Är såå varm!
Hej!
Vet inte vilken grupp.
Någon som har något bra tips på att bli sval? Det är varmt ute, så kan inte gå ut och svalka mig, är förkyld och helt hängig och trött så kan inte bada…:( Och självklart jätte varmt inomhus .. Behöver snabba tips på att bli sval! 😞🥵
I'm out 
Fick ett tips av en thailändsk granne jag hade för något år sedan.
Duscha varmt!
Då får du upp kroppstempen i "samma" grad som luften och då känner du inte av värmen på det sättet.
Tyckte det lät absurt men testade och ja, det funkade 😃
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#1 Usch låter hemskt just nu att duscha i varm vatten, men kan försöka! 😇
I'm out 
Det funkade inte riktigt, men det börjar bli svalt ute nu så har fönstret öppet då nu är jag äntligen sval undrar bara hur det går inatt, förslag/tips?
I'm out 
Drick något kallt, ta något från frysen och ha vid dig… Ta på en fläkt…? x)
#4 Tack för tipsen, fläkten är dock sönder och orkar inte ta fram den, ligger 1 km in i ett rum… 😕
I'm out 
Ät isbitar, äter hur många isbitar som helst varje sommar 😂Funkar jättebra för mig! (:
Råttor, råttor och lite mer råttor!
#6 Har tandställning, och det är kallt i munnen om man suger på dom .. haha. 🤗
I'm out 
isklamp inlindad i handduk, kyler rätt okej oftast:D
är det riktigt varmt ute så öppnar du inte fönstret, för då släpper du in värmen.
Tugga inte is, det förstör dina tänder (for real…)
handlederna är också ett bra ställe att kyla ned, provade i somras sköljde då å då under kallvatten å de kändes bättre en stund:)
Jag lider också helt otroligt mycket av värmen på sommaren, och spanar just nu lite halvfrenetiskt på t.ex. sådana här http://www.csigora.com/produkter/hundagaren/139056__aqua_coolkeeper_kylarmband/
(Finns också som väst, keps och bandana, men dessa verkade smidigast tänkte jag.)
Jag kan inte uttala mig, jag har inte provat, men jag inbillar mig att de ska vara bra?
#10 Jag tuggar inte, jag suger :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Jag brukar sätta mig på min hunds kyltäcke ibland 😂 Det är ett jättecoolt material som håller kylan ju mer man svettas. Man kan alltså spraya lite vatten på den så blir den extra kall. Annars brukar jag blöta mitt hår i vatten (gärna kallt då). Tycker det svalkar en väldigt väl. :) Kanske inte så bra på natten dock, haha