Serie tips efter pll. helst någon serie som e lika
nyss kollat slut på hela pll förutom 6b som kommer sen. Vill ha en ny serie att kolla på efter pll helst minst lika bra å liknande stil. andra tips också ni får gärn berätta vad de handlar om
Vad är det viktigaste i en serie? Spänningen och mysterium som finns i pll eller mer kärlek som också finns i pll? Alltså vad är det som intresserar dig mest?
spänningen tror jag men de får gärna va kärlek med😊
Revenge är en serie jag skulle rekommendera i så fall, tittar själv på den just nu och tycker den är jätte bra! Tog ett par avsnitt för mig att komma in i den för det var lite svårt att förstå allt men nu älskar jag den!
Grey´s Anatomy!
Desperate housewives haha! Det är ganska likt (bara inte lika utdraget och det är vuxna personer), det är verkligen inte så tråkigt som det låter. Mkt mysterier och handlar inte bara om de vuxna heller. Se piloten iaf :)
Skulle säga att desperate housewives och gossip girl är väldigt lika pll. Framför allt gossip girl. Det handlar ju nästan om samma sak. En "anonym" person har en blogg där hen snackar skit om upper east side-tonåringar. Om du inte sett gossip girl, kolla på den.
Tack alla ska nog kolla på gossip girl först
Jag tipsar om att utmana dig själv och ge dig på i en "saftigare" serie denna gång. Något med djup, något intelligent du kan bita i men självklart samtidigt spännande och underhållande. 🙂 Jag kanske låter väldigt pretentiös, men jag lovar att det finns så mycket annat att se därute som många tyvärr missar eftersom de lägger sin ribba för lågt.
Om du har Netflix kan jag rekommendera: Black Mirror (första avsnittet är i mitt tycke lite småsegt, det blir mycket bättre sedan), Breaking Bad, Dexter och House of Cards. The Borgias är också helt fantastisk och oerhört spännande, en serie som man inte kan sluta titta på när man väl börjat och jag såg klart alla två säsonger på två dygn.
Vill du börja lite lättare kanske Reign eller Hemlock Grove vore något? Båda är väldigt spännande och bra gjorda för att vara "ungdomsserier".
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Gossip girl är såååååååå himlaaaa braaa! Så välplanerad och djupa karaktärer, riktigt underhållande. Sedan älskar jag även fängelseserier. Den ena är orange is the new black som du säkert hört talas om, den är baserad på verkligheten och riktigt rolig men ändå hemsk/sorglig. Den andra fängelseserien är Wentworth som är australiensisk, den är lite råare eller vad man ska säga och snäppet bättre än oitnb. Även första säsongen av American horror story tycker jag är asgrym, dock bara första gången man ser den. Jag är väldigt kräsen runt serier och filmer, men dessa är mina favorittips :)
Håller med om Reign och gossip girl :) sedan rekommenderar jag även vampire diaries, once upon a time, merlin (charmigt med de dåliga special effekterna ^^) buffy the vampireslayer, true blood osv, finns hur mycket som helst men detta är de jag kommer på just nu ^^
men vart kan man se gossip girl förutom på dreamfilm?
netflix om du har de annars så googla watch online for free osv så hittar du nog :) ett annat tips ja kom på var grey´s anatomy
Teen Wolf, så himla bra!! 😍
Zingo ;D