Tatuera sig
Hej alla!
jag har nu under en längre tid gått och funderat på detta med att tatuera mig!
så ni som kan dela med er av er erfarenhet får gärna lägga en kommentar och ni som bara vill ge mig inspiration är också givetvis välkomna 😂
Jag har nu då smärtgräns som ett äggskal.. vet att det är väldigt olika från person till person men ni med låg smärtgräns hur kändes det för er?
funderar på att antingen tatuera mig på handleden eller på skulderbladet/axeln typ! vilket är värst?🤪
Kan man få någon smärtlindring?
är hästtjej så har ju fart i backen ett antal gånger och blivit sparkad i bland annat ansiktet, men detta skrämmer mig extremt, haha😂
Och om någon vill inspirera mig med någon tatuering tar jag tacksamt emot det!
Jag har oftast ganska hög smärtgräns, men när det gäller tatueringar så får jag väldigt väldigt ont. Det är det värsta jag vet men så värt det efteråt. Har även vänner som har lägre smärtgräns än mig och inte tycker det gör speciellt ont att tatuera sig.
Jag spänner mig alltid väldigt mycket så kan va därför jag får så ont, kan inte låta bli och så fort tatueraren släpper tag om mig så skakar jag som ett asplöv.
Så det är väldigt olika från person till person. Men jag brukar alltid tänka att när tatueringen är klar gör det inte ont. Det gör bara ont under tiden. Min största tog 4 timmar att göra. Första timmen va okej, andra timmen gjorde ont, tredje timmen låg jag på gränsen hela tiden och sista timmen var det värsta jag varit med om.
Men om jag var du skulle jag testa att göra något mindre först. Kanske på handleden för där får man inte plats med så mycket. Så kanske det tar en mindre än en timme så får du testa på det lite.
Jag skulle aldrig avråda någon att göra en tatuering bara för att det gör ont. Men det kan vara bra att veta vad man klarar av innan man gör en större. Då vet man ju om detta innan och kan dela upp tatueringen i flera gånger. Jag vet att jag kommer aldrig göra något som tar mer än 3 timmar. När jag vill ha något större kommer jag hellre gå dit fler gånger för att göra den 🙂
Nej smärtlindring får man oftast inte. Men hör med din tatuerare. Det är dock väldigt få som använder det.
Emma
#1 Tack för ditt svar!
Väldigt individuellt då alltså!
ja det kan nog spela in mycket!
Ja, jag tänker också i de banorna! bara någon liten symbol på handleden! inget märkvärdigt och överlever jag det så kan jag testa mer ^^
nu till nästa fråga då.. hur hittar jag en bra tatuerare? någon som vet någon bra antingen i borås, göteborg, varberg, halmstad, kungsbacka.. dom trakterna :)
#2 Jag bor i varberg och jag åker alltid upp till Göteborg. Tycker de på painted pirate är bra men är sugen på att göra nästa på Red Rose! Båda har facebooksidor (och vanliga hemsidor) som man kan kolla på 🙂 Verkligen härlig stämning på Painted Pirate tycker jag.
Emma
Det gör väldigt ont att tatuera sig. Speciellt eftersom att det pågår så länge. Smärtan sprider sig dessutom även till ställen där man inte ens tatuerar sig haha. Jag tatuerade mig på handleden och det gjorde ONT. Jag förväntade mig det värsta innan jag började tatuera mig vilket gjorde att jag blev glatt överaskad när tatueraren drog igång men ju mer tiden går desto ondare gör det. Kändes nästan som att han drog isär skinnet och skar upp det med en kniv xD Alltså, man står ut men det gör ONT. Jag har en ganska hög smärttröskel, piercade industrial(två gånger i brosket) och sa inte ett pip men som sagt, blir det för mycket så kan man ta en paus. Du överlever, jag lovar ;)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag har fyra st än så länge och jag tycker inte att någon av de gjorde särskilt ont. Det som kan göra lite ont är linjerna i början men jag tycker i alla fall att man vänjer sig vid känslan och då blir det nästan som ett mysigt litet vibrerande :)
#5 Så olika man kan vara 😃 Jag tycker att det känns som om någon skär mig med knivar.. 😭
Emma
Jag har två större tatueringar, en på överarmen (4½tim) och en på bröstet (8tim uppdelat på två gånger), och jag tycker inte någon av dom gjorde särskilt ont. Klart det kändes, men det var inte jätteilla, bränner och sticker en del i början men sen hoppar ju kroppen igång och släpper ut endorfiner så då gör det inte ont längre. Har man nån gång blivit getingstucken eller blivit snärtad med ett gummiband, det känns lite som en blandning av dom två, tycker jag.
Vet inte hur vanligt det är men en del tatuerare kan bedöva, när jag gjorde min chestpiece så sprejade han med bedövningssprej precis i början på ena halvan. Resten körde vi utan och jag dog inte för det, men kan ju vara värt att fråga om ifall du är väldigt rädd. Dom flesta tatuerare brukar vara bra på att lugna ner en om man är nervös, och man kan ju be dom köra bara några sekunder till att börja med så man får känna efter om man pallar med.
Men vill man bli fin får man lida pin😃