Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1955 ggr
Retrieversaga
0

Ont i rygg efter ridning

Hej! Undrar om ni som rider (och icke) har haft problem med ryggen? Är svullen i ländryggen och gör allmänt ont när jag går i trappor osv, Någon som vet vad/varför det beror på?

[Lollo 97]
0

Rider inte, men tror du att det skulle kunna vara en sträckning eller en inflammation, över ansträngd?

[Zachapacka]
0

En sak som många ryttare glömmer är att stretcha. Så de är mitt tips :)

Retrieversaga
0

Tack för snabba svar!skulle kunna vara en sträckning av något slag, har nog aldrig stretchat efter ett ridpass ….men ska tänka på det :) Skadar det mer om man ex. Ska springa eller rida nån dag efter?

[Zachapacka]
0

#3 de är perfekt att göra medans man skrittar av :), då har man ju ändå inget annat för sig :P

Hoseok
0

Tänk även på hur du sitter i sadeln, får du någon hjälp av någon expert som kan kolla så du "sitter rätt"? Det är lätt hänt att man sitter lite konstigt. :)

[Majbot]
0

Ryggen är ett känsligt område, om du har djävulskt ont kolla upp dig hos läkare. I värsta fall skulle det kunna vara diskbråck och det är bättre att få reda på det tidigt så en kan göra något åt skadan för att inte göra det värre.

[Hästhoven]
0

Brukar inte få ont i ryggen efter ridning, kanske endast i benen, men väldigt sällan :-)

Mysan_
0

Jag har fått ont i benen ett fåtal gånger, men aldrig ryggen.

Retrieversaga
0

Men det värker bara ibland, och det är inte mycket ;) Värken har släppt relativt mycket från i söndags , så väntar nog med läkare!

Vikan
0

Får jag ont i ryggen efter ridningen är det antagligen för att jag sträckt något, eller suttit fel