Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 949 ggr
Nattis.
1

Vad är det! Farligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förut ramlade jag av min medryttarhäst på grus, det blev lite irriterat men inget mer efter det. Det läkte snabbt eftersom jag tvättade det. Men det senaste timmarna har jag fått utslag, de kliar inte men det blir bara mer. Jag tog på en fet kräm men det hjälper inte eftersom det "sprider" sig. Har vart med pälsdjur som hund, häst och smådjur. Men tror inte att det är en allergisk reaktion..

Nattis.
0

Det som är längst upp till höger är ett litet sår, men prickarna runt om..?

Maria
0

Det ser ut som ett vanligt skrapsår. Prickarna som du skriver om kan ju vara små små sår som du fått av gruset och som kanske inte syntes med en gång.

Det är inte alls ovanligt att sår som läker kliar en aning och det är bara att försöka låta bli att riva.

Det är ju väldigt ytligt så tvätta som vanligt med tvål och vatten och fortsätt smörja om du tycker det hjälper mot klådan.

/Maria

Nattis.
0

Det kliar inte! Men absolut kan det vara från gruset #2

Stallmima
0

Eftersom du skrapat upp dig reagerar huden på detta vis, tror nog om du tvättar fler gånger om dagen med vanlig tvål och smörjer in dig efteråt kommer detta försvinna/läka snart

[rumelle]
0

Soleksem?

Nattis.
0

Det kliar inte :o #5

Anna O.
0

Ser inte alls farligt ut. Kan bli lite irriterat bara, men tvätta noga och se till så att det inte blir mer bara! :)

Kadoor
0

Det är nog ingen fara, bara du håller det rent. När jag lassade halm så stack och rev jag mig på armarna, precis efteråt syntes inte alla sticksår eller rivmärken men några timmar efteråt började det andra synas. Så det kan mycket väl vara så med ditt också. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Nattis.
0

Tack ❤️