Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1670 ggr
[ThisIsWheels]
0

Pastel Goth eller Scene Core?

Hej! (Jag skrev detta på Goth iFokus också, men jag har inte fått något svar och hoppas att någon här vet) Jag undrar bara vad som är skillnaden mellan Pastel Goth och Scene Core? 🙂

// Sally

Hoseok
0

Scene Core är väl mer färgglatt och i vissa fall mörkare? Pastel Goth handlar ju om pastellfärger och "gothiska" saker på ett pastellaktigt sätt. Scene core är ju mer åt fashioncore-hållet.

Hoseok
0

Edit: Mycket svart i pastel goth också.. Men personligen så ser jag skillnad på stilarna, men vet inte riktigt hur man ska förklara. Haha.

[ThisIsWheels]
0

#1 och #2 Tack för svar! Jag har funderat på det ganska länge, men nu vet jag skillnaden 😃👍

hund_katt
0

Scene är ju lite mer barnsligt liksom. Lite gulligt men ändå rockigt liksom. Och mer åt fashioncore som nämndes tidigare. Pastel goth verkar också vara lite åt det barnsliga hållet och lite mer manga typ. Pastellfärger kombinerat med svart. Haha, inte så kunnig inom pastel goth, men jag svarar utifrån vad jag har sett. Pastel goth verkar inte lika 'vampyrigt' som vanlig goth. Asså inte dom här stora, extrema kläderna, kjolarna och korsett osv. Utan det är lite mer barnsligt som sagt. Nu hade du dock redan fått svar, men eftersom jag är väldigt intresserad av denna typ av stilar(udda stilar osv) så kunde jag inte låta bli att svara xD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[ThisIsWheels]
0

#4 Tack för svar! Jag är också intresserad av alternativa stilar och blev lite nyfiken när jag hörde talas om Pastel Goth och Scene Core  😃