Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 663 ggr
[Tilde]
1

Nu är jag tillbaka!

Hej kära medlemmar! 🌊 Vet inte om ni har märkt något, men jag har varit 11 dagar i Dubrovnik, Kroatien och har inte varit inne på några sociala medier under den tiden. Hoppas det har gått bra här på TiF utan mig och att ni har fått hjälp av Medarbetare om det har behövts! 

Jag hoppas att ni alla njuter av sommaren - jag hörde att det har varit 30 grader i hela Norden i några dagar ☀️ Jag kom hem vid 2-tiden inatt så jag är rätt trött, men ska upp och köra hela dagen! 

Vad ska ni göra idag eller vad har ni gjort under sommaren hittills? :)

Aleya
0

Välkommen hem. Vila innan jag ska jobba imorgon.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
0

Welcome back :)

Jadu blir inte mycket gjort i värmen. Kommer inte på så mycket att göra heller :/ Vissa dagar finns men än så länge inte direkt mycket :( Lite tråkigt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rheen
0

Oh, spännande! Hur var det överlag i just Dubrovnik? Jag hälsade på i Makarska för ungefär 2 veckor sen. c;

~ Rheen.

Calcifer
0

Blä, vi har inga 30 grader. Vi har haft tre sommardagar sen i april typ… -.-

Men hoppas du hade kul iaf.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Halcyon
0

Har varit i Sthlm och Göteborg en sväng, nu väntar sommarjobb imorgon i tre veckor framöver. Ska bli skönt att få något gjort samtidigt som det känns lite jobbigt att stiga upp halv sju framöver. Menmen, sen väntar stugan de sista veckorna innan skolan drar igång :---)

Välkommen tillbaka!

we're always chasing that paradise

[EmmiieErixon]
0

Kul att du är tillbaka!

Här har det solats, tränat, varit hos min mamma, jobbat första dagen på nya jobbet, vilket jag btw ÄLSKAR! 😍 På fredag ska jag till frissan och göra en ombre! Så spänd då jag inte gjort något med mitt hår på 2 år! 😮 

Sen ska jag och sambon med lite kompisar ner till GBG och gå på Liseberg och jag ska väl shoppa lite med. 😃 Sen ska det badas och ätas glass hela sommaren ut tills man börjar plugget igen. 😛

NinaLotta
0

Välkommen tillbaka!!

[Tilde]
0

Tack alla! Har lite blandade känslor om att vara tillbaka till Danmark… 😃 Men det är skönt att vara med lilla Simba igen :)

#3 Dubrovnik var inte riktigt för mig måste jag säga. Tycker folk var ganska otrevliga, mycket (och galen) trafik, osv. Gamla stan var dock jättefin - landskapet var otroligt charmigt i hela staden dock. Vi bodde i lägenhet vid en hamn och den var väldigt lyhörd dessutom så det var väl inte det allra bästa sättet att bo. Vi bodde också 6 nätter på ön Lopud vilket var underbart! Jättehärliga människor och mysig lite by. 🙂 Vi paddlade t.om. kajak runt ön (ca 13 km) och det var superhäftigt att se! Jag rekommenderar verkligen att antingen bo nära gamla stan eller på Lopud om man vill till Dubrovnik. Skulle dock personligen inte åka tillbaka såvida det inte var till Lopud.

#5 och #6 Vad ska ni sommarjobba med? Låter ju jättebra att du är så glad för ditt jobb, EmmiieErixon! 👍 Liseberg och glass är aldrig fel i alla fall!

[EmmiieErixon]
0

#8 Jag sitter i receptionen på svenskt näringsliv denna sommaren och kommer troligen också att jobba där lite av och till på kommande lov med. 😃 Alla där är så trevliga och chefen är en helt underbar person så jag kände mig som hemma där direkt även fast jag inte helt passar in och säkert ser lite missplacerad ut som 18åring med begränsad inkomst bland alla kvinnor och män i sina dyra skjortor och klänningar hihi! Men alla börjar ju någonstans och för några år sedan så satt de säkert också där jag är nu med pirrig mage och sorterade post, nyfiket suktande efter konferensrummen hihi 😃

[Tilde]
0

#9 Åh men vad spännande! Grattis till jobbet 🥳 Finns nog inget bättre än att ha ett jobb man faktiskt blir glad av och tycker om. ^^

Halcyon
0

#8 En 4H-gård där det finns ett café, höns, grisar, får, hästar, kor och kaniner. :) Idag är det dags. Är såå nervös. :/

we're always chasing that paradise

[Tilde]
0

#11 Whaat, låter ju jättekul! 😮 Lycka till, det går säkert superbra! 😃

Hoseok
0

Heej :D
Jag har varit på jobbcoaching och sovit. Tog årets första dopp i lördags i vänern med min flickvän, men det räknas ju inte eftersom det är en sjö tycker jag, haha. Är uppväxt på västkusten, här ska man bada i havet för att det ska räknas!

[Tilde]
0

#13 Skönt! Fast är inte vattnet väldigt kallt? 😮 Finns nog inget som slår att bada i havet (när det kommer till badplatser alltså)! :D

Hoseok
0

#14 Alltså det var as-kallt på Lördagen där vi var, men igår var det varmt faktiskt! Vi var på ett annat ställe då, dock. Såg min första blodigel där också.. Så äcklig.