Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettlekar-och-skoj
Läst 1439 ggr
[EmmiieErixon]
0

Lekar på midsommar

Hej! 

Tanken är att ett gäng bland annat familj och vänner ska samlas på midsommar och äta ihop med att bara sitta och äta och skåla är inte min grej utan jag vill även skoja till det med lite lekar! 😎

Har massor uppskrivna men ni kanske har något kul att bidra med som jag inte alls tänkt på! 😃

Hoseok
0

Jag brukar köra så ska det låta eller frågesport när min mamma har kräftskiva.

Annars finns det ju "galenpanna"; det är ganska kul. Extra nice om man har en skrivare, så skriver man ut bilder på olika kändisar och karaktärer som de flesta känner till. Så får varje person ett papper med en kändis som de sätter fast runt huvudet så alla ser. Rimligtvis med tejp eller snöre.

Så börjar man med en person, och hen ställer ja och nej-frågor om sin karaktär. De som lyckas lista ut sin karaktär inom 20 frågor vinner!

emms
0

Skriv gärna upp dom du har 😃 Är så kass på att komma på lekar själv. ;)

Emma

[EmmiieErixon]
0

#1 Ja den lät ju kul, om jag har en skrivare imorrn så kanske man kan fixa till det! :D 

#2 Oj det är så många! 

Skriver upp dem så alla kan läsa

Här är mina lekar jag har!

• Sockerbit (eller valfri godsak) i ett snöre runt midjan som man ska svinga så man kan fånga den i munnen.

• Ha en pappkasse som man ska lyfta i munnen utan händer och på bara ett ben (!), för att göra det svårare och svårare så klipper man ner kassen mindre och mindre. 

• Lägga en kaka på pannan som man sedan ska få ner till munnen utan att använda händerna eller tappa den. 

• Hemliga uppdrag - alla får ett uppdrag att göra under kvällen, ex under middagen ställa sig upp och högt ojja om kramp i skinkan, dunka näven i bordet varje gång någon går på toa eller fråga bordsgrannen om hen lyckades bli av med den olidliga klådan på stortån eller andra galna saker

• gummiband runt huvudet (mellan näsa och mun) som man sedan ska lyckas krångla ner på halsen utan händer 

• Leta saker - två högar med lappar, en hög som har en färg tex röd och en hög med föremål tex strumpa som man drar och om man då får röd och strumpa så ska man hitta en sådan

• klassiker som säckhoppning, potatis på sked, irländsk julafton och olika stafetter som de flesta redan vet hur de funkar typ.

• knipa en godis (eller whatever) mellan skinkorna och springa en bana utan att tappa greppet om det man klämmer. 

• kast med liten valfri sak, boll, skyffel, kompisen, grannens katt eller vattenballonger om man har ombyte ifall det blir blött. 

• sen kubb, badminton osv osv om man tycker det är kul

Känner att jag har massor men som sagt det kan ju vara någon lek man inte tänkt på som ni kanske har och kan dela med er av! 😃