Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1875 ggr
makeupbox
0

Två deltidsjobb?

Jag flyttar till en ny stad snart och söker diverse jobb, men dem ända jag hittat som sökes är deltidstjänster vilket gjort att jag sökt flera stycken tjänster omfattande deltid. Men för att klara hyran och ha lite pengar över skulle jag verkligen vilja jobba heltid.

Vad är eran erfarenhet utav att kombinera två st deltids jobb? Är det krångligt? Båda jobben är butiksjobb och arbetstiderna kanske varierar då från vecka till vecka? Kan man begära av sina arbetsgivare att ha relativt lika tider varje vecka så att jag kan kombinera två jobb?

smellcaramell
0

Jag jobbar 50% på en arbetsplats och extra på en annan, går bra i och med att jag får lägga mig "tillgänglig" på arbetsplatsen där jag jobbar extra = jag väljer när jag kan jobba, plus att jag får välja vilka dagar jag vill vara på stället där jag jobbar halvtid, men i butik brukar det bli svårare då man oftast får schema vecka för vecka och brukar ha svårt att "välja" när man ska jobba, men det beror helt på arbetsgivaren. Min syster hade två halvtidstjänster på olika företag med samma ägare så då anpassade de hennes schema så att det gick ihop :)