Veganska/vegetariska recept
Vilka är era favoritrecept på vegetarisk eller vegansk mat? Vill gärna äta mer av det och lära mig massa recept som faktiskt är goda! 🙂 Gärna ganska enkla maträtter som man lätt kan ta med på jobbet, osv.
Och ja, jag har skrivit på andra forum men detta vet jag har många vegetarianer/veganer och är lite mer aktivt. 👍
Kan inga recept i huvudet hehe men kokböckerna "Mera vego mat för hela familjen" och "Gröna kokboken" har en himla massa mumsigt! Rekommenderas starkt :D
#1 Tack för tipsen! :)
har inga direkta recept i huvudet så här rakt av. Men något jag tycker är supergott och som dessutom är jättebra, näringsrikt, proteinbooster och samtidigt är jättegott är quinoa tycker jag!
Koka Quinoa är inte svårare än att koka pasta eller ris. lite grönsaksbuljong i vattnet när man kokar och sedan blandar man i vad helst man vill och det blir bara sååå gott!
Super enkelt och jättegott och samtidigt jättenyttigt! 5 stjärnig ✨ mat helt enkelt i min värld!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Mitt favorit vegetariska recept är vegetarisk lasagne med keso i. :)
Rör ihop soyafärs kryddat med tacokrydda, tomatsås och soppspagetti i en och samma gryta. Är superenkelt att tillaga och riktigt gott!
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#3 Quinoa är jätte gott!! 😍
I'm out 
#3 Quinoa kostade typ 70 DKK för 250 gram eller nått här. 😕 Annars hade jag gärna köpt det då det är glutenfritt och ett bra alternativ att ha med maten.
#4 Åh, det åt jag faktiskt mycket när jag var liten! 😃
#5 Låter lätt! Tack för tipset :)
http://www.ica.se/recept/palak-paneer-664228/
Ett av mina favoritrecept som dessutom är lätt att anpassa. Jag har gjort med sojabitar någon gång och det gick precis lika bra som tofu eller paneer. Går säkert att använda bönor också. Tycker dock att de är snåla med kryddorna i receptet, till två personer har vi:
6 cm ingefära
1 ½ chili
3 vitlöksklyftor
2 krm garam masala.
Någon gång har vi gjort utan koriander också, vilket också funkar bra. Vi brukar ha naan eller ris och papadums till.
På det stora hela är det lätt att bara byta ut kött mot valfritt vegetariskt alternativ också. Vi äter mycket "vanlig mat" fast med quorn, soja, tofu, bönor eller linser istället för köttet. Efter ett tag lär man sig vad som funkar.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#8 Tack för tipset - jag ÄLSKAR indisk mat så detta kommer jag att testa garanterat! 😃