Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 985 ggr
Medaljjägaren
1

Röst i huvudet

Först vill jag säga att jag antar att hjärnan hör till kroppen, så det är därför jag skriver det i den kategorin, om någon har en bättre kategori så får dom väl ändra. Sedan är det så att jag har börjat höra röster i mitt huvud, och det otäckaste är att jag gör vad rösterna säger. Kanske har det suttit gubbar i mitt huvud under hela mitt liv, men nu har de lärt sig prata, vad vet jag? Men jag tycker ändå det e rätt jobbigt. Jag menar, någon pratar liksom med mig, jag försöker svara, det känns konstigt, typ som att dom styr mig. Nu sa den typ åt mig att jag skulle skriva hur det känns, men nej, jag vill att den ska flytta ut, jag vill vara ensam i mig själv. Någon som har upplevt samma, vet någon hur jag ska få ut honom eller henne, om inte annat kommer den väl tids nog dö, av alla hemska tankar som far om kring i min skalle. Men som sagt var, har det hänt nått liknande med er?

YEY, INSIDER!

[134643]
4

Jag tycker att du ska boka en tid med en psykolog, denna kan hjälpa dig att lista ut vad rösten är för något och vad du kan göra för att få bort den! Hur mår du annars? Har du svårt med att äta, eller att hänga med i skolan? Svårt att ta in information eller hänga med i konversationer? :)

[Älskamig]
2

Det låter underligt, då jag själv aldrig har upplevt något liknande. Du kan ju, precis som #1 tipsat dig om, kontakta en psykolog. Kanske behöver du bara tala med någon..?

Ifall du tror det är något annat, kan du ju kolla upp på övernaturligt.ifokus.se och se om någon känt av liknande.

Mysan_
3

Låter som hallucinationer. Ett tips är att gå till en psykolog eller fråga på psykologi iFokus.