Vill kräkas... [x]
Känner mig så himla tjock.. Vill gå ner i vikt men kan inte sluta äta. Vill så gärna kräkas men har fobi för allt som har med spya att göra. Vad ska jag göra?
Tycker du ska gå och prata med någon och få hjälp
För det första så är inte att kräkas lösningen på problemet och för det andra så undrar jag om du är överviktig eller om du bara har en osund självbild? (undrar bara eftersom att de olika fallen behöver olika sorters hjälp)
Gud vad bra jag stavar…
#2 Jag är överviktig
Du ska inte sluta äta, bara äta nyttigare. Be dina föräldrar att inte köpa hem onyttiga snacks som du normalt annars tar om du blir sugen - det är sååå lätt att äta fel när man har fel slags mat hemma.
#4 Dock jätteviktigt att ha någon och prata med och kunnda få hjälp om man vill svälta sig och/eller kräkas upp mat, även om man bara tänker det för det får en att må så jäkla dåligt, och det kan gå nedför otroligt fort. Ta det inte på ett dåligt sätt, ville bara tillägga typ. 
#4 Problemet är att jag överäter allt jag kommer åt, så även om det är frukt eller grönsaker är det inte nyttigt att äta en halvkilo på en halvtimme för jag kan.
Du ska definitivt INTE sluta äta, men precis som #4 sa : Ät nyttigt och hälsosamt! Ät mycket frukt och grönt och drick mycket vatten (vatten gör inte att man går ner i vikt, men det är bra för kroppen att fylla på med vätska). Undvik socker, för mycket fett, läsk och liknande! Glöm inte att röra på dig också. En halvtimmes promenad är en bra början 👍
Jag håller med #5 . Du behöver någon att prata med! Ta konakt med BUP, kuratorn på din skola eller Ungdomsmottagningen. Det är jobbigt att ha för mycket tankar i huvudet och jag vet hur det känns. Jag började må mycket bättre när jag kom i kontakt med en psykolog.
Men är det så att du överäter vid vissa tilfätten t.ex när du är stressad eller tröstäter eller något eller är det något som du gör hela tiden?
Gud vad bra jag stavar…
#8 Jag mår alltid rätt så dåligt så kan vara att jag tröstäter, vet inte riktigt faktiskt
Vad du än gör spy inte upp maten, en av dem dåligaste saker du kan göra och du mår i te direkt bättre efteråt. (Har själv spytt upp maten en del gånger) Försök äta nyttigare istället. En av dem viktigast sakerna är att ha nån att prata med. Kan vara en kompis som förstår och ger stöd eller skolans kurator bara du har nån att prata med som kan ge dig bra råd och stöd.
Men sen (enligt mig) tycker jag bara det är skit hemskt och jobbigt att prata om mina problem till någon annan.
Ts: Ha alltid frukt hemma, vilken frukt som helst som du gillar, gå till skolan, eller gå när du kommer hem det räcker med ca 30 minuter. Vill du så prata med din mamma eller pappa om det, och så kommer dom hjälpa dig. Ät inte stora portioner 2 eller 3 gånger om dagen utan ät hellre små måltider om du blir sugen eller lite små hungrig ät en frukt eller naturgodis, typ nötter, russin eller tranbär. Lycka till, och tänk inte så om dig själv då blir det bara värre, gjorde det för några år sedan, och gjorde exakt det jag skrev till dig nu, åt sundare och nyttigare började gå, sen skaffade vi hundar och då var man ju också tvungen att gå ut promenader.
I'm out 
#5 Självklart! Jag gillade t.om. din kommentar om att TS borde prata med någon. :)
Det mesta viktiga har redan sagts. Jag vill flika in och påminna dig om att det är fler nackdelar än "fördelar" att kräkas. Dina tänder kommer frätas. Ditt tandkött kommer mer eller mindere ruttna. Din hals kommer brännas sönder av dina magsyror. Du kommer bli kall och svettig på samma gång och det kommer kännas som att du har feber hela tiden. Dina naglar kan falla av på grund utav magsyrorna som kommer på dem.
Det är inte värt det. Sök hjälp.
Vill tillägga att det inte är fel att vara tjock/överviktig, verkligen inte. Alla kroppar är bra och du är bra som du är! Om du mår dåligt tycker jag du ska ta kontakt med någon, ungdomsmottagningen är bra.
Everyone loves a rebel
#14 så länge man inte är grovt överviktig och det blir farligt för hälsan.
Gud vad bra jag stavar…