Tips på bra hörlurar
Original pluggarna till mobilen gick sönder så jag köpte nya, trots att hörlurarna är från ett bra märke har dem också gått sönder! Jag har typ haft totalt runt 3 eller 4 lurar och alla har gått sönder! Oftast är det samma mönster innan dem helt slutar att funka. Först börjar det komma brusljud när man fixar med sladden eller något, sedan börjar ljudet att "studsa" mellan höger och vänster hörlur. Skulle vara bra om någon kunde tipsa om ett par pluggar som inte går sönder efter ett tag. (Ja, jag är rädd om hörlurarna, jag kastar inte omkring dem eller något) :)
http://steelseries.com/ har riktigt bra hörlurar!
#1 Fast det är väl mest gaminghörlurar och headset? Dom är ju inte utformade för musik på samma sätt.. Känns ju lite konstigt att dra runt på gaminghörlurar på bussen och sådär. 😃
#0 Sanningen är att hörlurar är något av en färskvara som mobiler, de är nästan utformade för att inte hålla, för att man ska köpa nya..
Kolla in märket AKG.
Jag har ett par urbanears humlan som är onears fast ganska små så de ser enligt min inte så tungt och dumt ut. Dock tycker jag humlan klämmer mitt huvud lite så funderar på att skaffa ett par plattan ist för jag gillade verkligen urbanears rent krast, är inte så speciellt kräsen häller bara de är onears och ganska små så är jag nöjd hihi :P
Ska vi bilda klubb? Under 3 år har jag förbrukat ungefär 5 hörlurar. 
Det problemet du beskriver är det absolut vanligaste, alltså glapp vid kontakten. Har försökt rädda mina med silvertejp men till slut slutar de fungera helt. Jag tog tag i saken och gick till Media Markt och sa "Tja! jag har nu tröttnat på alla förbannade hörlurar som glappar efter några månader. Ge mig något som fungerar för en gång skull!" Killen började fundera och han tyckte jag skulle testa en med "liggande" kontakt (sämsta förklaringen ever). Han gav mig två alternativ varav min plånbok ekade så det fick bli det lite billigare alternativet men också de hörlurar jag tyckte hade bäst ljud. Efter ett år tappade jag hörlurarna god knows where och har nu köpt ett par nya, likadana. För de var fullt fungerande när jag tappade bort dem. Så hoppas att de håller något år iallafall!
Använder dessa, Sennheiser, sen ett år tillbaka. Tidigare har jag testat allt möjligt verkligen, hade skullcandy ett tag - underbara hörlurar men gick sönder efter 6 månader, köpte ett par nya som också gick sönder efter 6 månader.
Nu vet jag inte vad du har haft för kontakt på dina hörlurar men om du inte har testat "liggande" kontakt (alltså sån som du ser i länken, jag vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt haha) innan så rekommenderar jag verkligen att du gör det. Har du Media Markt i närheten så spring in och be om hjälp! :)
(edit: Varför Media Markt? Jaaa, måste inte vara just Media Markt såklart haha! Men vill man testa lurarna så är Media Markt bra)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Följer. Jag har samma problem. Jag har blivit så trött på det och tycker inte ens att de dyrare hörlurarna jag testat håller längre än de billigare. Så nu har jag typ gett upp och köper billiga hörlurar för 69 kronor och köper nya likadana varje gång de går sönder.
Köpte ett par på euronics tror jag det hette. Av märket Sony. Har aldrig haft ett par hörlurar som har hållit så länge och det är bra ljud i dom också. Har också haft hörlurar som gått sönder stup i kvarten men dessa är väldigt bra ;)
Prova hörlurarna i en annan mobil behöver ju inte alltid vara hörlurarnas fel 🤐
I'm out 
#8 nja, testat med tre till fyra mobiler, lånade ett par andra och då gick det prima! :)