Skit rädd för mina tonsillter!! HJÄLP
Hej hej! 😰 För kanske 3-4 månader sedan upptäckte jag att jag hade så kallade "tonsillter". Jag trodde först att det var en liten hjärna eller något som jag hostat upp. Jag la ut ett annat inlägg här och frågade vad det var och fick jättebra svar! Nu kommer min föld fråga: Hur får jag bort dem? ! Jag har kollat runt på många olika hemsidor, alla säger att man ska försöka peta bort de men jag kan inte se mina när jag lppnar munnen så det blir lite svårt. PLUS att jag alltid varit rädd för allt som har med halsen att göra. Så nu är jag skiiiit rädd. Jag har även en jobbig fobi för att sätta i halsen. Jag vet inte vad jag ska göra!! När jag känner att en tonsill är påväg blir jag jätte närvös (som precis nu) och typ skakar som en hund. JAG KAN INTE HA DET SÅHÄR! SNÄLLA HJÄLP! Bara några lugnade ord skulle hjälpa om ni inte har några direkta "tips". Tack!!
Ta ett djupt andetag genom näsan, andas in så djupt och långsamt du bara kan. Håll andetaget en stund och sen andas du låååångsamt ut, under flera sekunder (4-6). Är du fortfarande lika rädd- gör om det! Blunda gärna och gör det här tills problemet känns överkomligt. Sitt även still när du gör det! Jag tycker personligen att du borde få hjälp eftersom du mår så dåligt av det. Ring din vårdcentral och prata med dem!
Medarbetare på Skor iFokus
Det är helt ofarligt.