Dödligt kär
Jag är dödligt kär i en kille som går på min nya skola. Vi har skrivit till varandra några gånger på snapchat och lite så men inte mer. Grejen är den att han går i 9:an och jag i 7:an och jag vet inte hur jag ska göra för att han ska lägger märket till mig och faktist börjar prata med mig irl. Jag har märkt att han ser mig och vi möts i korridoren typ hela tiden. Jag gillar verkligen honom och följer honom på insta och ask, jag behöver bara hjälp med hur jag ska få kontakt med honom så han lägger märket mer till mig och vi kan börja prata?!
Börja med att säga "Hej" när ni träffar på varandra i korridorerna. :) Dödligt kär är du nog inte, men väldigt förälskad. :) Kär är det man är när man inte längre är förälskad/"nykär" och man ser den andras brister men ändå inte kan vara utan personen och vill dela sitt liv med den. Men som sagt. Börja med att säga hej när du ser honom. :)
#1 Jag har för mig att det heter kär även i början??
finns ingen anledning till att märka ord tycker jag. TS upplever helt enkelt känslorna som väldigt starka, sen vad ts väljer att kalla dem spelar ingen roll över huvud taget.
#0 Jag hade nog skrivit till honom på datorn, och frågat om ni kan ses och hitta på något. Filmkväll är väl väldigt vanligt i din ålder?
#2 Nej man är förälskad i början. Två olika saker faktiskt. Men felaktigt får vi lära oss att vi är kära när vi är förälskade. Och när man inte är förälskad längre så tror många att något är fel. Man är inte förälskad livet ut, däremot kan man vara kär livet ut för förälskelse handlar om känslan av passion. Men ja, det är lite OT.
#3 är det inte bättre att de börjar umgås i skolan eller utomhus innan de slänger sig in i någons rum? TS är ju runt 13 år och grabben runt 15.
Så länge föräldrarna är hemma spelar det väl ingen roll?
Hon får väl bjuda hem honom till sig själv då föräldrarna är hemma.
Som de andra sa; hälsa på honom!
Om ni har gemensamma raster/lunchtid så kan du ju gå fram och småprata lite. Om du tycker att det är för jobbigt så kan du kanske skriva till honom och fråga om han vill träffa dig någon dag för att hitta på något trevligt. Bio, fika, bowling, laserdoom… Ja, det finns ju massa saker som man kan göra utanför skolan! Lycka till 🙂
// Sally
Stalka upp honom för att se om han går på några typ sporter eller andra aktiviteter. Sen börjar du också där :) så lär ni känna varandra och bli bättre kompisar och sen blir allt mycket lättare :3 hahah xD så gjorde jag med mitt första crush xD funkade faktiskt väldigt bra c: vi blev vänner iaf, sen var jag inte kär längre men idag är vi typ bästa vänner iaf cx men det kan ju va något att prova? Visst han är några år äldre så kanske inte så stor chans att ni kommer i samma lag typ eller så.. Men försök? :3 hahaha xD känner att jag suger på kärlekstips men ja.. Det funkade ju för mig förutom att vi inte va menade för varandra xP
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag skulle föreslå att du ler mot honom i korridoren som någon ovan sa. Om han ler tillbaka kanske du kan säga "hej" nästa gång ni möts? Ta det strg för steg så ska det nog gå bra! Lycka till! <3