då sitter vi bredvid varandra igen. 

Men på kvällen har vi kuddkrig. Killen och den andra tjejen slår varandra hela tiden. Sen brottar han ner henne och sitter på hennes mage. Detta sker vid upprepade tillfällen. Senare ligger vi tre i en soffa. Jag och den andra tjejen låg underst och så låg han på oss. Men allteftersom tiden gick flyttade han sig mer och mer åt den andra tjejens håll tills han låg helt på henne. Senare föreslog tjejen att vi tre skulle gå runt i skolan där vi sov. Jag kände mig lite som tredje hjulet och sa att jag skulle hämta en annan. Det slutade med att dem två gick iväg själva. Båda sa att inget hade hänt och killen sa att det hade varit roligare om jag hade gått med. Han sa också att han hade visat tjejen samma videoklipp som han hade visat mig, men att hon inte hade fattat det roliga i det. Resten av kvällen hänger han bara med mig. 

När vi skulle åka hem sitter hon i hans knä hela vägen hem, trots att hon själv sa att hon inte ville starta något nu, eftersom hon ska flytta nästa läsår. När jag frågade henne hur saker gick, sa hon att jag inte skulle fråga och såg lite deppig ut. Allt kändes ändå okej tills vi skulle säga hejdå efter resan. Alla fick en ordentligt kram av den här killen utom jag. Han kramade verkligen ALLA ordentligt utom  mig. Jag fick en nonchalant enarmskram. Jag kände mig ärligt talat ganska dissad. Men bara en kort stund efter att jag har kommit hem får jag en snapchat från honom och så snapchatar vi i en timme. Vi är varandras first best friend på snapchat och snapar varje dag. Därför är jag så himla confused.

Vad fan vill killen??

[KEEL]
1

Det jag tror kan vara läget är att han har lite känslor för dig eller är osäker på om han bara ser dig som en vän och därför han kanske är lite off and on och inte riktigt vet vad han vill.