Ångest över uppmärksamheten
Jag har börjat gymnasiet för inte så länge sedan vilket betyder att jag inte känner många så väl. Det är en tjej i våran klass som är väldigt öppen, kan prata om princip allt och är person som helt random kan gå och krama alla. Alla tycker hon är rolig, förutom jag. Hon vet att jag inte uppskattar hennes uppmärksamhet och därför försöker hon vända det till något roligt som jag inte gillar. Idag började hon med någon konstig grej som inte alls var allvarlig men som jag ändå fick ångest över. Hon började helt plötsligt skoja om att jag och hon ska ha ett barn ihop? (Och jag kan definitivt säga att det inte är något mellan oss :p) Jag vet att hon endast ville skoja men försökte att fly undan lite (det blev ju väldigt obekvämt). Helt plötsligt börjar hon och några andra klasskamrater skoja ännu mer om det och börjar typ säga "ja, vad ska barnet heta?" "*mitt namn*, du måste stötta mig nu" och "vill du att jag ska göra abort eller?". Det är ju inte bara vår klass i korridoren utan även andra och det tittar på mig som om jag vore dum i huvudet eller något. Jag får alltid ångest när folk skojar med mig på det här viset. Alla tyckte det kanske var kul (iaf inte jag) men jag får ångest! Inte bara den här händelsen får mig att må dåligt men uppmärksamhet från många personer allmänt. Speciellt när det hör till sådana här ämnen eftersom jag är obekväm runt killar och har säkerligen någon sorts social fobi. Jag ville bara skriva av mig, det var min konstiga historia. Jag ville bara skriva av mig för känns konstigt att prata om detta för familj och jag hoppas att någon där ute kan i alla fall förstå mig… kanske lite.